Nimrad Skrevet 28. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2021 Quakecry skrev (2 timer siden): Hvordan tror dere 3080 og 5900x vil håndtere en Samsung G9? Skal ha ny skjerm, men er usikker på hvorvidt jeg skal gå for 34" eller 49". Neo frister derimot siden jeg skal ha skjermen i mange år og den er veldig god. Men så kan vel ikke alle spill kjøre i så høy oppløsning så ser for meg at en kan kjøre et spill i "vanlig" 1440p i windowed mode og ha den i midten?. Har ikke lyst å angre på at jeg ikke gikk for det største og beste, men så er jo spørsmålet om 49" blir alt for stort eller om en blir vandt til det? Jeg har 3070 og syns 49" er helt perfekt. Jeg er hovedsakelig single-player-spiller da og er storfornøyd med 60 fps. Det er ikke for stor hvertfall, du blir fort vant til det. Og til jobb-bruk hvis du har noe hjemmekontor så er det helt fantastisk! Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 28. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2021 8 minutes ago, Nimrad said: Jeg har 3070 og syns 49" er helt perfekt. Jeg er hovedsakelig single-player-spiller da og er storfornøyd med 60 fps. Det er ikke for stor hvertfall, du blir fort vant til det. Og til jobb-bruk hvis du har noe hjemmekontor så er det helt fantastisk! Er det jeg også tenker. Prisen er jo sinnsyk.. Men samtidig skal en ha skjermen lenge og når jeg først skal ordentlig oppgradere så føles det ikke verdt det å gå for 34". Kan jo alltids bestille og prøve den ut noen dager og i verste fall returnere. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 28. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2021 Quakecry skrev (2 timer siden): Er det jeg også tenker. Prisen er jo sinnsyk.. Men samtidig skal en ha skjermen lenge og når jeg først skal ordentlig oppgradere så føles det ikke verdt det å gå for 34". Kan jo alltids bestille og prøve den ut noen dager og i verste fall returnere. Jeg vil egentlig aldri gå tilbake. Det eneste jeg savner er High DPI, men det finnes ikke i ultrawide, og er egentlig kun fordi jeg har gått over til macOS. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 28. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2021 1 hour ago, Nimrad said: Jeg vil egentlig aldri gå tilbake. Det eneste jeg savner er High DPI, men det finnes ikke i ultrawide, og er egentlig kun fordi jeg har gått over til macOS. Det er litt som å gå over til ssd fra harddisk altså? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2021 Quakecry skrev (11 timer siden): Det er litt som å gå over til ssd fra harddisk altså? Noe sånt. Det er litt sånn at alt annet blir skuffende 😛 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 29. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2021 3 hours ago, Nimrad said: Noe sånt. Det er litt sånn at alt annet blir skuffende 😛 Blir spennende å se hva jeg synes. Den prisen er derimot meget tung å svelge for å være ærlig. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2021 Quakecry skrev (1 time siden): Blir spennende å se hva jeg synes. Den prisen er derimot meget tung å svelge for å være ærlig. Hvilken ser du på egentlig? NEO G9? Jeg vet ikke om den nødvendigvis er verdt det over f.eks. C49HG90 som er halve prisen. Det er hvertfall en "rimelig" inngang til super ultrawide skjerm med høy oppdateringsfrekvens. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2021 Jeg hadde første gen Samsung 49" å endte med retur etter en uke. Racingspill var helt fantastisk på en så bred monitor, men FPS spill som er det jeg primært spiller fungerte heller dårlig. Det ble veldig forstyrrende når det skjedde ting i sidesynet hele tiden. Jeg kunne sikkert ha spilt FPS i 21:9, men er ikke helt fan av de sorte kantene på hver side av monitoren Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 29. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2021 1 hour ago, Nimrad said: Hvilken ser du på egentlig? NEO G9? Jeg vet ikke om den nødvendigvis er verdt det over f.eks. C49HG90 som er halve prisen. Det er hvertfall en "rimelig" inngang til super ultrawide skjerm med høy oppdateringsfrekvens. Neo ja. Føler bare en burde gå for en virkelig god skjerm når en først skal ha ny skjerm. Neo har en god del oppgraderinger fra ikke-neo slik jeg forstår det. Føler jeg hadde angret om jeg går for en annen. Men vi får nå se.. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2021 Quakecry skrev (7 minutter siden): Neo ja. Føler bare en burde gå for en virkelig god skjerm når en først skal ha ny skjerm. Neo har en god del oppgraderinger fra ikke-neo slik jeg forstår det. Føler jeg hadde angret om jeg går for en annen. Men vi får nå se.. Man angrer vel sjeldent på å gå for det beste, men hvis prisen er veldig viktig så. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 29. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2021 3 minutes ago, Nimrad said: Man angrer vel sjeldent på å gå for det beste, men hvis prisen er veldig viktig så. Ja. Jeg ville jo heller spart 9000 kroner naturligvis. Men, når en først skal legge så mye penger i en skjerm så anser jeg det som bedre å kjøpe den bedre utgaven enn å angre senere. Så er det jo et spørsmål hvor stor forskjell det er mellom neo og vanlig G9. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 29. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2021 TheKims skrev (2 timer siden): Jeg hadde første gen Samsung 49" å endte med retur etter en uke. Racingspill var helt fantastisk på en så bred monitor, men FPS spill som er det jeg primært spiller fungerte heller dårlig. Det ble veldig forstyrrende når det skjedde ting i sidesynet hele tiden. Jeg kunne sikkert ha spilt FPS i 21:9, men er ikke helt fan av de sorte kantene på hver side av monitoren Spiller Forza 5 på min ikke Neo skjerm og det er meget flott 🙂 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. desember 2021 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2021 Dragonlove skrev (10 minutter siden): Spiller Forza 5 på min ikke Neo skjerm og det er meget flott 🙂 Hvis du spiller Forza så er super ultrawide tingen for deg! Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 3. januar 2022 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2022 Er det noen som har denne skjermen og spiller CoD Vanguard på Xbox Series X? Erfaringer? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. januar 2022 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2022 Spiller Dota, og har full kontroll på hva jeg gjør i min lane og hva support driver med pull/blocks av small creep camp. Er helt fantastisk. Har og mye større oversikt i kamper og ser ofte han luringen som gjemmer seg i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. januar 2022 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2022 Akkurat nå etter Samsung sine CES-avsløringer ville jeg nesten ventet litt med å kjøpe ny (dyr) skjerm. 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 8. januar 2022 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2022 On 1/5/2022 at 9:19 PM, Nimrad said: Akkurat nå etter Samsung sine CES-avsløringer ville jeg nesten ventet litt med å kjøpe ny (dyr) skjerm. Var to fine skjermer det der. Likte at skjermen kunne stå vertikalt! Men, har brukt Neo i ca et døgn nå og den er virkelig flott. På to av de mest krevende spillene, spesielt cyberpunk, så er det nok bedre å spille i windowed broderless på en mindre oppløsning. Men, dette gjør ikke noe da i praksis har en bare en 27" skjerm i midten med alle funksjonene til Neo. Får naturligvis mye bedre FPS i cyberpunk med raytracing av, men trist å skulle skru den innstillingen av. Har ingen særlige problemer så langt foruten at jeg kan få signal loss f.eks når jeg starter project zomboid. Men det løser seg ved å alt--tabbe inn og ut et par ganger. Kjenner det hadde vært kjipt å gått ned til mindre skjerm nå. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 8. januar 2022 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2022 ray001 skrev (På 3.1.2022 den 14.55): Er det noen som har denne skjermen og spiller CoD Vanguard på Xbox Series X? Erfaringer? Konsollene støtter kun 16:9. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. februar 2022 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2022 Noen som har en ultravid skjerm å anbefale for kontorbruk? Gjerne med høyttalere. Vedkommende har idag 2 stk 24 tommers skjermer av forskjellig merke. Og personen trenger vel ikke mere plass enn det, men jeg tenker samtidig at det sikkert hadde vært greit med 1440 i høyden. Eller trengs ikke det? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 27. februar 2022 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2022 Ratleto skrev (55 minutter siden): Noen som har en ultravid skjerm å anbefale for kontorbruk? Gjerne med høyttalere. Vedkommende har idag 2 stk 24 tommers skjermer av forskjellig merke. Og personen trenger vel ikke mere plass enn det, men jeg tenker samtidig at det sikkert hadde vært greit med 1440 i høyden. Eller trengs ikke det? hva med LG 38 tommer 3840x1600 ? https://www.proshop.no/Skjermer/LG-38-Skjermer-UltraGear-38GN950-UWQHD-144Hz-Svart-1-ms-NVIDIA-G-Sync-Compatible/2864441 Den ekstra høyden fra 1440 til 1600 er gull verd og 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå