Gå til innhold

"NAV-skandalen" gjelder mer enn trygd?

lada1

Anbefalte innlegg

Nå lurer jeg på om "NAV-skandalen" er mer grunnleggende enn bare å gjelde trygd.

Kan det også gjelde håndhevelse avg loven angående eiendom? Boplikt? Konsesjon angående eiendom? Har mange mistet eiendom pga av at myndighetene har ignorert EØS?

Og hva med EU's vanndirektiv som mange små kyst-kommuner ignorerer og ser bort fra når de planlegger å sende nesten uransa kloakk i sjøen?

Endret av lada1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at medlemsskap i den norske folketrygden vil være gyldig for alle nordmenn som bosetter seg i et annet EØS-land selv om staten påstår noe annet. At man selv om man bor hele eller store deler av året i utlandet har rett til subsidiert helsehjelp i Norge. Slik at han som bodde i Strömstad men fikk en kjemperegning fra sykehuset etter en kort tur over til gamlelandet for å få utført en operasjon har krav på å få tilbakebetalt de pengene.

Lenke til kommentar

Kanskje prostitusjon egentlig er lovlig, og at alle horekundene er straffet i et justismord... jeg vet prostitusjon drives lovlig noen steder, "red light district" f.eks. Men jeg vet ikke hva "horedirektivitet" sier, om det finnes noe slikt.

Lenke til kommentar
18 hours ago, Kopp said:

Kanskje prostitusjon egentlig er lovlig, og at alle horekundene er straffet i et justismord... jeg vet prostitusjon drives lovlig noen steder, "red light district" f.eks. Men jeg vet ikke hva "horedirektivitet" sier, om det finnes noe slikt.

Når du først er inne på temaet: er ikke prostitusjon lovlig etter norsk lov (som kan trumfes av EØS) ? 

Det er vel bare kjøp av sexuelle tjenester som er ulovlig (iflg norsk lov)?  I prinsippet er det forøvrig mye som kan komme under den kategorien ?   

Lenke til kommentar
6 hours ago, lada1 said:

Når du først er inne på temaet: er ikke prostitusjon lovlig etter norsk lov (som kan trumfes av EØS) ? 

Det er vel bare kjøp av sexuelle tjenester som er ulovlig (iflg norsk lov)?  I prinsippet er det forøvrig mye som kan komme under den kategorien ?   

Stemmer vel det, jeg forumlerte meg dårlig. Jeg vet egentlig ikke hvordan det er i Europa som helhet, men i enkelte soner / byer er det tillatt med både salg og kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...