Mathias Klingenberg Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Forbrukertilsynet: Lexus driver villedende hybridbil-markedsføring Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Jepp! Dette VET vi jo. ? 2 Lenke til kommentar
Raskere Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 En kan jo argumentere med at dersom Lexus'en ikke hadde hatt Hybrid motor, så ville energien blitt kastet vekk på bremsing/varme, mens en nå tar vare på den, og fyller den opp opp batteriet, uten å betale ekstra for det. En ser jo på RAV4's drivstoff-forbruk, som er latterlig lavt sammenlignet med andre biler med bensinmotor, takket være hybrid-teknologi. Det er jo mest fordi motoren får jobbe mer på optimalt turtall, og brukt elmotor ved rask akselerasjon, men og fordi den får samlet litt strøm ved oppbremsing. Lenke til kommentar
Kjetil Strand Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Latterlige biler med latterlig markedsføring. Samme greia med Toyota. Men verden vil bedras, så de oppnår det de ønsker. 6 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Skulle ønske Toyota ble kraftig irettesatt (bøter!) for deres håpløse omtale og reklame rundt hybrider. I mange år har de jo mast på at man med en Toyota-hybrid «slipper å lade», siden bilen mangler ledning. Problemet er jo at folk biter på. Jeg vet om folk som valgte nettopp hybrid fra Toyota over andre hybrider, siden Toyota-magi gjør at man ikke trenger å lade med ledning. (At absolutt alle andre hybrider oppfører seg helt likt, var jo ikke vedkommende klar over...) Villedende reklame skrives av en grunn: fordi det virker. Javel, så vil kanskje ikke den gjengse bruker av TU.no bli lurt – men så er vel vi ei heller i målgruppen. Helt utrolig at Toyota klarer å snu en enorm ulempe – ingen mulighet for å lade – til sin fordel, og i tillegg kommer de unna med det!! ? 6 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 qualbeen skrev (6 timer siden): Helt utrolig at Toyota klarer å snu en enorm ulempe – ingen mulighet for å lade – til sin fordel, og i tillegg kommer de unna med det! Ja man må jo bare beundre Toyota's markedsførere med vel utført jobb. Dyktige markedsførere. De kunne sikkert solgt snø til eskimoene... Men ja, de skulle hatt en skikkelig smekk på fingrene. 3 Lenke til kommentar
5V115MSQ Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Hvis de sammenligner hybridene sine med en rene bensinbiler, blir reklamen ok, og det er vel det de prøver å komme unna med. Men her forsøker de helt bevisst å sammenligne med oppladbare hybrider (som er tungvinne og trenger ladekabel og du må betale for strøm) og da blir det helt feil. Toyota er her ansvarlig for å ytterlige komplisere et for mange allerede komplisert nok tema. Toyota har virkelig stupt på listen over mine aktuelle bilmerker de siste 10 år... 6 Lenke til kommentar
SMQQULC7 Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Strømmen er gratis. Når dieselpurka di puttrer på tomgang for å varme opp motoren, så går en toyotahybrid på full last (åpen forgasserspjeld, full sylinderladning) på 1100 omdreininger og lader batteriet. Den blir varm før du er ute av oppkjørselen. Trenger ikke motorvarmer, webasto e.l. Så ja, strømmen koster deg ikke no. Så slår motoren seg av og bruker opp den strømmen så lenge det varer (ikke så lenge dog, det er hele poenget.) Lenke til kommentar
SMQQULC7 Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Det er egentlig en stor skuffelse at landets eneste tekniske ukeblad ikke klarer å forholde seg til toyota sin hybridteknologi. Ja, det er komplisert men det endelige produktet er et veldig bra kompromiss: a) Stinker ikke som diesel b) Bråker ikke som diesel c) Tilnærmet tapsfri trinnløs girkasse uten clutch d) Eksoen får ekspandere helt. Hvorfor trenger egentlig biler eksospotte? Det er jo en indikasjon på tapt energi... e) Motoren slår seg enten av eller går på full last, derfor lavt forbruk 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå