Gå til innhold

Hovedquest i Morrowind


Anbefalte innlegg

Jeg har over lengre tid spilt Morrowind, som jeg mener er et av tidenes definitivt beste spill. Etter nå å ha fullført både Fighters Guild og Imperial Legion, tenkte jeg å ta fatt på hovedquesten. Men da jeg møter opp hos Caius Cosades får jeg sjokk! Jeg får beskjed om at jeg har enten angrepet eller stjålet fra noen i Blades, og at "This path to your destiniy is locked". :(

Vel, dette er noe man skulle tro har skjedd fordi jeg har drept noen som har noe med hovedquesten å gjøre. Men jeg har jo alltid gjenopprettet spillet når dette en skjelden gang har skjedd. Noen som har peiling på en måte jeg kan komme meg inn i Blades igjen, eventuelt hvordan jeg fikser dette i editoren?

Klar over at det ikke er hovedquesten som er morsomst i Morrowind, men det er jo godt å ha fullført den og.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Start på nytt :w00t:

Sånt kan man spare seg for å svare. Det er så unødvendig. Alt for å øke postcounten?

 

 

Over til emne: Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet Bethesda. Det står jo tross alt at du kan få support (mulig det var teknisk). Evt. sjekk forumet der.

 

 

EDIT: Fant dette på Morrowind-forumet: Try using: pcjoinfaction"guild ID" and/or player->raiserank"guild ID"

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Hmm....nå har jeg faktisk overhode ikke peiling på editoren. Har så vidt prøvd meg, men forstår så godt som ingenting av det. Noen som muligens kan gi meg litt instruksjoner i denne? Antar det er editoren jeg skal bruke for å gjøre det du fant på forumet til Bethesda, CobraM...

 

Takk for svar i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Antar det er editoren jeg skal bruke for å gjøre det du fant på forumet til Bethesda, CobraM...

Du skal gå inn i console. Der skriver man det jeg skrev, men bytt ut det som står i anførselstegn med ID til en/et guild. Eller navnet på en/et guild. Det vet jeg ikke, så du får prøve deg fram.

 

Prøv pcjoinfaction Blades

 

Vet ikke om det går. Kanskje det står en ID i editoren. Da antar jeg at du må bytte ut Blades med ID'n til Blades.

Lenke til kommentar

Vel du har sannsynligvis blitt tatt for å ha stjelt ifra en av de andre i Blades eller drept en av de andre agentene, og da kommer det ikke opp "this path is locked"-ting før du snakker med Caius igjen.

 

CobraM sitt forslag er vel det du bør satse på for man kan gjøre det meste i console har jeg funnet ut (veldig greit når man er uheldig på måter som dette)

 

Ang. editoren så tror jeg det enkleste ville vært å funnet noen tutorials på nettet en plass (dukker vel opp en god del i et søk med Google vil jeg tro)

Lenke til kommentar

Her står det noe som kanskje kan hjelpe:

http://www.m0use.net/~uesp/morrow/editor/mw_cscommands.shtml

 

Se på 'PCClearExpelled' (søk). Vet ikke hvordan man gjør dette, kanskje konsollen? Gjør det på egen risk, har aldri prøvd det selv!

 

edit: tror det skal funke fra konsollen å skrive: pcclearexpelled blades, fikk ingen feilmeldinger eller noe når jeg prøvde. Var heller ikke expelled så vet ikke om det funker :)

Endret av Megamann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...