Scap3r Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Ja, har bestillt adsl med "Gjør det selv" pakke, er det vanskelig for en person med litt over middels teknisk innsikt å sette opp denne?? Er det en plass der det står beskrevet hvordan? Takker for alle innlegg :razz: Lenke til kommentar
script Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 19:54, Scap3r skrev:Ja, har bestillt adsl med "Gjør det selv" pakke, er det vanskelig for en person med litt over middels teknisk innsikt å sette opp denne??Er det en plass der det står beskrevet hvordan?Takker for alle innlegg :razz: Det følger med ganske god veiledning sammen med "Gjør det selv pakken" etter hva jeg har hørt, i tillegg til at man også kan kontakte Telenor om man skulle ha spørsmål eller få problemer! Mulig du kanskje finner litt info og hjelp på http://www.online.no eller http://www.telenor.no Lykke til! [ Denne Melding var redigert av: script på 2002-03-05 20:04 ] Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Det er ikke vanskelig. Pakken kom etter 2 dager. Bruksanvisning med tegninger,mor kunne klart det på en god dag. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Bestilte "Gjør det selv fra nextgentel, instruksene var greie nok. Men hos meg, og jeg tipper hos de fleste andre også, så er ikke ISDN boksen i samme rom og heller kanskje ikke samme etasje som pc(ene). Med mindre du digger å ha ledninger liggende overalt, så må du begynne å borre hull i vegger og tak og lage tvinnede kabler selv. Kabler kunne vel gått bra å lage selv, men borringen var ikke far så overbegeistret for, så det kom til slutt en kar å borra og dro kabel fra loftet(der ISDN boksen vår er) Dette tok lang tid og var dyrt, og han måtte komme 2-3 ganger fordi han hadde tvunnet kablene feil. Noen som har en fin måte å feste Cisco ruteren fra nxtgentl på veggen på? Eller en sms ez 8 port switch? De ligger i et hjørne ved PC-en og breier seg fælt Lenke til kommentar
talisar Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Ja Cisco ruteren tar jo utrooolig mye plass. øhm nei:)? Plasser den oppå PC-en eller noe på gulvet bak PC-en under alle ledningene eller oppå powersupplyet inni kassa:) Lenke til kommentar
SeriousSam Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Det er lett...(når og hvis cd-programmvaren virker..) Jeg ville styrt unna den medfølgende (nye) cd'. version 3.5. Bruk heller RASPPPOE-oppkobling. Du finner link til nedlastning og brukerveiledning på http://www.online.no Stort sett alle som kommer i kontakt med support.avd ender opp med RASPPPOE anyway... Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Selve ruteren tar ikke så mye plass, men med ledninger og switchen + dens ledninger blir det rot. Det jeg ville likt var å få den opp fra gulvet, slik at den ikke så lett kan bli tråkket på o.l. Ingen vits å bli ekkel! Lenke til kommentar
tema95 Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Dette er meget lett, bare følg den vedlagte bruksanvisningen. Egentlig er det ikke nødvendig å montere på første uttaket engang. Jeg har satt splitteren på siste uttak i huset, og både ADSL og alle telefonene virker upåklagelig. ISDN-boksen? Det er ikke nødvendig å ha ISDN for å benytte Telenor ADSL, vanlig analog linje holder. Ellers enig i følgende: Benytt RASPPPoe, men les bruksanvisningen nøye. Inneholder en del tips, bl.a. fjerning av unødvendige TCP/IP koplinger som vil forsinke oppstart av PC'en. BTW: Hadde dårlig med sloter i PC'en, og benytter Billionton USB nettverksadapter fra Komplett. Kjekk liten dings som funker meget bra. Terje [ Denne Melding var redigert av: tema95 på 2002-03-06 08:28 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå