Gå til innhold

Neste generasjons toppsystem bruker sanntidsdata og gir bedre oversikt over avvikene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er på tide at sees mer på. Jeg jobber innenfor audio&video, og ser store fordeler med at produkter i et bygg er knyttet opp mot et sentralisert system. Det er mange produsenter som har sine egne løsninger på dette, men selv skulle jeg ønske at det fantes ett system som tok for seg alt.

Om man hadde fått listet opp generell status på projektorer i møterom, så kan man være tidlig ute med å bestille ny pære før den ryker. man kan også melde om den spesifikke feilen(fra projektoren) til installatør direkte når det forekommer en feil, i stedet for at man må vente til det kommer en person til IT-avdelingen som sier at møterommet ikke virker, slik at IT må sjekke først, før de bestiller tekniker for å finne ut av hva som er galt, fordi IT ikke nødvendigvis vet feilkoden som projektoren blinker med.

Det er også andre ting, skjermer, mikrofoner, forsterkere, høyttalere, kameraer, alarmsensorer m.m som kan knyttes opp. Det vil selvfølgelig øke prisen ved førstegangs installasjon, men det vil minske arbeidsmengden de neste årene, som igjen blir billigere på sikt.

Jeg skulle også ønske at bilprodusentene ga litt mer mulighet for feilvarsling enn en oransje motorlampe i dashbordet, som for eksempel "Sensor xyz feil , kode 34". På den måten, så kan kunde ringe inn til til mekaniker og si dette, så kan mekaniker bestille korrekt del før bilen i det hele tatt er på vei til verkstedet.

Dessverre tror jeg ikke det blir slikt, da penger spart for noen, er penger tapt for andre, noe andre vil forhindre.

 

Lenke til kommentar

I forhold til det siste, så er jo dette noe Tesla har jobbet aktivt med. De ønsker gjerne å ta det ennå lengre med å sørge for at bilen selv bestiller inn delene den trenger, slik at det ligger klart på lageret når den kommer inn for service.

Og dette er absolutt noe vi bør ta med oss inn i eiendomsbransjen også. Vi må arbeide for å få kontroll på status på byggene, slik at vi kan sørge for å lukke avvik på et så tidlig stadie som mulig. Ikke fordi det nødvendigvis blir billigere (Siden feil faktisk blir avdekket og kan gjøres noe med), men fordi det øker brukeropplevelsen av byggene. Og forstyrrende elementer i hverdagen blir et minimum.

Integrasjon mot annet teknisk utstyr er også veldig smart! Men det forutsetter at utstyret er tilpasset å kunne kommunisere ut via et grensesnitt (API). Kan det kommunisere, kan det også knyttes mot et overliggende system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...