Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL gjør det selv pakke, vanskelig å gjøre selv

Anbefalte innlegg

Ja, har bestillt adsl med "Gjør det selv" pakke, er det vanskelig for en person med litt over middels teknisk innsikt å sette opp denne??

Er det en plass der det står beskrevet hvordan?

Takker for alle innlegg :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-05 19:54, Scap3r skrev:

Ja, har bestillt adsl med "Gjør det selv" pakke, er det vanskelig for en person med litt over middels teknisk innsikt å sette opp denne??

Er det en plass der det står beskrevet hvordan?

Takker for alle innlegg :razz:

Det følger med ganske god veiledning sammen med "Gjør det selv pakken" etter hva jeg har hørt, i tillegg til at man også kan kontakte Telenor om man skulle ha spørsmål eller få problemer!

Mulig du kanskje finner litt info og hjelp på http://www.online.no eller http://www.telenor.no

Lykke til!

[ Denne Melding var redigert av: script på 2002-03-05 20:04 ]

Lenke til kommentar

Bestilte "Gjør det selv fra nextgentel, instruksene var greie nok.

Men hos meg, og jeg tipper hos de fleste andre også, så er ikke ISDN boksen i samme rom og heller kanskje ikke samme etasje som pc(ene).

Med mindre du digger å ha ledninger liggende overalt, så må du begynne å borre hull i vegger og tak og lage tvinnede kabler selv.

Kabler kunne vel gått bra å lage selv, men borringen var ikke far så overbegeistret for, så det kom til slutt en kar å borra og dro kabel fra loftet(der ISDN boksen vår er) Dette tok lang tid og var dyrt, og han måtte komme 2-3 ganger fordi han hadde tvunnet kablene feil.

Noen som har en fin måte å feste Cisco ruteren fra nxtgentl på veggen på?

Eller en sms ez 8 port switch?

De ligger i et hjørne ved PC-en og breier seg fælt

Lenke til kommentar

Dette er meget lett, bare følg den vedlagte bruksanvisningen.

Egentlig er det ikke nødvendig å montere på første uttaket engang. Jeg har satt splitteren på siste uttak i huset, og både ADSL og alle telefonene virker upåklagelig.

ISDN-boksen? Det er ikke nødvendig å ha ISDN for å benytte Telenor ADSL, vanlig analog linje holder.

Ellers enig i følgende: Benytt RASPPPoe, men les bruksanvisningen nøye. Inneholder en del tips, bl.a. fjerning av unødvendige TCP/IP koplinger som vil forsinke oppstart av PC'en.

BTW: Hadde dårlig med sloter i PC'en, og benytter Billionton USB nettverksadapter fra Komplett. Kjekk liten dings som funker meget bra.

Terje

[ Denne Melding var redigert av: tema95 på 2002-03-06 08:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...