RuneWi Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 39 minutes ago, G said: Noen glemte å slå på polygon smoothing i software under designfasen ? Nvidia, AMD og slike har forstått viktigheten av slikt for leenge siden. Du er ca 3 uker for sen med den vitsen, men skitt au... timing er vanskelig. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 Heldigvis kommer det snart skikkelige elbiler for vanlige lommebøker. VW vil bli vedens største el-bilprodusent innen kort tid. ID 3 først, tett fulgt av ID 4. Etter det vil elbiler for alle behov komme som perler på en snor fra VAG. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 JØI skrev (10 minutter siden): Heldigvis kommer det snart skikkelige elbiler for vanlige lommebøker. VW vil bli vedens største el-bilprodusent innen kort tid. ID 3 først, tett fulgt av ID 4. Etter det vil elbiler for alle behov komme som perler på en snor fra VAG. Virker jo egentlig ikke slik, de "slet" jo med å få ut 30k reservasjoner over en lang periode. Ikke sikker om de har fått ut alle engang? Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 Jeg har bestilt bilen. Jeg vil ha en pickup med mye effekt. Denne har mye effekt, og er også billig å kjøre. Er ikke veldig begeistret for det vi har sett av interiør, men skal stå i det. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 (endret) JØI skrev (1 time siden): Heldigvis kommer det snart skikkelige elbiler for vanlige lommebøker. VW vil bli vedens største el-bilprodusent innen kort tid. ID 3 først, tett fulgt av ID 4. Etter det vil elbiler for alle behov komme som perler på en snor fra VAG. Faktisk det ID3 koster er omtrent det en TM3 koster, bare at den sistnevnte har bedre rekkevidde. Men slevf jo mer konkurranse jo bedre. Endret 11. desember 2019 av nessuno 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 33 minutes ago, nessuno said: Faktisk det ID3 koster er omtrent det en TM3 koster, bare at den sistnevnte har bedre rekkevidde. Vi har vel bare pris på id3 1st enda. Har de sagt noe om hva de andre variantene av id3 vil koste? 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 sverreb skrev (15 minutter siden): Vi har vel bare pris på id3 1st enda. Har de sagt noe om hva de andre variantene av id3 vil koste? Ikke meg kjent. Vil helst uansett vente til alle ID har fått endelig salgspris og gått gjennom faktiske ytelsestester. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 1 hour ago, nessuno said: Faktisk det ID3 koster er omtrent det en TM3 koster, bare at den sistnevnte har bedre rekkevidde. Men slevf jo mer konkurranse jo bedre. ID3 koster "fra 330" og har 420 wltp. tesla 3 koster 400 og har 409 wltp. Hvordan tesla 3 da har bedre rekkevdde er vanskelig å forstå, da den har både mindre batteri, mangler varmepumpe og er dyrere. Kjappere lading har nok tesla 3, og noe mer utstyr, men man kan ikke velge utstyr selv, kun en versjon med det meste inkludert. 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 kremt skrev (1 time siden): ID3 koster "fra 330" og har 420 wltp. tesla 3 koster 400 og har 409 wltp. Hvordan tesla 3 da har bedre rekkevdde er vanskelig å forstå, da den har både mindre batteri, mangler varmepumpe og er dyrere. Kjappere lading har nok tesla 3, og noe mer utstyr, men man kan ikke velge utstyr selv, kun en versjon med det meste inkludert. Mindre batteri kun ifht den aller mest maxede ID.3. Ang "fra" må taes med klype salt mtp introduksjonsvarianten som selges nokså sikkert med tap, og som notorisk kjent skal man ha noe mer enn det aller mest nødvendige med VW så kan man lett plusse på minst 50k. Hos Tesla er nesten alt inkludert minus vinterhjul og hengerfeste. Uansett, noe meningsløs diskusjon, har lyst å se endelig lansering og tester før jeg trekker noe endelig konklusjon. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 17 minutes ago, nessuno said: Mindre batteri kun ifht den aller mest maxede ID.3. Det her krever nesten bevis. Mener du at tesla 3 sr+ har MER enn 58 kWh netto, som er på standard ID3? Det kan vel nesten ikke være mulig, større batteri, mer aerodynamisk, og lavere rekkevidde? 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 SR+ har ca 60 kWh. Lanseringsmodell ID.3 58 kWh. ID.3s faktisk aerodynamikk og rekkevidde derimot ville jeg stilt et stort spørsmålstegn ved. Mest sannsynligvis sparer den noe energi ved bykjøring men taper på rekkevidde helhetlig. 330 tror jeg faktisk på lang sikt blir den med eGolf rekkwvidde. Feteste ID3 med 77kWh får mest sannsynligvis 500+ på papiret, -600 000k i banken og ca 400 på veien. Men som sagt dette er VW sine tall tatt med en klype salt. Faktiske tester vil vise. 1 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 ID3 ser jo ut som en stygg variant av Leaf med bakhjulstrekk attpåtil..... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 9 hours ago, nessuno said: SR+ har ca 60 kWh. Lanseringsmodell ID.3 58 kWh. ID.3s faktisk aerodynamikk og rekkevidde derimot ville jeg stilt et stort spørsmålstegn ved. Mest sannsynligvis sparer den noe energi ved bykjøring men taper på rekkevidde helhetlig. 330 tror jeg faktisk på lang sikt blir den med eGolf rekkwvidde. Feteste ID3 med 77kWh får mest sannsynligvis 500+ på papiret, -600 000k i banken og ca 400 på veien. Men som sagt dette er VW sine tall tatt med en klype salt. Faktiske tester vil vise. Jeg ser kun synsing og tesla fanboyisme i dette innlegget, dessverre, og som forventet. Selv tesla 3 lr har ikke mer enn ca 70 kwh tilgjengelig kapasitet etter tesla-bjørns tester. Hvor fant du tallet 60, i din fantasi? Rapporter fra brukere sier at usable ligger på 50-54 kwh. Her er merkingen på batteriet: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/img_7084-jpg.423485/ 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 Cybertruck appellerer først og fremst til de som ikke skjønner at denne kreasjonen som de designet og snekret sammen på to uker aldri vil bli solgt i den form, spesifikasjon og pris som ble annonsert. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 bshagen skrev (På 10.12.2019 den 20.35): Hva er galt med å skille seg ut, kremt? Ingenting, men allikevel så ender 11 av 8 personer opp med det dølleste huset i gata og en hvit Golf. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 17 minutes ago, uname -l said: Cybertruck appellerer først og fremst til de som ikke skjønner at denne kreasjonen som de designet og snekret sammen på to uker aldri vil bli solgt i den form, spesifikasjon og pris som ble annonsert. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 Heiti skrev (18 timer siden): Jeg har bestilt bilen. Jeg vil ha en pickup med mye effekt. Denne har mye effekt, og er også billig å kjøre. Er ikke veldig begeistret for det vi har sett av interiør, men skal stå i det. Blir denne lovlig i Norge? Tenker da på lys bla Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 Marzo skrev (2 minutter siden): Hvor ha du to uker fra? Tesla har da styra med denne et par år allerede. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 kremt skrev (2 timer siden): Jeg ser kun synsing og tesla fanboyisme i dette innlegget, dessverre, og som forventet. Selv tesla 3 lr har ikke mer enn ca 70 kwh tilgjengelig kapasitet etter tesla-bjørns tester. Hvor fant du tallet 60, i din fantasi? Rapporter fra brukere sier at usable ligger på 50-54 kwh. Her er merkingen på batteriet: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/img_7084-jpg.423485/ Det jeg hører nå derimot er surmuling og misunnelse. Men for å spare ditt infantile psyke fra flere utfordringer så foreslår jeg som sagt to ganger før: å vente på endelig lansering av ID.3, endelig, faktisk salgspris (og ikke "lanseringspris"), og endelige faktiske verdier. For ellers blir dette like nytteløst og impotent da e-Tron kom med stort flott batteri og endte å spise opp 1kWh ekstra per mil. Å diskutere fantasibiler som ikke finnes har jeg ærlig sagt ikke tid til. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 (endret) fo2re skrev (3 minutter siden): Hvor ha du to uker fra? Tesla har da styra med denne et par år allerede. Ble påstått av den Tesla-sponsede youtube-kanalen NowYouKnow. Endret 12. desember 2019 av uname -l 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå