FuzzFuet Skrevet 6. desember 2019 Del Skrevet 6. desember 2019 Hei! Skal oppgradere desktopen. HK, CPU, RAM, SSD og GPU blir skiftet. Jeg kjøpte i sin tid en Win 8.1 lisens som jeg oppgraderte til Win 10 når det kom, nå har jeg ikke lengre lisensnøkkelen og CDen. Men når jeg har formatert desktopen osv. aktiverer den seg selv. Er det mulig og vidreføre lisensen til ny hardware? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. desember 2019 Del Skrevet 6. desember 2019 Om jeg ikke husker feil så vil en oppgraderingslisens være låst til hardware akkurat som OEM-lisenser. Hva slags lisens hadde du opprinnelig? Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 6. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2019 (endret) 1 hour ago, sedsberg said: Om jeg ikke husker feil så vil en oppgraderingslisens være låst til hardware akkurat som OEM-lisenser. Hva slags lisens hadde du opprinnelig? Microsoft Windows 8 Professional Nor (64 bit). Usikker på om det er OEM eller ikke, husker ikke. Den kosta 1149kr i 2013 i følge historikken på NetOnet Endret 6. desember 2019 av MajoNess Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. desember 2019 Del Skrevet 6. desember 2019 Prisen høres ut som en OEM-lisens. I så fall er den låst. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 6. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2019 55 minutes ago, sedsberg said: Prisen høres ut som en OEM-lisens. I så fall er den låst. Skjønner. Jeg fikk tak i nøkkelen via programvaren, så får gi den et forsøk og se. Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 6. desember 2019 Del Skrevet 6. desember 2019 Trenger du ny lisens så har softwarenow.no gode priser. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå