seth_vacn Skrevet 8. desember 2019 Del Skrevet 8. desember 2019 Ja som topic sier, har en i7 liggende. Har forøvrig hovedkort, ram og vifte til prosessoren. Lurer på pris jeg kan legge prosessoren ut til? Takker for alle svar Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. desember 2019 Del Skrevet 8. desember 2019 for å si det slik, AMD Ryzen 5 3600 gir jo bedre strømbruk ytelse og er billigere ny. https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-5820K-vs-AMD-Ryzen-5-3600/2579vs4040 Så kanskje rundt en tusenlapp? Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 8. desember 2019 Del Skrevet 8. desember 2019 Solte 5820k med hovedkort for 2500 for over 18mnd siden, og verdien har nok synket siden den gang. Enig med LMH1, tusenlapp er sikkert en formuftig pris. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. desember 2019 Del Skrevet 8. desember 2019 Jeg ser ikke markedet, med mindre du selger alt samlet. 1500 - 2000 for alt samlet bør ikke være umulig. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Ikke selg men ta vare på den og nyt nostalgi effekten om 10 år. Den er mye større en den tusenlappen som du bare sløser bort på et eller annet uansett. Angrer på mye av det jeg har kastet, gitt bort eller solgt gjennom årenes løp. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Helt ærlig vil dette aldri stige i verdi, det som kan stige i verdi er PSU eventuelt kabinett hvis BTX standarden blir erstattet. Men selvfølgelig kan jo AMD gå konkurs. Men spessielt tilfelle. Er man idiot og har sokkel 2011-3 så har man ikke annet valg en å kjøpe intel. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Som jeg skriver, nostalgi verdi for deg personlig. I ekte penge verdi vil den selvsagt aldri bli høyere. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 LMH1 skrev (52 minutter siden): Er man idiot og har sokkel 2011-3 så har man ikke annet valg en å kjøpe intel. Hæ? sokkel 2011-3 var det beste på markedet i sin tid for forbrukere. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Ja slikt er heldigvis ikke tilfelle lengere, for intel utnyttet prisene og konkuransen den gangen. Man betaler heldigvis ikke så mye for ryzen oppsett, er bare synd AMD ikke valgte 8 stk ramprofiler som standard. For det kunne vi trengt. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Vel 5820k var et rimelig godt kjøp den gangen, så skjønner ikke helt hva du maser etter. 3 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Jeg har fortsatt 5820k i bruk. Fungerer fint som Plex-server med en moderat klokk på 4,2 Ghz. Lenke til kommentar
seth_vacn Skrevet 11. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2019 Takk for svar, da har jeg lagt det ut så får vi se hva som skjer. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 On 12/9/2019 at 1:32 PM, LMH1 said: Helt ærlig vil dette aldri stige i verdi, det som kan stige i verdi er PSU eventuelt kabinett hvis BTX standarden blir erstattet. Men selvfølgelig kan jo AMD gå konkurs. Men spessielt tilfelle. Er man idiot og har sokkel 2011-3 så har man ikke annet valg en å kjøpe intel. Nå er det på tide at du deler litt av det du røyker..? 6 Lenke til kommentar
seth_vacn Skrevet 17. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2019 RRhoads skrev (På 8.12.2019 den 18.45): Jeg ser ikke markedet, med mindre du selger alt samlet. 1500 - 2000 for alt samlet bør ikke være umulig. Kan si at det er marked for dette, solgte det på 1,2,3. Sykt mange som spør meg fortsatt. Utrolig gøy ?? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 seth_vacn skrev (19 minutter siden): Kan si at det er marked for dette, solgte det på 1,2,3. Sykt mange som spør meg fortsatt. Utrolig gøy ?? Alt samlet eller kun CPU? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 1 hour ago, seth_vacn said: Kan si at det er marked for dette, solgte det på 1,2,3. Sykt mange som spør meg fortsatt. Utrolig gøy ?? Jeg var vel enda mer skeptisk enn deg da jeg for et år siden la ut en i7 920 og regnet med jeg kom til å kaste den. Etter en time på finn hadde jeg fått 8-9 forespørsler, de fleste ville komme og hente asap og kunne vippse penger med det samme for å sikre seg den. Solgte cpu med hk og ram. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 (endret) 1 hour ago, Pop said: Jeg var vel enda mer skeptisk enn deg da jeg for et år siden la ut en i7 920 og regnet med jeg kom til å kaste den. Etter en time på finn hadde jeg fått 8-9 forespørsler, de fleste ville komme og hente asap og kunne vippse penger med det samme for å sikre seg den. Solgte cpu med hk og ram. Ikke pga 920, men x58 hk er veldig attraktive pga svinbillige xeon hexa core cpuer på ebay. Klokker godt og med skikklig oc på cpu, minne og minnebus så banker de Ryzen gen 1 i gaming. Endret 17. desember 2019 av Mumriken Lenke til kommentar
Pop Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 1 hour ago, Mumriken said: Ikke pga 920, men x58 hk er veldig attraktive pga svinbillige xeon hexa core cpuer på ebay. Klokker godt og med skikklig oc på cpu, minne og minnebus så banker de Ryzen gen 1 i gaming. Ah, det var gjerne det kjøperen snakket om ja, stemmer. Han var hyggelig nok og fortalte jeg kunne glatt doblet salgssummen og likevel solgt på minuttet. Litt sen info om det bare, og jeg trodde aldri det var noe poeng i å sjekke så gamle varer. ? Lenke til kommentar
seth_vacn Skrevet 17. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2019 RRhoads skrev (10 timer siden): Alt samlet eller kun CPU? Alt gikk samlet i en smell?? Lenke til kommentar
seth_vacn Skrevet 17. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2019 Pop skrev (9 timer siden): Jeg var vel enda mer skeptisk enn deg da jeg for et år siden la ut en i7 920 og regnet med jeg kom til å kaste den. Etter en time på finn hadde jeg fått 8-9 forespørsler, de fleste ville komme og hente asap og kunne vippse penger med det samme for å sikre seg den. Solgte cpu med hk og ram. Ja angrer på at jeg ikke la det ut enda høyere, kunne sikkert fått mer for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå