Trond HB Skrevet 30. november 2019 Del Skrevet 30. november 2019 (endret) Synes Sony Xperia 5 fortjener en egen tråd. Flott og akkurat passe stor telefon med meget bra kamera. Sony Xperia 1 er også en nydelig telefon men synes den er litt i største laget. Xperia 5 er uten tvil mye mer lommevennlig. Eneste minuset jeg har med Xperia 1 er fingeravtrykksleseren som er litt upålitelig. Ser ut som dette er fikset på Xperia 5 hvor den er lynrask. Kan også anbefale Sony SCLJ10 stilomslag i skinn. Flott men dyrt. https://www.sonymobile.com/no/products/phones/xperia-5/ https://www.sonymobile.com/no/products/accessories/ https://www.gsmarena.com/sony_xperia_5-review-1987.php https://www.tek.no/test/i/dOzbQq/sony-xperia-5 https://www.prisjakt.no/product.php?q=sony+xperia+5&p=5184704 Endret 30. november 2019 av Trond HB 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. november 2019 Del Skrevet 30. november 2019 Er ganske forrvirrende Sony Xperia 10 smarttelefon er langt billigere og dårligere, man skulle tro høyere tall betyr nyere og bedre. sony er lenge vært luksus alternativ, personlig syns jeg xiomi gir bedre tilbud for pengene. Men har vel blitt noe bedre en for en del år siden. Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 1. desember 2019 Del Skrevet 1. desember 2019 Jeg synes faktisk ikke disse Sonyene er så interessante. De er ikke billige. Og min erfaring er at de ofte ikke holder så lenge. Oppdateringer kommer, men fører ofte med seg at ting blir litt dårligere. Det er min egen erfaring. Nå er det sant å si en stund siden jeg ga opp Sony pga løfter om "verdens beste mobilkamera" som viste seg å være ganske så middelmådige, men jeg er usikker på om ting faktisk har blitt noe bedre. Ser en del tester av denne og når de tester videokamera synes jeg det hakker veldig ved panorering. Dette har vært et av ankepunktene mine mot Sony i mange år, at de ikke klarer å få til noenlunde jevn flyt i videoopptak slik som Samsung og Apple klarer. Så for min del er jeg redd at Sony må finne på noe mer interessant enn dette om de skal bli lagt merke til i et veldig tøft marked. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 1. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2019 55 minutes ago, Sharpings said: Jeg synes faktisk ikke disse Sonyene er så interessante. De er ikke billige. Og min erfaring er at de ofte ikke holder så lenge. Oppdateringer kommer, men fører ofte med seg at ting blir litt dårligere. Det er min egen erfaring. Nå er det sant å si en stund siden jeg ga opp Sony pga løfter om "verdens beste mobilkamera" som viste seg å være ganske så middelmådige, men jeg er usikker på om ting faktisk har blitt noe bedre. Ser en del tester av denne og når de tester videokamera synes jeg det hakker veldig ved panorering. Dette har vært et av ankepunktene mine mot Sony i mange år, at de ikke klarer å få til noenlunde jevn flyt i videoopptak slik som Samsung og Apple klarer. Så for min del er jeg redd at Sony må finne på noe mer interessant enn dette om de skal bli lagt merke til i et veldig tøft marked. Kameraet har uten tvil blitt bedre og er oppe der blant de beste. Kan jo ta en titt på testen til GSM Arena og bildene der. https://www.gsmarena.com/sony_xperia_5-review-1987p5.php Xperia 5 får du nå til kr. 5490. Synes det er en OK pris. At Sony ikke holder så lenge er ikke min erfaring. Har hatt flere som har gått i "arv" til familie og har holdt i mange år. Solgte senest i høst en Z2 på Finn. Dette var en fem år gammel telefon som fortsatt fungerte like bra. Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 1. desember 2019 Del Skrevet 1. desember 2019 Prisen på 5490 er et Black Friday tilbud i én butikk, og i alle andre butikker ligger den på 8.000 kr, noe jeg anser som dyrt.Så priseksemplet ditt er nok ikke det beste argumentet. Som sagt så er det min erfaring fra noen år tilbake at de ikke holdt så lenge, det kom oppdateringer som skapte Wifi trøbbel, problemer med hodetelefoninngangen og batteriet. Men det var den gang, og det kan kanskje ha blitt bedre nå. Morsomt at du nevner Z2. Den hadde jeg den store sorgen av å eie en gang og videopptak var så dårlige at da jeg filmet en bil som kjørte foran meg, var FPS så dårlig at lysene hans så ut som de blinket konstant. Det er ikke bra nok i en toppmodell som det var den gangen. iPhone 4 klarte bedre. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 1. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2019 Har hatt ganske mange Sony Ericsson/Sony opp gjennom åra og har aldri hatt tekniske problemer på noen av de. Z2 fikk mye skryt (Tek.no kalte den en himmelsk mobiltelefon) den gangen men i dag er det jo selvsagt en treg og akterutseilt mobil. Fullt mulig iPhone 4 var bedre på enkelte ting. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 4. desember 2019 Del Skrevet 4. desember 2019 På Reddit går det rykter om en Compact fra Sony. Blir spennende. Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 4. desember 2019 Del Skrevet 4. desember 2019 Har litt lyst på denne, men det er også litt pga. tilbudet til Telenor med headsett til 3500 inkl. Compact virker interessant. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 4. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2019 Er veldig bra begge Sony headsettene du kan få med. Hos Elkjøp kan du få med WF-1000XM3. Veldig positivt overrasket over de. Har dessverre aldri fått hørt på WH-1000XM3 sjøl. https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/49378/sony-xperia-5-smarttelefon-sort Spennende med en ny compact modell. Synes også Xperia 5 er ganske kompakt. Perfekt størrelse for meg. ? Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 5. desember 2019 Del Skrevet 5. desember 2019 Det at Sony fortsatt lager kompakte modeller er noe jeg kan sette pris på. Synes mobiler i dag ofte er unødvendig store for meg. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 5. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2019 Fikk Android 10 i dag. Er litt forandringer men ser vel mest ut som småjusteringer. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 Jeg kjøpte meg denne i går og er veldig fornøyd etter å ha lekt meg med den. Litt uvant ratio på skjermen men det blir (forhåptligvis) noe jeg får vendt meg til. Jeg har organisert en del mapper på hjemmeskjermen men det ser ut som jeg bare får 4 (bredde) x 3 (høyde) i koner i den. Er det mulig å endre på denne størrelsen? Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 13. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2019 Jeg får fem ikoner i bredden og syv i høyden. Det er ikke mapper men app ikoner. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Kjøpte meg den i dag. Min Compact 2 begynte å restarte seg selv med 30 prosent igjen av batteriet. Og jeg som ladet den omtrent alltid opp fra 20 prosent til åtti. Og jeg hadde ikke hatt min i mere enn 14 måneder. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 21. desember 2019 Del Skrevet 21. desember 2019 Hei! Lurer på en sak her. Hvordan håndterer dere skjermen når YouTube spiller av en video? Får ikke med meg bunnen og toppen av deler av videoen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. desember 2019 Del Skrevet 21. desember 2019 Jeg pleier alltid å se op video i landskap og aldri hatt det problemet du beskriver. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 24. desember 2019 Del Skrevet 24. desember 2019 Gjelder enkelte spill og. Noe som kan gjøres i menyene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. desember 2019 Del Skrevet 25. desember 2019 Idiotisk størrelse på skjermen, lang og smal. Nei, denne blir nok lagt ut på finn veldig raskt. (nok en ubrukelig julegave) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. desember 2019 Del Skrevet 25. desember 2019 Nidar2 skrev (32 minutter siden): Idiotisk størrelse på skjermen, lang og smal. Nei, denne blir nok lagt ut på finn veldig raskt. (nok en ubrukelig julegave) Jeg synes også det men etter et par dagers bruk er jeg veldig fornøyd med størrelsen på skjermen. Nå virker andre telefoner klumpete. 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 25. desember 2019 Del Skrevet 25. desember 2019 Joda.enklere å bruke mobilen på steder som egentlig ikke er tilpasset mobilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå