Wave Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Håper noen har et tips her; Har en pc med et Abit BE6 hk, PIII 650 mhz prosessor, og 320 mb SDRAM pc100. Systemet er til tider ustabilt, og henger. Har byttet ram brikker med annen pc, men det hjalp ikke. Har prøvd forskjellige innstillinger i soft menyen i BIOS, og det hjalp litt. Noen eksperter der ute som kjenner dette kortet, og som har noen geniale tips?? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Tja, jeg hadde samme kortet i mer enn 3 år, så kortet kjenner jeg godt, men jeg vil tro at ustabiliteten din kommer av driverkonflikter maybe...? Lenke til kommentar
Wave Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Tenkt på det jeg også. Har ikke så mye ekstra på maskinen, lydkort, skjermkort og et nettverkskort. En del brenneprogram, og bruker fast explorer som nettleser. Noen bildebehandlingsprogrammer... Noe spes du vet ikke går så godt sammen? Lenke til kommentar
kons Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Fikset et lignende system med like feil symptom nå nylig, celeron 300 slot1 på BH6, kjøle flensen var renset fint bare ikke under vifta, 1cm plysj usj....ikke mye luft igjennom der. skrudde av vifta og brukte Qtips flittig...voila. Henger det alltid eller bare under belastning? Lenke til kommentar
Wave Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Har renset alt innvendig grundig jeg også, fritt for "plysj". Det henger bare etter mye surfing, og en del jobbing med div programmer. I går byttet jeg nettverkskort, og merkelig nok ble det bedre. Før så rebootet maskinen av selg selv nå og da, men nå har den vært i bruk i 24 timer omtrent, og ikke skjedd enda. Men noen nettsider fryser systemet en sjelden gang. Et spill jeg har liggende på maskinen frøs også. Alle andre program ser ut til å funke greit nå. Men jeg mistenker at det er en ellet annen liten defekt på hk. Ram portene?? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Ville anbefale deg å prøve å spille osv. (som du gjør til vanlig), men med nettverkskortet ditt tatt ut av maskinen. Se om maskina blir stabilere når det kortet er tatt bort (altså fysisk ute av maskina). Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Wave: Har du kjørt winupdates? Har du oppdatert brikkesett driverne, netverkkort driverne, osv. Forresten, her du siste versjon av bios'en til kortet ditt? Lenke til kommentar
Wave Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Ah.. sent ute, men takker de to siste her for tipsene. Har lastet ned oppdateringer for hovedkortet mitt, winupdates, og satt i annet nettverkskort. Nå funker det bra! Mulig det var en kombinasjon av flere faktorer som forårsaket problemene mine. Thanks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå