FreeBSD Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg har installert alle de viktige TrueType-fontene, for å få diggere fonter i Linux. Men så var det hvilken font til hvilket bruk osv. og trenger derfor litt hjelp med optimale fontinstillinger i Mozilla, eller liknende browsere. Har noen her, noen gode anbefalinger? Eller mulighet til å gi et screenshot av instillingspanelet for fonter. Det hadde hjulpet veldig - fordi det akkurat nå ikke ser så veldig lekkert ut her... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du har kjørt "mkfont" (eller hva det nå var), ikke sant? Snakker du om anti-aliasing 'problemet' (vel, fiksing i koden for å aktivere adobe sitt patenterte hint-system) med freefonts, eller hva? Lenke til kommentar
[0x] Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 er mozillaen din kompilert med xft støtte? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Alt dette er fikset. Fontene ser helt greie ut. Problemet er kombinasjonen av de TrueType-fontene jeg har lastet ned. Hva er den optimale konfigurasjonen? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg tror du bare må prøve deg fram til du finner et oppsett du liker. Vil du at alt skal se ut som det gjør i IE, så bruk Windows istedenfor. Eller Tahoma. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Personlig overrider jeg alle fonter med Bitstream Vera. Lenke til kommentar
drall Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Skjønner ikke... fontene mine ser like ut i windows og linux ,om freetype har bytecode interpreter på og anti-aliasing av. Med anti-aliasing blir de bare penere (imo) til forskjell, mer likt mac. Som standarder velger jeg ofte Bitstream Vera-fontene, men tvinger ikke dem for alle websider. Lenke til kommentar
[0x] Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Skjønner ikke... fontene mine ser like ut i windows og linux ,om freetype har bytecode interpreter på og anti-aliasing av. Med anti-aliasing blir de bare penere (imo) til forskjell, mer likt mac. Som standarder velger jeg ofte Bitstream Vera-fontene, men tvinger ikke dem for alle websider. ossen skrur du av de instillingene? Lenke til kommentar
drall Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Bytecode interpreted mener jeg er patentert av apple. Patenten gjelder ikke her, så man kan laste ned kildekoden til freetype, lese readme og skru på bytecode interpreter. Fontene blir sannsynligvis mer likt windows da. De fleste WM/DE er vel tilrettelagt for å skru av anti-aliasing om det er ønskelig. I tillegg er det en idè å legge inn de basiske windowsfontene, siden mange websider opererer med disse som standard. Endret 28. desember 2003 av drall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå