Simon Aldra Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg vet dette er et litt "offtopic" spørsmål, men jeg spørr allikevel.. Kan noen fortelle meg hvordan man skal steke en juleribbe? Jeg skal ha et julebord-aktig tilstellning.. har *helt* glemt hvordan man steker en ribbe... må ha ribbe.. er jo så nam Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) litt "offtopic" Mye spør du meg Endret 27. desember 2003 av John Kr Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Stekovn på 220. Bruk en tapetkniv med bare ca:1-2mm ute og lag ruter i svoren. Gni inn svorsida med salt og pepper. Ha i ca 2dl vann i langpanna og legg ribba med svorsiden ned i ca:20min. Ta ut ribba og snu den, sett ovnen på 180 og stek ribba i 2-2,5time. Øk gjerne varmen litt på slutten(230) for å få sprø svor. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Legg en tallerken under ribba når du steiker den, da renner fettet vekk fra svoren og den bli mye lettere sprø... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Tallerken under ribben er lurt ja! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 jeg ser Sluffy og JokkeR er TVslaver! dere liker matprat reklamen? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Foretrekker Fox 8, men "JOIN THE ARMY"-reklamer jeg da... Her i huset spises det egentlig ikke ribbe, men mamma lagde til pappas julebord. Fulgte ikke veldig med, men det var en tallerken under ribben. JOIN THE NAVY NOW! Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Kylling, løk, hvitløk, tomater, sopp, salt, pepper, paprikapulver og en stor skvett rødvin, mye bedre enn ribbe - oh, mett nå... Hvorfor påstår forresten alle disse damene i blad at tenåringer ikke kan bordskikk? Jeg serverte 14-åringen i huset sånn gryte og et glass rødvin i kveld siden han snart er konfirmant, kunne ikke se annet enn at han brukte både kniv og gaffel, jeg - og det var han som sa vi måtte spise opp all risen, ikke gudfaren hans - som vanligvis spiser fuggel med hendene... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Det hørtes svært godt ut det! Ribbe er vel neppe det beste som finnes... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Men noe av det beste... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Her er et "hemmelig" ribbe-triks som brukes mye på restauranter: Hvis ikke alle svoren blir sprø (er jo ikke alltid man er like heldig) så kan du bruke varmluftspistol for å "puffe opp" den siste svoren. Dette er vanlig utstyr på restauranter som lager ribbe. Ellers hører nok varmluftspistol best hjemme i verktøyboden. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Vi har skibrenner i kjøkkenskapet! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Blir det ikke lettere svidd med skibrenner enn med varmluftspistol ? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Det er bare og holde den litt lenger unna Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 det går sikkert med strykejern og.. hehe Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Skibrenneren brukes ikke til ribben, men til Cremé Brulét! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Ha en talerken under ribben, men når du skrur opp varmen de siste minuttene, fjern tallerkenen for å få sprø svor over hele ribben, og ikke bare på toppen. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Pappa legger en stor steinmorter under ribba, en slik man knuser urter med. Bare den man knuser med, altså, ikke skålen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hørtes for så vidt smart ut. Din far lager mat?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå