sirpetterjones Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Har fulgte med på de testene av mobiler som har kommet her på amobil de siste månedene. Jeg har ikke sett en eneste 3'er. Kun når jeg går på "tester", kan jeg finne tre 3'ere iblandt drøye 30 tester. Og ingen 2'ere eller 1'ere. Er det noe grunn til det? Er nesten ingen mobiler dårlige, eller tester dere bare "gode" mobiltelefoner? Jeg må si meg litt lei av å bare lese mobiltestene her, iom at "alle" får 4 og 5. Synes det blir litt for generelt. Hva med å heller lage et karakterskala 1-10? Hadde ikke det vært bedre? Da hadde det kanskje blitt litt lettere å se hva dere mener om de forskjellige mobilene, istedenfor å bare lese 4 og 5. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Har fulgte med på de testene av mobiler som har kommet her på amobil de siste månedene. Jeg har ikke sett en eneste 3'er. Kun når jeg går på "tester", kan jeg finne tre 3'ere iblandt drøye 30 tester. Og ingen 2'ere eller 1'ere. Er det noe grunn til det? Er nesten ingen mobiler dårlige, eller tester dere bare "gode" mobiltelefoner? Jeg må si meg litt lei av å bare lese mobiltestene her, iom at "alle" får 4 og 5. Synes det blir litt for generelt. Hva med å heller lage et karakterskala 1-10? Hadde ikke det vært bedre? Da hadde det kanskje blitt litt lettere å se hva dere mener om de forskjellige mobilene, istedenfor å bare lese 4 og 5. Har du sett noen mobiler som har fått jevnt under tre på i alle kategoriene? Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg tenkte på konklusjons-karakteren. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg tenkte på konklusjons-karakteren. du ma da skjønne at hvis en telefon får jevnt 4 i alle testkritikkene kan de da ikke gi den en toer? (hadde egentlig tenkt og skrive "fjols" men da klikker amotor folkene... ) Lenke til kommentar
kverna Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 jeg skjønner ikke hvorfor SonyEricsson T610 får 6'er når dem hakker ned på skjermen.. og den som er så viktig.. 6- Lenke til kommentar
siemens:-) Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Poenget er vell at en mobil ikke uten videre er god eller dårlig, alt kommer ann på hvilken person som skal ha denne telefonen og hvilke behov denne personen har. Man må altså lese hele testen og tenke gjennom hva som er viktig for deg tallkarakteren betyr ingen ting om dette er en god telefon for en enkelt person. Det jeg prøver å si er at det er umulig å si akkurat hvor god denne telefonen er for en bruker, og det er vell derfor disse testene er til, for å gi folk et clue om hvilken telefon som er best for dem. Amobil går jo under mottoet "din guide til en mobil hverdag" For å ta et eksempel: Moren min skal ha en ny mobil, hun går inn på amobil og ser hvilken som er best i følge tester, og hun ser kun på karakter. Da ville hun ha endt opp med enten en t610 eller en 6600. Men er disse telefonene de beste for henne, neppe, Moren min trenger hverken Bluetooth, ir, kamera, symbian eller noe annet av det andre dill dallet de to telefonene har, 6600 er også veldig stor og upraktisk for moren min. (vet at ikke t610 har symbian os) og disse telefonene hadde dermed ikke hvert de beste for henne. Hadde hun lest gjennom testene hadde hun kanskje vakgt en 3510i, som passer bedre for henne. Ikke heng dere opp i karakteren, den har ikke allverdens å si. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg tenkte på konklusjons-karakteren. du ma da skjønne at hvis en telefon får jevnt 4 i alle testkritikkene kan de da ikke gi den en toer? (hadde egentlig tenkt og skrive "fjols" men da klikker amotor folkene... ) Jeg skjønner hva du sier. Jeg er helt enig med deg i at når en telefon får 4 i alle testkriteriene, skal den få bedre enn 2, dvs minimum 4. Men hva har det med saken å gjøre? Jeg mener at jeg synes det er litt rart at de bare tester telefoner som får forholdsvis gode karakterer. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Ikke heng dere opp i karakteren, den har ikke allverdens å si. Gadd ikke å sitere alt. Jeg forstår at det er svært individuelt hva som er en "bra" telefon for enhver, fordi man har svært forskjellige behov. Men hvis du hadde testet en 30-40 telefoner, tror ikke også du at du hadde gitt en telefon karakteren 2? Eller mer enn tre 3'ere? Jeg hadde ihvertfall utvilsomt gjort det. _Alle_ telefoner kan da ikke være gode? Greit at de kanskje fungerer greit for noen, men det _finnes_ faktisk dårlige/elendige mobiler. Lenke til kommentar
JaFFaR Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 hvordan har d seg at samsung e700 har en 5'er og 3510i har samme karakter, en 5'er Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Vi er klar over problemstillingen med litt i meste laget av 4ere og 5ere. Det er ikke noe problem å forandre skalaen til å spenne over en større andel terningkast, men da tror vi mange vil reagere når tilsynelatende greie telefoner ender opp på 2ere og 3ere, da dette - ihvertfall etter mitt syn - er bemerkelsesverdig dårlig. Uansett ville jeg ikke festet for mye lit til terningkastene, som i bunn og grunn er en heller dårlig metode for å finne den telefonen du trenger, og heller tatt meg tid til å lese gjennom testen og bruke terningkastene som en veiledning. Forøvrig har vi tenkt ut en del måter vi kan gjøre det enklere å finne frem til de rette telefonene. For eksempel holder vi på å lage en slags kalkulator som lar deg fortelle hva du vektlegger i en telefon og siden søke frem det rette produktet for deg. Det burde gjøre det enklere å finne frem til den rette telefonen uten å vade gjennom alle testene. Ellers er vi selvsagt åpne for alt av forslag, men det vil nok ikke skje noen radikal forandring av måten vi gir terningkast på med det første. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Det høres veldig smart ut med en slik kalkulator, de har jo det på f.eks itavisen. Det er ikke noe klage jeg kommer med, synes bare det er litt bemerkelsesverdig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå