Borger___ Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 (endret) Har en gammel stråleovn på badet. Den har 3 nivåer og står gjerne å pøser ut varme hele døgnet. Er det mulig å innstallere tidsstyrt termostat på denne? Bare ved å bytte bryteren? Endret 10. desember 2019 av Borger___ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Mulig er det jo alltids men du må ta kontakt med en elektriker. Forklar hva du vil og få tilbud fra to-tre forskjellige. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Det du er ute etter er en effektregulator. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 10. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2019 Hårek skrev (21 minutter siden): Det du er ute etter er en effektregulator. Har du kunnskap om installering osv.? Er det mulig å sette timing på effekten (feks. lavere på natt og dagtid og høyere på morgen og kveldstid)? Og holder det å installere en slik der bryteren står i dag (du ser bryteren på bildet) eller er det mer jobb en som så? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Tror ikke disse har styring. Mulig det finnes, men vet ikke. De jeg linker til skal inn i veggboks, din bryter er påvegg. Ser for meg at det løses med en Påveggkappe. Men jeg er ikke elektriker. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Jeg bør tilføye at jeg ikke er sikker på at det er å anbefale å bruke en slik regulator på en stråleovn. Regulator brukes vanligvis på varmekabel i gulv. Gulvet har stor termisk treghet, slik at av/på regulering gir en middeltemperatur. Men på en stråleovn antar jeg det vil merkes godt at du enten har ingen varme eller full varme i intervaller på 10-20 minutter. Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 (endret) Fult mulig å montere en tidsbryter på dette. Men for å justere effekt o.l så vil nok en effektregulator med nattsenking funke bra her. Dog ikke montert en for slik bruk før, da det som regel går i varmekabler o.l nå fortiden. Endret 10. desember 2019 av Pugnax Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Ser nå at det finnes to typer regulatorer. Denne er lite egnet, men denne bør kunne fungere. "...syklustid på ca. 4 sekunder". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå