Gå til innhold

Usb problemer?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Når jeg har scanneren, kortleseren eller printeren koblet til usb'n når jeg starter den, så vil den ikke starte.. Når jeg skrur den på så blir den stående der det er svart skjerm.. Tar jeg den ut så kommer den seg videre.. Noen som vet hva problemet kan være?

 

Den har vært sånn siden jeg fikk den, men siden jeg ikke brukte usb når jeg fikk den, så har jeg ikke lagt merke til det.. Tar ut kortleseren, printeren kutter jeg bare strømmen til, men scanneren kommer problemet.. Da må jeg ta den ut, den får strøm via usb.. Noen som kan hjelpe meg?

 

Takker for alle svar :)

Endret av Christer1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe jeg vet ikke!

Ikke post slike innlegg, det er unødvendig...

 

Jeg foreslår at du leser retningslinjene, og hvis du har lest dem før så tenk igjennom dem også denne gangen.

 

Ontopic: Er det Usb kontaktene på hovedkort (bak på maskinen) eller på kabinett?

Hva skjer hvis du plugger i printer/scanner/kortleser når pc'en står på da?

(jeg tror det skulle gå greit å gjøre det, men tar ikke noe ansvar)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Hehe jeg vet ikke!

Ikke post slike innlegg, det er unødvendig...

 

Jeg foreslår at du leser retningslinjene, og hvis du har lest dem før så tenk igjennom dem også denne gangen.

 

Ontopic: Er det Usb kontaktene på hovedkort (bak på maskinen) eller på kabinett?

Hva skjer hvis du plugger i printer/scanner/kortleser når pc'en står på da?

(jeg tror det skulle gå greit å gjøre det, men tar ikke noe ansvar)

Når pc'en står på går det greit ;)

 

Den vil slå seg på når jeg har scanneren tilkoblet, tar bare litt lengere tid.. (Ville iallefall det 2 ganger..)

 

Printeren vil ikke, har jeg på den når jeg skrur på dataen. Den stopper opp etter at ''windows XP med den blå søkegreia'' har forsvunnet.

 

Kortleseren har ikke stått i mens jeg har skrudd på dataen.. Ikke som jeg kan huske. Det er lenge siden iallfall. Kameraet er ødelagt, så har ikke brukt den på lenge ;)

 

MP3 spilleren kunne stå i når jeg skrudde den på. (Første gangen etter at jeg hadde instalert den iallefall)

 

Ja, det er usb pluggene på hovedkortet. Og de 2 ekstra jeg har, kanskje de er koblet feil? Kanskje det er noe der som er feilen? Tror egentlig ikke det da, siden det er komplett som har koblet de.

 

Står at de virker som de skal inne på system informasjon.. Kanskje det er drivere? Noe jeg mangler?

Lenke til kommentar

Kanskje, aner ikke jeg. Har 300 watt da.

Hvis PSU blir/holder på å bli overbelastet så vil du nok se det på verdiene den gir på de forskjellige kontaktene... Bruk ett program eller multimeter for å skjekke.

 

Hvordan hovedkort har du da?

Msi 845E MAX2-L Hovedkort S478/533mhz I845E,ATX,LAN, USB2.0

Lenke til kommentar

Kanskje, aner ikke jeg. Har 300 watt da.

Hvis PSU blir/holder på å bli overbelastet så vil du nok se det på verdiene den gir på de forskjellige kontaktene... Bruk ett program eller multimeter for å skjekke.

 

Hvordan hovedkort har du da?

Msi 845E MAX2-L Hovedkort S478/533mhz I845E,ATX,LAN, USB2.0

Ja det skal holde det, kanskje du må kjøpe mere psu!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

er det ingen andre her som kan hjelpe han?

han er en venn av meg, så vis noen vet noe mer, så hadde han nok satt pris på at du kunne prøvd å hjelpet han, jeg hadde ikke likt dette problemet vis jeg hadde hatt det selv...

eneste jeg kan komme på er at usb porten kan være skadet på en eller annen måte :-/

eller kansje noe i bios er skrudd av, hakke peil jeg ass...

Lenke til kommentar
tullinger.. hvis ikke usb funker.. altså om den ikke reagerer når du putter noe inn inne i windows.. så må du ta deg en kjapp titt innom bios og slå på den der.. som regel vil den være avslått for OS ..

 

sett den til OS så skal den funke

Den funker når pc'en står på. :roll: men jeg får ikke starte pc'en når usb er tilkoblet. :mad:

Lenke til kommentar
Hva skjer når du starter maskinen, den stopper og du trykker ctrl + alt + del ?

 

Kommer den lengere da, er det tilnærmet 100% sikkert at det er PSU som er for svak.

Nei. Den stopper etter windows xp (Der den blå greia går fram og tilbake). Det er når jeg har usb tilkoblet. Da står skjermen bare svart. Drar jeg ut usb(Kamera,skriver osv) da kommer den inn. Trykker ikke på ctrl + alt + del eller noen ting. Bare drar ut usb og den kommer inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...