bjorn123 Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Hei folkens. Jeg tenker å innstallere mere minne i pcn min og trenger tips fra dere. Pcn min har 2x4GB ram, og det er to ledige spor. Kan jeg sette inn to brikker ekstra hver på 8GB slik at det totalt blir 24 GB, eller bør jeg ha like store brikker i hvert spor? Altså totalt 16GB (4x4gb) eller 32GB (4x8gb)? mvh Bjørn Eriksen Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Hvordan minne har du i dag? Mhz og timings? Lite vits å oppgradere til mer minne, om problemet er tregt minne. Lenke til kommentar
bjorn123 Skrevet 10. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2019 (endret) Jeg skrev vel litt feil, jeg har bestilt ny pc og ønsker mere ram i den... 2666 mhz, DDR4 Hvilken type ram passer? Er det nok å se etter 2666 mhz og DDR4? https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/39581/acer-nitro-n50-stasjonar-gaming-pc Endret 10. desember 2019 av bjorn123 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Ville tro at det er nok, men nå står det jo ingenting om hovedkortet på den PCen noen steder, acer er ikke så flinke på å si hva det er de har stappet inn i PCen. Hvis du tar ut en av minnebrikkene skal det stå en seriekode på den. Men jeg hadde nok bare kjøpt 2x4GB med 2666Mhz og satsa på at det funker. Kan ikke se for meg at det er noe problem, timing kan styres i bios, så burde funke uansett hvilke merke du kjøper Lenke til kommentar
bjorn123 Skrevet 10. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2019 Emile the rat skrev (34 minutter siden): Ville tro at det er nok, men nå står det jo ingenting om hovedkortet på den PCen noen steder, acer er ikke så flinke på å si hva det er de har stappet inn i PCen. Hvis du tar ut en av minnebrikkene skal det stå en seriekode på den. Men jeg hadde nok bare kjøpt 2x4GB med 2666Mhz og satsa på at det funker. Kan ikke se for meg at det er noe problem, timing kan styres i bios, så burde funke uansett hvilke merke du kjøper Da gjør jeg det. Tusen takk for hjelpa ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå