sverreb Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 5 minutes ago, fo2re said: Blir denne lovlig i Norge? Tenker da på lys bla Slik den er er den neppe godgkjennbar i hverken USA eller EU. Trenger speil, andre hjul, godkjennbart ratt, sannsynligvis andre lys. I tilegg mistenker jeg at karosseriet må endres for å få akseptable kompresjonssoner og mer fotgjengersikkerhet, men det får vi se når den tiden kommer. Den er omtrent tilsvarende til de litt mer fantasifulle konseptbilene vi har pleid å se fra andre produsenter, så jeg tar dette som et tegn på at tesla konvergerer mot å gjøre ting slik den etablerte bilbransjen alt gjør med konsepter, så blir produksjonsmodellen tonet ned. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 sverreb skrev (15 minutter siden): Den er omtrent tilsvarende til de litt mer fantasifulle konseptbilene vi har pleid å se fra andre produsenter, så jeg tar dette som et tegn på at tesla konvergerer mot å gjøre ting slik den etablerte bilbransjen alt gjør med konsepter, så blir produksjonsmodellen tonet ned. Med den lille forskjellen at etablerte produsenter vanligvis ikke kommer med nøyaktig pris og spesifikasjon og åpner for betalte reservasjoner på fantasifulle konseptbiler. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 (endret) 1 hour ago, uname -l said: Ble påstått av den Tesla-sponsede youtube-kanalen NowYouKnow. Denne prototypen kastet de sammen på et par uker. Det har derimot vært testet med andre prototyper (med annet utseende) i en del måneder/år. Og så har det vært testet underkomponenter som motorer og batterier på benk og i andre prototyper. Man kan forvente at de har hatt mer eller mindre komplette CAD-modeller i opp mot et år. (Og tror ikke de er sponset på noen slags måte.) Endret 12. desember 2019 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 (endret) Når det gjelder godkjenning i Norge/EU - det er helt normalt at biler tilpasses litt til de forskjellige markedene. Det er helt vanlig å ha litt andre lys og diverse features, som f.eks e-call, som er et krav i EU men ikke i USA. Styrken på lysene i EU har gjerne blitt justert ned for å ikke utløse krav om lyktespylere. I USA har Teslaer noen flere airbags fordi de er påkrevd for å få full pott i krasjtestene. Osv. Jeg tenker bilen som vises er veldig nært det endelige produktet, både i utseende og specs. Men noen forskjeller vil det være. Jeg tenker den får garantert speil og vindusviskere. Edit: Kikket nærmere på rattet for første gang, og ja, det blir også annet ratt. Endret 12. desember 2019 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 2 hours ago, sverreb said: Den er omtrent tilsvarende til de litt mer fantasifulle konseptbilene vi har pleid å se fra andre produsenter, så jeg tar dette som et tegn på at tesla konvergerer mot å gjøre ting slik den etablerte bilbransjen alt gjør med konsepter, så blir produksjonsmodellen tonet ned. De gjør egentlig ingenting annerledes enn før. Når Model X ble lansert i 2013 hadde den ikke sidespeil, og rattet hadde touchskjermer. Disse var så klart borte innen Model X gikk i produksjon, men ellers var bilen svært lik det som ble lansert. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 sverreb skrev (3 timer siden): Slik den er er den neppe godgkjennbar i hverken USA eller EU. Trenger speil, andre hjul, godkjennbart ratt, sannsynligvis andre lys. I tilegg mistenker jeg at karosseriet må endres for å få akseptable kompresjonssoner og mer fotgjengersikkerhet, men det får vi se når den tiden kommer. Den er omtrent tilsvarende til de litt mer fantasifulle konseptbilene vi har pleid å se fra andre produsenter, så jeg tar dette som et tegn på at tesla konvergerer mot å gjøre ting slik den etablerte bilbransjen alt gjør med konsepter, så blir produksjonsmodellen tonet ned. Karroseriet må ikke endres om den registreres som lett lastebil Skal jeg ha denne bilen så skal jeg ha lett lastebil, men kun om det blir lov å kjøre i 100 km/t Lenke til kommentar
Erik Andresen Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 Denne bilen, som alt sier noe til oss. 80% av alt i et menneske er styrt av et ekstremt avansert instinkt. 10% er samfunnet, 10% er naturlige faktorer. Denne bilen er en bil for folk som vil føle seg bra/trygg/spesiell. Som alt vi kjøper sier det noe til oss, noen ganger sier det my mere om deg en du trur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå