Gå til innhold

Microsoft Windows Trekkes Fra Markedet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-06 17:43, Afseth skrev:

Bruker WinXP og har brukt det siden... tror det var begynnelsen av november i fjor. Med en gang det kom ut i Norge faktisk. Det har ikke kræsja EN ENESTE GANG!!! Lot PC'n stå på i 4 dager i strekk uten restart, reboot eller lignende, kjørte flere programmer samtidig, lagde web-sider, surfet, brukte WinMX og hentet ned stuff i 80k/s samtidig som jeg uploadet i 45 k/s (bare lovlige ting of course) :smile: Brukte Photoshop til bildemanipulering osv... osv... Det gikk uten så mye som ett eneste problem. Og jeg bruker maskinen ganske ekstremt, og har masse installert på den.


Prøvde Linux Mandrake for en liten stund siden. Den sletta hele den ene harddisken min på grunn av en feil i programmet. ÆÆÆÆÆ!!!!! Jeg kommer ALDRI til å prøve Linux igjen etter den skrekkopplevelsen.


Bruker MaxOS på jobben. Fy **** for noe dritt. Er ikke annet enn problemer selv om vi har hatt eksperthjelp for å prøve å ordne ting (reninstallering osv...). MacOSX? Ei venninne av meg bruker det, og hun er like misfornøyd som meg, forstår jeg etter hva hun har fortalt.


Konklusjon : WinXP er det beste OS som noen gang er laget.



 

Tror nok du får mye kjeft av Mac fans fordi du nettop skjelte ut OSet deres,... Men det er ikke min jobb å gjøre,.. Men det med at den sletta hele harddisken din er faktisk mer din egen feil en Mandrakes,.. DiskDrake er en genial utiluty for å endre størrelsen og opprette nye partisjoner før bruk,.. og har du en NTFS partisjon fra (eks. XP) så bare trykker du endre størrelse (og ikke slett,... eller hva nå enn du fikk til,... og forvente at dataen er der enda etterpå,.... )og bruk what so ever space du vil bruke til linux native og swap,.. Vet heller ikke hva slags Mandrake du prøvde,.. men det finnes da andre distroer du kan gnåle deg på,.....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 18:01, Dollar skrev:

Håper inderlig det amerikanske justisdepartementet slutter med den tåplige "jakten" på Microsoft - hadde rett og slett SUGD hvis PC skulle være like håpløst som Linux.


Windows er grunnen til at PC er blitt så stort som det er - og praktisk, folk (linux folk mest) klager og klager, men trass at det er gratis(linux) er det jo så håpløst at det er totalt ute av stand til å kapre markedsandeler. Latterlig at det "eneste" brukbare OS'et (og dets skapere) skal trakaseres noe så til de grader.




 

Haha,.... ja,.. god humor har du hvertfall,.... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 20:47, ThaJaCkal skrev:

Hmmmm... Microsoft lager gode OS. slik er det bare, mange som synes Linux/Unix er bedre, men saken er at folk liker det fordi det er innviklet, hva i all verden skal en med slikt? briefe? Linux er meget bra, ikke misforstå meg. Bruker det litt selv til LAN server. Men bruker WinXP fast liksom. Får utnytta det så masse bedre på måten jeg bruker d.


Saken er det at vist du kjører Win** på en maskin uten å ha innstallert noe ekstra har du mest sannsynlig en av verdens mest stabile maskiner. Med en gang du legger inn noe, så er det d som kræsjer maskinen. noen som husker win98? "PROGRAMMET har utført en ulovlig operasjon."


Dette vil heller ikke si at Microsoft lager verdens beste OS, men kanskje verdens mest brukervennlige. Alt etter MAC eller PC.


konklusjon: En maskin med bare Windows er J**** stabil!!! programvarer som Winamp (eks) kræsjer! fordi den bruker Windows på feil måte.


-Hilsen en som bruker både WinXP/2K og Slackware 8.0



 

eg programmerer litt selv og det du sier er ikkje sant. Det er windows som kuker opp programmene som andre lager. Det vet eg!!!!!! Eg merket det nor eg skulle bejynne på ett nytt program. eg kjørte programmet (UTEN NOE KODE) en gang og avsluttet det. (Uten feil!!) men nor eg kjørte programmet en gang til stod det "Programmet Project1 har utført en ulåvlig operasjon" Hvordan kan du legge skjylden på ett programm uten noe kode!!!!!!

Ta den ThaJaCkal!!!!!!!

Lenke til kommentar

SuperDude: Hva f... du snakker om.

Jeg er utdannet programerer og lager software for både windows og linux. Bruker du OS riktig så krasjer den ikke.

Jeg klarer å krasje linux på NO TIME!

 

Når det gjelder MAC, så er dette noe forb... SHIT!

Ja jeg vet jeg får bråk fra MAC fanatikere, jeg hadde mange sånne diskusjoner og dem klarte fortsatt ikke å overbevise meg. MAC = DRITT!

 

Politikken til MS er kanskje litt uretferdig med tanke på på andre konkurenter, men hva så! Jeg har ikke sett en eneste OS som er like bra å bruke som Windows. Linux? Vel, vanskelig, grei nok for dem som kan. Sel bruker jeg Linux dalig, men som sagt: foretrekker Windows som arbeidsstasjon.

 

Ale klager f... meg på MS og Win men spør du dem om hvilken OS dem bruker så sier dem: "Windows"!

Hvorfor? Jo dem er bare tøffe i kjeften, men klarer ikke å bruke noe annet!

Ferdig med den saken!

Linux er best, men Windows er også BRA!!!!

 

PS! Windows XP har upetime på serveren min på 87 dager. uten kresj.. ( kjører WEB, FTP, SQL server på den )!

Lenke til kommentar

For å vri dette litt rundt så sier jeg dette (godt for alle siden uansett hvilket OS man bruker :smile: :

Ordtaket lyder følgende : Bort bra, men hjemme best !

 

Spør du meg er det fakta,... og til sammenligning med dette,.. hold deg til det OS du føler deg mest hjemme i,.. men nøl ikke med å utforske andre (hvem vet,... kanskje du også vil føle deg mer hjemme der enn noen i noen andre OS du har prøvd ? - etterhvert,.... ting, tar tid ! :wink: - Vil ikke drive med propagande her,... selv om jeg har tendenser - hehe., Men vil at folk skal bli fornøyd i stede for å klage på det de har ,.... :wink:

 

Lykke til med å finne deres rette OS !

 

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-03-06 19:39 ]

Lenke til kommentar

Jeg kan godt forstå dem som liker linux. Det er et bra OS for servere og lignende. Det fungerer også bra for desktop, men problemet er at linux kan virke unagripelig for folk med lite eller ingen erfaring med data. Det kipe er at linux er så hypet :sad: mange vil ha det men de vet ikke hvorfor eller hvordan.Da blir det jo rot.

 

Kjører selv Win2k Pro SP2 på jobb. Der er uptime 1 mnd...(hadde sikkert hatt mer hadde jeg ikke måttet bytte mus). Jobber mye mot Database(oracle), endel i console1 (Novell netware)+ mange andre programmer.

Stabilitet? no problemo... Leste her at en hadde winxp som tryna 15 ganger om dagen!!! HAHAHA hvordan får du det til? jeg har ikke hørt om noen som er SÅ elendige før :smile:. Har ett fint ord til deg: D-R-I-V-E-R-E...

 

Til dere som bare spiller, kjøp en konsoll... gamecube eller ps2, eller t.o.m. gamecube. ligg unna pc, dere kunne jo lære noe :smile:

 

til slutt:

Superdude (eller hva det var nicet ditt var); ikke påstå at du kan programere dersom du sier du klarer å lage ett program uten kildekode! det er jo latterligt! LOL, du er jo en kjempeprogramerer!(html er IKKE ett programeringsspråk).

 

du har nok brukt en jalla compailer, eller så er det du som er jalla og ikke klarer å bruker compileren...

 

Til ganske mange andre her på HW.no

1) ikke forvent at folk skal ta dere LITT seriøst engang, før dere har lært noe som helst om data

 

2) ikke uttal dere om ting dere ikke har greie på! det er latterlig å henge ut linux også komme tre linjer etterpå og si at det SUGER (det er hvist viktig med STORE BOKSTAVER for noen...

 

End of line: de fleste på Hardware.no sine forum er folk som ikke kan noe om data(det er helt i orden), men som utgir seg for å være noen superbrukere(noe som er helt tragisk).

 

[ Denne Melding var redigert av: croWman på 2002-03-06 19:59 ]

Lenke til kommentar

Det jeg mener er håpløst med Linux er at det tar tid, Windows er så enkel at selv familien kan bruke det.

 

Jeg studerer økonomi - ikke data, data er en hobby og en hobby bør vel kunn ta begrenset med tid? Jeg kan, hvis jeg vil - men hva kan jeg gjøre i linux som ikke går minst like kjapt i windows?

 

Nettopp den holdningen noen her viser er jo grunnen til at Linux ikke har noen suksess på "desktop", for dere som orker å "stresse" masse med å måtte "lære" ting, konfigurere etc er faktisk i mindretall.

 

Jeg liker at jeg stapper i XP plata, svarer "yes" 3-4 ganger, legger inn en detonator driver og så er alt klart. Hvorfor gjøre ting vanskligere enn nødvendig?

Lenke til kommentar

De fleste her på forumet ser ut til å være enige om at Microsoft har "en strategi som er urettferdig ovenfor konkurentene" Bør det virkelig være slik at om man ikke oppfører seg pent, eller lager programmer som konkurrentene klarer å konkurere mot, så skal staten gripe inn og tvangsoppløse selskapet? Hva er da poenget med konkurranse? For å si det enkelt, anti-trust lovgivningen i USA er helt på jordet! ("The entire structure of antitrust in this country is a jumble of economic irrationality and ignorance" - Alan Greenspan") At et selskap skal straffes for å lage gode produkter oppfordrer ikke til annet enn latskap.

 

Om et selskap klarer å oppnå 1oo% markedsdominans (noe MS ikke har) er det ikke noe negativt ved dette, forutsatt at monoploet ikke er oppnådd ved hjelp av statlige privilegier! Det betyr bare at ingen selskaper er i stand til å lage produkter som gode nok til å konkurrere. Prøver selskapet å utnytte sin situasjon vil det øyeblikkelig åpne for konkurenter. (selv om visse sosialister skulle påstå noe annet)

 

Til slutt vil jeg minne om at Bill Gates har gitt bort mere penger til veledige formål en noen annen person på kloden! Skal dere absolutt klage, så klag på Lawrence Ellison. Han er ikke kjent for å være like generøs. (ikke at det er noe galt i det, men Bill har sannelig fått sin del av kaka nå)

 

Anbefaler å ta en titt på:

http://www.moraldefense.com/Campaigns/Micr...FAQ/default.htm

 

--

"Linux is free.. if your time has no value."

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 20:16, physical_ skrev:

Bør det virkelig være slik at om man ikke oppfører seg pent, eller lager programmer som konkurrentene klarer å konkurere mot, så skal staten gripe inn og tvangsoppløse selskapet?


Dette er jo to heilt forskjellige tilfelle. Dersom selskapet ikkje oppfører seg pent så skal det sjølvsagt settast i verk tiltak.

Å lage gode programmer har ingenting med å oppføre seg pent å gjere. Lagar du best programvare, fint, da kan du gjerne ha 100% av marknaden.

Problemet oppstår i det monopolet gjer det umogleg for andre å etablere seg, ikkje av monopolet i seg sjølv.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 22:18, chma skrev:

IGJEN!

DET ER IKKE RART ALT ER GALT I DET LANDET HER NÅR DET IKKE ER EN ENESTE PERSON SOM TÅLER AT ANDRE STORE SELSKAPER TJENER PENGER, DETTE GJELDER RESTEN AV VERDEN OGSÅ. OG DERE SOM MENER SÅ MANGT OM MS BØR TENKE DERE TO SEKUNDER OM HVIS IKKE DERE ER BLITT FOR LINUX FIKSERTE! HAR MAN NOE BEDRE ALLTERNATIV TIL WIN IDAG NEI! LINUX ELLER NOE ANNET SØPPEL HAR IKKE PÅ LANGT NÆR SÅ MANGE FUNKSJONER OG MULIGHETER SOM WINDOWS, VIL PÅSTÅ FOR DE SOM MENER DETTE AT DERE IKKE KAN BRUKE WINDOWS, ELLER AT DERE IKKE HAR SATT DERE SIKKELIG INN I DET!

EN LITEN KOMMENTAR TIL DET MED DELSTATER I USA! DET ER 50 STATER I USA OG DET HJELPER VEL IKKE VELDIG MYE OM 9 PROTESTERER? ELLER HAR HALVPARTEN HER STRØKET I MATTE?!


LENGE LEVE MS OG WIN XP!



MVH CHRISTIAN



 

caps lock?? eller jævlig glad i shift tasten...?

Lenke til kommentar

Personlig så håper jeg at Windows blir trukket fra markedet - først da vil det gå opp for folk hvor avhengig de egentlig er av dette OSet. Bl.a som en hakkekylling for alle MS/Windows-haterne samt Linux-fanatikerne der ute. Hva skal de da hakke på?

 

Linux er vel og bra (prøvd RH, Mandrake, "Slakkvare" og SuSE), men hvis dette skulle bli det nye "standard OS", vil det bare skape en enda større skille mellom dem som kan data (les: supernerder) og dem som kan ikke vet hvor "Any key" er. Problemet er stort nok fra før...

 

Forstår dessuten dem som mener at Open Source har et "frynsete" rykte, et kommersielt program man må betale for har etter min mening en langt bedre troverdighet. Men jeg observerer at Open Source i flere tilfeller er på vei oppover...

 

Men det er også viktig å ha i bakhodet at Linux er OS nr.1 i U-land der IT er på vei oppover (f.eks India, Filippinene og Kina). Det er nettopp pga. at Linux er gratis/Open Source og at Windows er dyrt og kan utgjøre en potensiell sikkerhetsrisiko (spesielt Kina synes det). Linux har da en lysende framtid i disse landene, for å si det på denne måten.

 

 

Et kort sammendrag: Folk innser ikke hvor avhengige de egentlig er av Windows. Linux er et meget bra alternativ, men det krever relativt store ferdigheter av brukeren. Linux sin andel av OS-markedet kommer til å vokse, uavhengig om Windows blir trukket tilbake eller ei.

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-03-06 21:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Dette er jo to heilt forskjellige tilfelle. Dersom selskapet ikkje oppfører seg pent så skal det sjølvsagt settast i verk tiltak.

Å lage gode programmer har ingenting med å oppføre seg pent å gjere. Lagar du best programvare, fint, da kan du gjerne ha 100% av marknaden.

Problemet oppstår i det monopolet gjer det umogleg for andre å etablere seg, ikkje av monopolet i seg sjølv.


 

Om et selskap bryter loven skal det selvsagt straffes. Problemet her er at (anti-trust) lovgivningen sier at det ikke er lov til å gjøre det så bra at man utkonkurerer andre selskaper.. Om Coca-Cola hadde hatt 95% av brusmarkedet med sin Coca-Cola, hadde de altså ikke fått lov til legge ved en gratis Sprite sammen med sin sixpack med Cola!

 

ALCOA er et kjent eksempel på en aliminiusprodusent som med lave priser og effektive produksjonsmetoder klarte å utkonkurere andre selskaper. I dommen kunna man bl.a lese at dommeren fordømte selskapet for å møte alle nye selskaper med økt produksjon og effektive nye produksjonsmetoder..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 20:14, SintBrus skrev:

Hva har dere imot Microsoft? De tjener penger slik at mange har arbeidsplasser, og lager ganske gode OS. Win2000 og WinXP er to veldig gode OS.


 

Vel. La meg se;

1. Pris. WinXP Home: 2,499 Schpenn, og Home er ikke aktuelt engang! Pro kommer på 6,490, NOK (!)

Win 98 ligger fremdeles på 1500 NOK. Og Windows 95 er fremdeles ikke gratis det heller. Se på hva Apple har gjort, de har sluppet OS eldre enn so-and-so til gratis download. Linux er gratis, og mye mer kraftig.

 

2. Monitoring; M$ har lagt inn høyere kontroll enn hva som er nødvendig på svært mange produkter de sender ut, se f.eks her.

 

Og, XP er ikke et veldig bra OS. Det er overfyllt av wizards og hjelpebobler som spretter opp over alt. Søkemotoren i OSet er fremdeles ekstremt treg, samt at den er blitt "clogged" av en teit office-hjelper (default er vel en hund, tror jeg), samt at du må velge hva slags filer du skal søke etter. Det hjel-filene heller ikke beskriver, er hvordan man slår dem av. Server versjonene av de respektive windows OS er ikke bra nok laget. De mangler sikkerhet (prøvd å hake deg gjennom AD? Easy!), stabilitet (aldri hatt mer problemer med servere enn med Windows baserte servere) og funksjonalitet.

Windows 2000 Pro er bra. Det skal de ha. Og terminalserverløsningen kan brukes, om den er lagt sammen med Citrix.

 

Quote:


Noen vil kanskje si at det er masse feil på de programmene Microsoft gir ut. Hva med Nokia, ca 80 % av de nye mobilene som de gir ut har store feil.. Hvorfor får ikke de like mye refs?

Kanskje fordi sjefen ikke er like kjent.


 

Øøøh. Får ikke Nokia refs?? Neinei. Kanhende ikke like mye. Men jeg hører til stadighet folk som irriterer seg grønne over Nokiatelefoner.

 

Quote:


Jeg tror hatet mot Bill Gates er fordi mange "slenger" seg på trenden med å hate han, helt uten grunn.


 

Jeg "hater" vel egentlig ikke Bill Gates. Han er et økonomisk geni, men jeg misliker hva han gjør med IT-bransjen.

Fyren har satt seg på Monopolets eneveldige trone, og der sitter han godt. Dette monopolet har ført til at han har kjørt omtrendt dobbel pris på sine produkter av hva andre krever. Se for eksempel på OSene. Prisen er ca. dobbelt så høy som på andre komersielle OS. Og det er bare for høyt. Spesiellt når gratis OS som RedHat tilbyr deg like bra eller bedre løsninger. Gratis. For ikke å nevne StarOffice. Kjempeprogram! Hvorfor brukes ikke disse? På grunn av funksjonalitet? Nei. På grunn av pris? Definitivt ikke.Nei, M$'s produkter brukes fordi; De leveres som standard med de fleste PC-er. Og dermed er det M$ produkter folk bruker hjemme. Av den grunn er det best å kjøre det samme på jobb så brukere med dataangst slipper å måtte tilpasse seg et nytt system. Hvis vi ikke skulle bruke Windows, hva hadde vi spart (jeg tar utgangspunkt i et tilbud fra Elkjøp);

 

PACKARD BELL IMEDIA 4130D

 

9.995,- (altså, 10000 NOK)

Hjemme-PC med 1200 MHz AMD Duron prosessor, DVD spiller, 256 Mb arbeidsminne, lyd og grafikk. Leveres med 40 GB lagringskapasitet. Leveres komplett med 17” monitor og mange nyttige programmer. Windows XP - Outlook Express XP - Internet Explorer XP - MONEY 2000 - Word 2000 og mye mer.

 

Så, et lite overslag;

 

- Windows XP; (medregnet tilbud grunnet pakkeløsning; 2000

- MS Office 2000; Studentpakken koster ca. 1,495 NOK, regner med 1500 (sansynligvis litt under faktisk pris)

+ RedHat Linux 0,- NOK

+ StarOffice 0,- NOK

 

Resultat; 6500,-

 

Altså;

+ M$; 10 000

- M$; 6 500

 

3500 Kroners forskjell. På en standard billig hjemme PC.

Det er endel penger, det!

 

Nei, leve Linux! M$, oss, og teknologien har MEGET godt av at M$ får konkurranse.

 

WW

Lenke til kommentar

huff og huff..

skjønner ikke folk at man skal ha teste #1 og #2 før man kan måle dem mot hverandre?

 

"windows er verdens beste os,

men jeg har ikke tester linux da.."

 

Windows:

windows er jo en diger klump.

med alt man trenger og lett tilgjengelig..

men det krever sitt.

og ms satser litt for mye på utvikling at de glemmer debugging.

 

Linux:

linux er noe av det beste som finns.

seff er det ikke lett.. når man plutselig har 100 nye dører å gå igjennom i stede for kun 1 som det var før..

linux kræsjer "ikke".

linux gjør det den sier den gjør..

man kan mekke det helt etter egen smak...

man finner noen få TB med software og stuff til linux på nettet.... (gratis)

og selv om sikkert er en del som syns jeg tar helt feil...(

if ($iq < 50) {

echo "jah han tar feil";

} else {

echo "nei han har rett";

}

)

 

 

Så anbefaler jeg alle å teste det.

slipper å være redd for snuten pga "host" cd samlinga, og man kan redigere på "alle" programmer.

f.eks redigere et text programm sånn man selv vil ha det, fra sourcen til et annet et.

mulighetene strekker seg ganske langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...