Trond HB Skrevet 25. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2022 1 hour ago, Gouldfan said: 5iii er glatt, 1iii er ikke glatt mener jeg. 3 hours ago, ilpostino said: Xperia 5 I var speilglatt så der måtte jeg ha deksel for å holde den uten å risikere at den skli ut av hendene. Hvordan er det med III'ern? (skal ha deksel uansett men usikker på om jeg skal jeg skal bestille med telefonen eller vente et par dager til silikondeksel kommer i posten) 5 serien er blank og litt glatt + runde hjørner/kanter. 1 III er matt + rette kanter og mye bedre å holde. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 jeg har vært svak i sjelen og fikk levert Xperia 5 III fra Komplett i dag. De har tilbud på den telefonen hvor den er satt ned nesten 2000 kroner. Det hadde vært greit med muligheten for trådløs lading, slik en kan med Xpria 1 III, men jeg gidder ikke betale ~5000 for det og litt bedre og større skjerm. Resten av specsene er såpass like. Det er bare 1mm forskjell i høyden på I'ern og III'en så de er veldig like størrelsemessig. Jeg hadde Xperia 5 I som hovedtelefon og jeg har hatt den i drøyt 2 år. Jeg har byttet ladeporten på den en gang men det har aldri slått meg at den har vært treg. Jeg synes III'ern virket veldig mye mer responsiv. Den forrige hadde Snapdragon 855 mens den nye harSnapdragon 888 så det er noen generasjoner i forskjell i brikkesettet. Når det gjelder trådløs lading ble jeg obs på at det finnes adaptere som muliggjør trådløs lading og jeg kommer til å anskaffe to nye for testing, en til den nye og en til den gamle telefonen. Den gamle telefonen blir nedgradert til ekstratelefon for psilling av poGO og i tilfelle den nye blir ødelagt, stjålet eller tilsvarende. Appen for fotografering på III'ern virker veldig spennende. Gleder meg til å teste den ut. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Jeg liker fotoappen veldig godt. Har ikke spesielt mye fotoerfaring, men har holdt på litt på hobbybasis. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Jeg synes det er litt snodig Sony setter tilbaeke jack-utgaven etetr at den har vært fraværende på tidligere modell(er). Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 ilpostino skrev (15 minutter siden): Jeg synes det er litt snodig Sony setter tilbaeke jack-utgaven etetr at den har vært fraværende på tidligere modell(er). Er jack på min Xperia 5 II Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Er ikke det på min Xperia 5 I. Var litt usikket på om det var videreført til II så prøvde å gardere meg litt. 😁 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Helt i orden 😛 Når jeg så innlegget ditt ble jeg nemlig et øyeblikk usikker på om det var 5I eller 5II jeg hadde. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) ilpostino skrev (På 26.1.2022 den 22.15): Er ikke det på min Xperia 5 I. Var litt usikket på om det var videreført til II så prøvde å gardere meg litt. 😁 Det ble fast på II, tilogmed nye budgett Sony Xperia 10 har jack. Endret 24. februar 2022 av Gouldfan Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 Nå har jeg vel hatt Xperia 5 III i en ukes tid og er veldig fornøyd så langt. Eneste er at den kanskje blir litt vel barm når det går mye mobildata men det visste jeg på forhånd. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 ilpostino skrev (30 minutter siden): Nå har jeg vel hatt Xperia 5 III i en ukes tid og er veldig fornøyd så langt. Eneste er at den kanskje blir litt vel barm når det går mye mobildata men det visste jeg på forhånd. Jeg tror det går over. Min 1iii var varm i begynnelsen også, pluss etter en oppdatering, men nå går den kald for det meste, kanskje en sjelden gang den blir litt småvarm om jeg bruker den konstant til mye forskjellig, men ikke nevneverdig. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Fått en stor oppdatering på cirka 1.2GB nå. edit: da har man plutselig fått seg Android 12. Uvant design på knappene. Endret 24. februar 2022 av ilpostino Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 24. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2022 Fikk ei oppdatering på 1 III i dag også. På den fikk jeg Android 12 for en måneds tid siden. Venner seg fort til forandringene. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Samme her i Sverige.... en stor oppdatering.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Har Sony gitt noe uttrykk for at Android 12 kommer til den opprinnelige Xperia 5? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Skavold skrev (38 minutter siden): Har Sony gitt noe uttrykk for at Android 12 kommer til den opprinnelige Xperia 5? Nei bare 1iii og 5iii, 1ii og 5ii er også lovet 12, vet ikke om de har fått enda. Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Skavold skrev (41 minutter siden): Har Sony gitt noe uttrykk for at Android 12 kommer til den opprinnelige Xperia 5? Mer enn 2 år gammel telefon? Da skal det mye til for at de gidder dessverre. Oppdateringer? Det er Apple det. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Sharpings skrev (3 minutter siden): Mer enn 2 år gammel telefon? Da skal det mye til for at de gidder dessverre. Oppdateringer? Det er Apple det. Synes vi fikk masse oppdateringer til 5, husker ikke om det var 2 eller 3 android versjoner. Edit begynte på 9 og 11 nå... Endret 24. februar 2022 av Gouldfan Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Gouldfan skrev (10 minutter siden): Synes vi fikk masse oppdateringer til 5, husker ikke om det var 2 eller 3 android versjoner. Edit begynte på 9 og 11 nå... Ok, hvis du anser det som masse... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Sharpings skrev (5 timer siden): Ok, hvis du anser det som masse... Det er vel gjennomsnittlig på android. P10 fra Huawei hadde også 3 stk... Har jo litt med hardware å gjøre også. Xperia 5 og 1 har altfor lite batterikraft... Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Gouldfan skrev (På 24.2.2022 den 16.37): Nei bare 1iii og 5iii, 1ii og 5ii er også lovet 12, vet ikke om de har fått enda. Hei. Fikk nettopp oppdatering og alt ser annerledes ut. Kanskje et dumt spørsmål, men er det nyeste Android? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå