Machores Skrevet 6. desember 2019 Del Skrevet 6. desember 2019 1. Jeg tenker å lære grunnleggende grammatikk. 2. Deretter begynne å lese noen barnebøker på tysk, skrive ned alle ukjente ord (nesten alle?) 3. Bevege meg over til litt mer avanserte ting, som nyhetsartikler og sånt Lenke til kommentar
Machores Skrevet 6. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2019 Jeg skal ta tysk 2 privatisteksamen til neste jul! Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 6. desember 2019 Del Skrevet 6. desember 2019 https://www.goethe.de/ins/no/no/spr/kur/fer.html?wt_mc=02.ga.NWE-OG2017&gclid=CjwKCAiAlajvBRB_EiwA4vAqiJ9gSN7i6erlRbvWIQ7uKpl468H7DMuBqWugrrep3IlIUJFgix192BoC-uwQAvD_BwE Lenke til kommentar
Senci7777 Skrevet 6. desember 2019 Del Skrevet 6. desember 2019 Jeg gikk ut med seks i tysk på vgs. Mitt beste råd er å lese aviser! Frankfurter Allgemeine Zeitung (faz.net) er min personlige favoritt. Ellers er jo selvfølgelig Duolingo et kjempebra verktøy Lenke til kommentar
Machores Skrevet 6. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2019 Burde jeg klare minst en 2'er om jeg øver 5 mnd før privatisteksamen i tysk? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 6. desember 2019 Del Skrevet 6. desember 2019 Begynn å høre på Rammstein og les oversatte tekster. Litt mørke tekster men ser du forbi det så kan man lære litt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. desember 2019 Del Skrevet 6. desember 2019 Enig i at Duolingo er nyttig for å lære seg språk. Lenke til kommentar
Senci7777 Skrevet 7. desember 2019 Del Skrevet 7. desember 2019 Selvsagt klarer du en 2'er, men hvorfor ikke sikte enda høyere? Ta deg en tur til Tyskland på nyåret eller i påsken, og øv mye på bøying av verb og setningsstruktur. Start med å laste ned Duolingo så raskt som mulig. Lenke til kommentar
Senci7777 Skrevet 7. desember 2019 Del Skrevet 7. desember 2019 ''unsere mütter unsere väter'' er en sinnsykt bra serie som ligger gratis ute på NDLA (Krigens unge hjerter på norsk) Lenke til kommentar
Machores Skrevet 8. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2019 Hvor lang tid vil det ta om jeg skal satse på en 4 eller 5? Jeg begynner å øve til sommeren, og har da privatisteksamen til jul neste år. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 13. desember 2019 Del Skrevet 13. desember 2019 Tysk 2 er ikke vanskelig. Skriv tysk regelmessig. Se eventuelt tyske serier i tillegg (med tysk tekst). Dark på Netflix er ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå