Gå til innhold

Skatteunndragelse i lys av hvitvasking hos DnB


Anbefalte innlegg

Kan umulig tenke meg at dette er tanker kun jeg har gjort meg: hvor reelt er det at disse direktør-, prins i Nigeria- og kjærlighetssvindlene faktisk finner sted? Dette er om mulig den mest sofistikerte måten man kan foreta skatteunndragelse på. Spille offer. Har vanskelig for å tro at slikt er tilfellet. Spesielt ettersom Politiet passer på bemerket at dette gjelder alle samfunnslag, også de som har gått litt for lenge på skolen. Skal man komme I en posisjon hvor man har mulighet til å sende noen millioner fra privat konti ut av landet har man enten en jobb som krever noe ekstra skolegang eller man har arvet midlene. Min erfaring med mennesker som har ekstra midler tilgjengelig kan oppsummeres ved to gjentakende trekk: veldig gjerrige og bortimot paraonoide for å bli lurt. Dermed passer ikke offerrollen spesielt godt med tanke på målgruppen.

Naturligvis kan det være noen skjebner som har sendt noen hundretusener, men dette tror jeg heller er unntakene enn regelen. Skulle veldig gjerne sett den listen med navn over de som i "god tro" har blitt lurt slik. Både private og foretak. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...