Gå til innhold

Rollespill, hvem?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette med om star wars er fantasy eller sci-fi kommer vel ann på øyet som ser...

for meg er det ikke fantasy ettersom min oppfatning av fantasy omfatter minst en av følgende: riddere, drager, middelalder-aktig (det er vel det viktigste kriteriet), magi (nei, ikke "the force")

regner med at alle er uenige i dette, men det er i hvertfall min oppfatning

Lenke til kommentar

Gothic II

Ikke bare er det en -1- charcter du styrer, men han styrer du også rundt i en 3d verden som for Morrowind sin til å virke som om alle NPC'er osv er pappdukker.

Det er nok av drager å orcker og onde trollmenn til å gjøre selv den elste RPG veteran måløs.

Spillet kan også gjenoføres hele tre -3- ganger med forsjellige quests. Det er nemelig slik at hvis du bestemer deg for å bli magiker, blir alle questene som du kunne fått hvis du var paladin eller dragedreper "låst". Dvs. at du ikke, av en naturlig grunn i selve spillet, kan gjøre disse questen uten å starte helt på nytt, men ta det med ro det er nok og gjøre fordet...

Håper du velger Gothic II. (mye bedere en morrowind, mindere men mer action fylt)

:thumbs::thumbs::thumbs:

Lenke til kommentar

Gothic 2 er så absolout et utmerket valg :yes:

Sittet med dette NOEN timer nå, og må ærlig si jeg er HELT hekta! Vanvittig bra stemning. NPC`s, grafikk, gameplay og plot. Bra side-quests også forresten ;)

Så... Skaff det! Eller Planscape Tourment, FallOut 1 & 2, Devine Divinity eller no annet bra! ;) PS: NwN er oppskrytt.. Iallfall i SP delen. Ikke prøvd det i MP, men ble meget skuffet over SP delen.. Altfor linjær. bl.a.

Lenke til kommentar

Noen lurte på karakterenne mine. 2 norsk skriftlig, Nynorsk slipper jeg og engelsk 2 pluss at jeg sliter med å få en 2 i tysk. Språk er ikke min sterke side!

Tvang meg til å spille Gothic 2 så lenge at jeg kom meg inn i byn, det gjorde susen skal jeg si. Før har jeg kunn prøv det til jeg komm meg ut av tårnet til han Xandras fyren, da syntes jeg landskapet var litt ensformig rett utenfor tårnet og kontrollene sugde. Nå når jeg har blitt lit hakta og kommet meg så langt som til valley of mines, ja da syntes jeg landskapet er genialt, og jeg har vendt meg til kontrollene. Dette spillet er noe for meg. Hakke gjort annet i dag en å spille det :blush:

Først ble jeg hunter, det er det jeg har lyst til å være, bli perfekt i hunting. Har lært meg mange teknikker nå, fra det grunnleggende å flå dyret til å kunne skjære ut andre deler. Jeg joina milicha folka etterpå, syntes paladin folka var altfor selvgode, tokk maten til bønnane og slikt. Husker jeg møtte min første orc, det var oppe ved light hauset, jeg blei jaga av noen warger og på min flukt løp jeg rett inn i en gidigen orc scaut. Dæven å sceray det var, dævva på et hogg. Etter magne jakt turer for morro skyld og noen mindre oppdrag bestemte jeg meg for å dra til valley of mines etter jeg snakka med paladin lederen. I valley off mines var det sceary, de orcanne er u dødelige, og de er ikke det enaste som er udødelige der.

Trur fyren min suger litt, har vært evigheter siden jeg sist fikk brukt noen exp points på noe lærerikt. Likte meg bedre det første stedet.

Lenke til kommentar
dette med om star wars er fantasy eller sci-fi kommer vel ann på øyet som ser...

for meg er det ikke fantasy ettersom min oppfatning av fantasy omfatter minst en av følgende: riddere, drager, middelalder-aktig (det er vel det viktigste kriteriet), magi (nei, ikke "the force")

regner med at alle er uenige i dette, men det er i hvertfall min oppfatning

du tenker på "medival fantasy" :)

KAS: og ja, det ene utelukker det andre... :)

Lenke til kommentar

Først ble jeg hunter, det er det jeg har lyst til å være, bli perfekt i hunting. Har lært meg mange teknikker nå, fra det grunnleggende å flå dyret til å kunne skjære ut andre deler. Jeg joina milicha folka etterpå, syntes paladin folka var altfor selvgode, tokk maten til bønnane og slikt. Husker jeg møtte min første orc, det var oppe ved light hauset, jeg blei jaga av noen warger og på min flukt løp jeg rett inn i en gidigen orc scaut. Dæven å sceray det var, dævva på et hogg. Etter magne jakt turer for morro skyld og noen mindre oppdrag bestemte jeg meg for å dra til valley of mines etter jeg snakka med paladin lederen. I valley off mines var det sceary, de orcanne er u dødelige, og de er ikke det enaste som er udødelige der.

Trur fyren min suger litt, har vært evigheter siden jeg sist fikk brukt noen exp points på noe lærerikt. Likte meg bedre det første stedet.

:laugh::laugh:

Tror kanskje du skla vurdere å begynne på nytt jeg gutten min.. Det er en fordel å få tatt det aller meste av questst du kommer over i chapter 1 før du går til chapter 2.. Og å få drept unna så mye av de lettere creaturene du møter chapter 1. Du bør ha endel swordfighting og stæsh før du hopper på Valley of Mines.. Relativt bra sver/rustning and sutch også! Men godt du er blitt hekta!! Mange av oss ;)

Endret av Corduroy
Lenke til kommentar

:laugh::laugh:

Tror kanskje du skla vurdere å begynne på nytt jeg gutten min.. Det er en fordel å få tatt det aller meste av questst du kommer over i chapter 1 før du går til chapter 2.. Og å få drept unna så mye av de lettere creaturene du møter chapter 1. Du bør ha endel swordfighting og stæsh før du hopper på Valley of Mines.. Relativt bra sver/rustning and sutch også! Men godt du er blitt hekta!! Mange av oss ;)

Kan jeg ikke bare snike meg til bake da?

Sword fighting har jeg nesten ingen tin på... har barer 20 str, eller var det 15. Har ikke lært meg noe spess i det heller. Jeg har bare 15% i bue og crossbow greine, enda det er det jeg vil satse på. Jeg kan en god del forskjellig slakte teknikker så jeg får forskjellige ting fra dyra da.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar

Jeg er litt som deg jeg Lord-KGA (bortsett fra at jeg har 6 i norsk). Jeg liker rollespill der man bare er en karakter. Da burde du prøve KOTOR. Du har et lag der ja, men du kan velge å ikke ta dem med deg når du er ute og holder på. Jeg tar dem med meg fordi det er pokker så vaskelig å overleve uten dem, men de er bare i bakgrunnen. Eneste gangen jeg bruker dem er når de har gått opp et level, og jeg finner ut hva de blir forbedret i.

Fantasy: Masse rare skapninger og myter som egentlig er sanne, mystike gjenstander. Gjerne litt magi inne i bildet også. God bruk av fantasi med andre ord. Oppfant ikke tolkien denne sjangeren? I såfall har den ikke endret seg med årene.

Sci-Fi: Flyvende "tallerkener", laser-ting og andre ting som vitenskapen ville drept for å ha i dag. Forskernes fantasi med andre ord.

Så Star Wars blir jo en blanding av de to. Romskip, blastere, men også rare dyr og i stedet for magi er det "the force".

Lenke til kommentar

Anngående denne OT diskusjonen i denne tråden :p:

Jeg er litt enig med deg Solid Snake, bortsett fra at jeg synes at Star Wars er rein Science Fiction. Science fiction er så mangt og det kan fint være masse rare dyr, magi osv. Hvis jeg skulle brukt tidligere innleggs definisjoner på fantasy hadde jo alle mine science fiction bøker plutselig blitt fantasy bøker og det blir jo litt teit.

Science Fiction og fantasy er ganske nærmt hverandre, men hovedforskjellen er at (etter min mening) går fantasy fra nåtid til fjern fortid og science fiction fra nær framtid til fjern framtid.

Har mange science fiction bøker der det er magi, romskip, flere raser, rare dyr osv... ville aldri kalt det for fantasy (vil heller ikke kalle Star Wars for det).

Skal du begynne å blande sjangere på grunn av småting slik som det er gjort her kommer jo Science Fiction til å ende opp som tekno-musikk inndelingen. (Ja, jeg vet at det allerede er en del undergrupper anngående fantasy og slikt).

Science fantasy og andre variasjoner blir for meg tåpelig. Det er en grunn til at disse begrepene er vide definisjoner...

Lenke til kommentar

Science Fiction kan være i nåtid eller fortid eller hva man vil. Ordet referer til at man spinner en fiksjon(Eller en fantasi) ut av vitenskapelige teorier(Enten om de er logiske teorier eller ei). Mary Shelleys "Frankenstein" er regnet som den første Science Fiction historien, og den var satt i hennes samtid.

Science Fiction regnes som en form for Fantasy, og i tilfellet Star Wars vil det være like rett å si at det er Fantasy som at det er Sci-Fi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...