robbery Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Når jeg skal kopiere noe fra noen i ett lite LAN (2-3) stk. når man ikke har en server som gir ut IP, så bruker PCen min å reboote seg etter 1min. med kopiering. Filer som har en størrelse på 10mb eller noe sånt går greit, men når man kommer opp i 1gb som tar litt tid, så bruker den vanligvis å reboote seg. Ingen feilmeldinger oppstår, den bare rebooter seg. Jeg har kjøpt ny PC for ikke så alt for lenge siden, og det var da problemet begynte. Det eneste som jeg tok vare på fra den "gamle" PCen var nettverkskortet (Realtech Fast Ethernet 10\100mbit Kort) og ett lydkort (Creative Soundblaster Live). Siden det bare skjer på LAN uten servere for å gi ut IP, så regner jeg med det har noe med nettverkskortet å gjøre. Jeg har installert nye drivere etc. men problemet oppstår hver gang jeg skal kopiere noe som tar mer enn ett min. Hvorfor skjer dette, og er det mulig å fikse det? Lenke til kommentar
mago Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Har vært borti det samme. Svaret = minneproblem Memtest86 v3.0 http://www.utilitygeek.com/details.php?fileid=138 fant mange feil på TEST: 5 Minneslot 1 (lengst vekk fra cpu) var feil på (muligen forsvinner problemet med dyrere ram) I minneslot 2 og 3 var det ingen feil på rammen (så nå er alt OK) bortsett fra at jeg ikke kan kjøre dualmode på rammen da da minneslot 1 (blå) er defekt/kravstor = krever dyr ram) på asus a7n8x-deluxe hoved kort Endret 27. desember 2003 av mago Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Lurer på om jeg har noe av detta sjøl , inniblant når jeg presser maskinen litt så starter den på nytt hehe , her om dagen mista jeg 10gb warez Hadde kosa meg et par dager med og laste , men kan jo ha noe med og gjøre at jeg har minimalt med spacere og litt smelta ram slot og Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 fjærn den haken som sier "skru av maskinen automatisk" er innpå egnskaper for min datamaskin + gjenoppretting og oppstart elns. Da ser du hvorfor den rebooter. Regner med at det er fysisk minne dump som er feilen. Da kan du prøve å flashe BIOS funker ikke det så må du nok kjøpe ny RAM vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå