Tmz Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Hei, i forbindelse med en forsikringssak ble jeg bedt om å ta en taksering av skade på bil. Avtalte dette over telefon, samt at jeg fikk en bekreftelse på sms der det tydelig står at timebestilling gjelder taksering og ikke reprasjon. Det har ikke vært noe kommunikasjon utover timebestilling og skaden blir ikke dekket av forsikringen. Jeg har pratet med verksted nå i ettertid og de ville komme til en løsning alle ble fornøyd med. De foreslo nedbetaling og evt en prisreduksjon for reparasjonen. Jeg er litt usikker på hva jeg tenker om dette da det er mye penger for meg og at jeg i utgangspunktet ikke ville utbedre denne skaden når det kun var kosmetisk uansett. Hva ville dere gjort i dette tilfelle? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Det var litt vanskelig å skjønne hva som faktisk skjedde. Bestilte du taksering på et verksted og fikk reparert bilen, eller misforstår jeg? 4 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2019 Stemmer. Samt at det ikke har vært noen som helst form for kommunikasjon utover bestilling av taksteringen. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 I og med at du har det skriftlig at dette kun var en taksering står du sterkt. Verkstedet har tabbet seg ut (dårlig kommunikasjon mellom ansatte) og vil ha betalt for tabben sin. Personlig ville jeg betalt litt siden du tross alt har fått tilbake en bil som er litt mer verdt, men laaaangt nærmere pris av taksering enn 30 000. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Taksering av en kosmetisk skade burde jo ta "minutter", mens reparasjonen burde jo ta en stund ift dele tilgang osv. Hvor lenge var bilen borte? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Har du dårlig råd, i tillegg til at du ikke ønsker bilen reparert, så hadde jeg nok bare sagt det til dem. De har jo ikke fulgt avtalen her. 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Tmz skrev (1 time siden): Hva ville dere gjort i dette tilfelle? Jeg ville ikke betalt ei krone, foruten hvis taksering koster noe. 2 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2019 De hadde vel bilen en uke, men tenkte ikke noe over det da jeg snakket med dem per telefon sa dem at de hadde mye å gjøre og derfor ikke hadde tid med en gang. Det var vel kanskje her misforståelsen skjedde. Men jeg mener jo at de uansett burde snakket med meg før dem foretok en reprasjon. Hvorfor i all verden skulle jeg ellers tatt en takst liksom? Jeg føler et lite dilemma her, jeg har jo tross alt fått reparert bilen min, til tross for at jeg egt hadde gitt faen i den bulken når det kostet såpass mye å reparere. Dem skulle komme med et nytt forslag imorgen så får høre hva dem sier. Jeg er ikke interessert i å betale i nærheten av 30k ihvertfall til tross for at avdelingssjef mente dette var en "god pris" pga forsikringsselskapet rabatt. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Saken stiller seg annerledes da, alle forstår at man ikke har en bil inne for taksering i en uke. 1 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2019 En uke fra jeg leverte den ja.. Leverte den på kvelden og dumpet nøklene i sånn leveringsboks. Det hadde blitt noe kluss med timen min. De ringte meg derfor dagen etterpå å lurte på hvorfor bilen min var der. Da sa jeg at jeg hadde bestilt takst osv. Og de sa at de hadde stor pågang og derfor ikke tid med en gang.. Sa at det ikke var noe problem og at de kunne ta det når de fikk tid. Tenkte derfor ikke noe over at de hadde bilen en stund. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Vegard# Skrevet 10. desember 2019 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2019 kim_InnleggNO skrev (14 minutter siden): Saken stiller seg annerledes da, alle forstår at man ikke har en bil inne for taksering i en uke. Nei, det synes jeg ikke. Dersom kunde får beskjed om at de ikke har tid til å se på det ennå grunnet arbeidsmengde er det ikke gitt at de har planlagt mye mer arbeid enn det som er avtalt. 16 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 kim_InnleggNO skrev (37 minutter siden): Saken stiller seg annerledes da, alle forstår at man ikke har en bil inne for taksering i en uke. Nei. Det kommer helt an på arbeidsmengden til verksted. Til TS: Her ville jeg ikke betalt en krone. Heller ikke kostnaden de ville tatt for å taksere skaden. Verkstedet har ikke forholdt seg til avtalen dere hadde og det er lover som regulerer dette. Bla. håndverkertjenesteloven. Spør dem hvordan de har tenkt til å løse dette. De har vel såvidt jeg vet mulighet til å ta tilbake deler de har brukt etc og levere bilen i en slik stand de fikk den inn. Når det gjelder bulk vil jo dette være umulig hvis de har rettet den ut etc. Allikevel ligger ansvaret på verksted i dette tilfellet. De må nok fort vekk sette denne saken i boka for svinn. 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 kim_InnleggNO skrev (1 time siden): Saken stiller seg annerledes da, alle forstår at man ikke har en bil inne for taksering i en uke. Overhodet ikke. Jeg ville ikke hatt noen anelse, eller interesse av å vite, om hvordan de prioriterer og hvor mye arbeid de har. Jeg regner med at de gjør så godt de kan og gir beskjed når de er ferdig med meg. Her er det vel åpenbart at du ikke har noen plikt å betale. Når du har en tydelig avtale, skriftlig til og med, om at oppdraget gjelder taksering punktum, stopp. Det er uheldig for verkstedet, men det er mye penger. Mer penger enn jeg hadde brydd meg med for en kosmetisk skade. 9 Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 (endret) TS har jo nå i etterkant sagt det ikke bare var avtale på SMS, men en samtale mellom verksted og TS da bilen var på verkstedet. Det blir ord mot ord hvordan den oppfattes, men faktum er at verkstedet ville holde på bilen, og TS ikke var interessert i å få tilbake bilen fram til ny time. Det er rimelig spesielt med tanke på hva som skulle gjøres. Endret 10. desember 2019 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 2 hours ago, Tmz said: Jeg er ikke interessert i å betale i nærheten av 30k ihvertfall til tross for at avdelingssjef mente dette var en "god pris" pga forsikringsselskapet rabatt. Dette er vel ikke stort annet enn løgn. Vet du noe om dette verkstedet fra før? Det er helt vanlig med dirty tricks i denne bransjen for å maksimere omsetningen og bortforklare det med misforståelse. De vet at 70-80 % av kundene betaler uansett så sjansen er ikke så stor for dem. Også vanlig å si at "dem har mye å gjøre", enda en bortforklaring. Problemet ditt blir vel egentlig om de kan holde bilen din som gissel skulle du klage på denne saken og evt kjøre sak mot dem? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2019 kim_InnleggNO skrev (23 minutter siden): TS har jo nå i etterkant sagt det ikke bare var avtale på SMS, men en samtale mellom verksted og TS da bilen var på verkstedet. Det blir ord mot ord hvordan den oppfattes, men faktum er at verkstedet ville holde på bilen, og TS ikke var interessert i å få tilbake bilen fram til ny time. Det er rimelig spesielt med tanke på hva som skulle gjøres. Hva er spesielt med det? Jeg har ikke planer om å bruke bilen så er likegyldig for meg hvor lenge de hadde bilen. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2019 kremt skrev (12 minutter siden): Dette er vel ikke stort annet enn løgn. Vet du noe om dette verkstedet fra før? Det er helt vanlig med dirty tricks i denne bransjen for å maksimere omsetningen og bortforklare det med misforståelse. De vet at 70-80 % av kundene betaler uansett så sjansen er ikke så stor for dem. Også vanlig å si at "dem har mye å gjøre", enda en bortforklaring. Problemet ditt blir vel egentlig om de kan holde bilen din som gissel skulle du klage på denne saken og evt kjøre sak mot dem? Jeg også synes dette hørtes veldig spesielt ut. Trodde de heller melket mer ut av forsikringsselskaper enn andre kunder.. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Bare lureri eller slurv som de prøver å få deg til å betale for! Ta kontakt med advokatvakt og spør hvordan du går frem juridisk riktig. Om det riktige er å nekte å betale i sin helhet, eller kreve at de holder seg til opprinnelig avtale og du betaler kun pris for takst og ikke reparasjon siden du ikke på noe tidspunkt ba om reparasjon. IKKE slett den sms'en eller mist eller ødelegg telefonen! Det er ditt bevis i hele saken! Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 35 minutes ago, Tmz said: Hva er spesielt med det? Jeg har ikke planer om å bruke bilen så er likegyldig for meg hvor lenge de hadde bilen. Jeg sier bare at det er spesielt at verken du eller verkstedet stiller spørsmålet når ingenting skal bli gjort med den på ubestemt tid. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 kim_InnleggNO skrev (2 timer siden): TS har jo nå i etterkant sagt det ikke bare var avtale på SMS, men en samtale mellom verksted og TS da bilen var på verkstedet. Det blir ord mot ord hvordan den oppfattes, men faktum er at verkstedet ville holde på bilen, og TS ikke var interessert i å få tilbake bilen fram til ny time. Det er rimelig spesielt med tanke på hva som skulle gjøres. Klart. For alt jeg vet har det blitt gjort en muntlig avtale på tlf - men da er det rart at den opprinnelige sms'en eller en påfølgende ikke bekrefter dette. Jeg har jobbet mange år som håndverker, og du lærer tidlig at du ikke gjør en dritt uten å få skriftlig bekreftelse. Kunder og samarbeidende entreprenører prøver alltid å sno seg unna å betale for arbeid de har bestilt. Jeg kan se for meg at det er en overivrig arbeider på gang her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå