Goldwing1337 Skrevet 6. desember 2019 Del Skrevet 6. desember 2019 (endret) Heisann, som titelen sier så lurer jeg på om sjefen kan gjøre dett? Jeg er vekter i Nokas og hadde i teorien kontroll jobb på lørdag 10-18, fredagen klokken 1130 får jeg spørsmål om jeg kan jobbe på et annet objekt siden det ikke ble en kontroll jobb allikavel på lørdagen, nå er det slik at sjefen svarte meg aldri på hvorfor når jeg spurte og halv 4 skrev jeg at nei det objektet vil jeg ikke jobbe på. Da skrev hun følgende: D har du ikke anledning til siden du allerede sto på vakt den dagen så omdisponer æ dæ til en anna plass. Og det hun spurte meg om var: Hei. D blir ikke nå *** i mårra, så æ lurte på om du heller kunne gå på ******* så du slepp å mist tima Her ser dere at æ blir spurt om å gå på det objektet ikke tvunget til å begynne med Problemet mitt er det at det nye objektet er rundt en og en halv time med reisetid altså 3 timer fram og tilbake, derfor sa jeg nei til den vakta. Den originale vakten er bare 10 minutter med kjøring så kan jeg starte å jobbe, sjefen svarer ikke telefonen når jeg ringer og svarer heller ikke sms. Hva gjør jeg? Har lite lyst å reise så lenge for å dra på jobb på et helt annet objekt enn jeg egentlig skulle på. Endret 6. desember 2019 av Goldwing1337 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JEm7FT Skrevet 7. desember 2019 Del Skrevet 7. desember 2019 Se i kontrakten din hva som står der. Men om det er ett engangstilfelle ville jeg bare gjort som hun sa men også skrevet tilbake at du ikke ønsker å jobbe så langt vekke til neste gang. Om du skal noe annet etter jobb som er viktig og som blir forhindret av 3 timer ekstra reise så kan du jo forsøke å forklare henne situasjonen, men slik som du skriver virker det heller som om du bare ikke gidder. Da ville jeg gått for første løsningen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. desember 2019 Del Skrevet 7. desember 2019 Normalt skal du følge oppsatt arbeidsplan, og eventuelle endringar skal varslast minst 14 dagar før. Du skal i utgangspunktet ha betalt for å sette din tid til disposisjon uavhengig av om arbeidsgiver vil bruke deg eller ikkje. Dette under forutsetning av at du ikkje har inngått avtale om noke anna. Arbeidsgiver har styringsrett, men berre innanfor rimeligheitas grenser. 1,5 timars pendling kvar veg for nokre timars jobbing er nok urimeleg både med tanke på tid og utgifter. Så er spørsmålet kva som er fornuftig forholda tatt i betraktning. I eit enkelttilfelle som dette kan det være fornuftig å protestere men likevel gjennomføre for å ikkje bli for upopulær med sjefen. Det blir ei vurderingssak. Har du fast stilling kan du langt på veg kreve din rett utan særleg frykt for represaliar. Dersom du som mange andre vektarar har 0% stilling og er avhengig av å få tildelt attraktive vakter så står du i ein dårlegare forhandlingssituasjon. Lenke til kommentar
Goldwing1337 Skrevet 8. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) Slettet-JEm7FT skrev (På 7.12.2019 den 2.30): Se i kontrakten din hva som står der. Men om det er ett engangstilfelle ville jeg bare gjort som hun sa men også skrevet tilbake at du ikke ønsker å jobbe så langt vekke til neste gang. Om du skal noe annet etter jobb som er viktig og som blir forhindret av 3 timer ekstra reise så kan du jo forsøke å forklare henne situasjonen, men slik som du skriver virker det heller som om du bare ikke gidder. Da ville jeg gått for første løsningen. Har ikke mye med å gjøre at jeg ikke gidder. Opprinnelig var jeg satt opp 10-18 hvor det er 10 minutter kjøretur hjem til leiligheten min, vakten jeg var satt opp etter at hun skiftet gikk fra 10:00-1930 og problemet her er å komme seg hjem, skifte og spise før jeg skal på en ny jobb igjen. Buss fra tverlandet går 1922 som betyr at jeg må gå tidligere, og siden jeg ikke rekker denne bussen må jeg ta en buss som går 20:22 istedet, når jeg ankommer bytte av bussen igjen så er klokken 20:44 og da må jeg vente til 21:22 før neste buss går videre til der jeg skal når jeg ankommer siste busstopp er klokken 21:30 da har jeg 30 minutter på å gå opp bakken jeg skal som tar 10 minutter, 10 minutter til å dusje og spise også skal jeg rett ned igjen og ta bussen 22:00 da har jeg 10 minutter på å gå ned også hvor jeg skal rekke ny jobb igjen klokke 2300. Og grunnen til jeg ikke kjører bilen så langt er for at hjulet mitt falt nylig av på veien etter at jeg skiftet dekkene så jeg er livredd for å kjøre på 80 sonen kontra 50. det er derfor jeg velger å ta buss. PS: dette er en jobb sjefen min vet at jeg gjør av og til, og siden hun aldri svarte på sms eller når jeg ringte sjefen visste hun aldri dette. Har også sjekket kontrakten og der sier det ingen ting med at jeg må stille opp. Endret 8. desember 2019 av Goldwing1337 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå