Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Microsoft Windows Trekkes Fra Markedet!

Anbefalte innlegg

Jeg mener at all denne kritikken mot MS er helt idiotisk.

Greitt nok at det er masse bugs i MS, osv. men de prøver i alle fall å tilfredstille brukerene.

Jeg bruker Win2k og XP hjemme, og jeg har fått min del av problemer, men det er ofte pga at jeg hadde så gammelt hardware at driverene ikke var oppdaterte til 2k eller XP.

Jeg bruker windows av gammel vane og jeg har ikke tenkt å slutte med det. i alle fall ikek med det første.

men til alle dere Open Source "fanatikere" det er greitt at dere liker de OS som dere har, men dere behøver ikke å kritisere alle andre som bruker andre OS. Jeg har aldri hatt bruk for Linux eller noe annet Open Source OS. jeg er fornøyd med windows.

Selv om jeg ikke liker den kapitalistiske dritten som de bruker som markedsføring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MS rocker....

Gode gamle Bill som først la ut DOS som da var genialt (ikke det beste, men likevel genialt)

Så kom Win3x som fikk farger og musepeker inn på skjermen, og ikke lenger den blinke linja.

Win95-98 Var jo lenge et av de beste OS-ene i

verden (spill os).

Og nå, w2k og wxp som tar det hele videre .

Hvor hadde vi vært om Bill ikke hadde lagt

alt det... hadde vi fortsatt sittet og skrevet

i forbanna consoler?

Lenke til kommentar

Ustabilitet i Windows 2k/XP forårsakes av dårlie drivera og dårli programvare!

Linux kunne ha vært et alternativ vess det hadde vært meir brukarvenli,nåkka som d absolut ikkje e.

dokker som hate microsoft og/eller windows,har ikkje peiling.

win9x/ME e dårli,ja,d har tellogme microsoft innrømma! Æ har ikkje hadd win9x inne på maskin min på 2-2,5 år,av denna grunn,blåskjerma osv...hate it!

dokker som hate windows2000/xp,skaff dokker årntli hardware i maskin og årntlie drivera!

Så skal dokker få se kor bra d e!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 08:30, Jalla skrev:

Linux og UNIX - folk:

Kan deres OS'er kjøre 3D S MAX, Photoshop, Maya, Premiere, AfterFX...

Jeg kunne hold på sånn lenge.

Saken er at Linux og UNIX er OS'er for utviklere av kode, databaseutvikling, serverdrift og kjøring av SVÆRT enkle aplikasjoner.

Derav stabiliteten.

En kompleks aplikasjon krever et kompleks OS, noe som ugjennkallelig vil føre til bugs.

Herregud for et latterlig innlegg. Å påstå at serverapplikasjoner enkle mens desktopapplikasjoner er kompliserte er en total forvrengning av virkeligheten.

Selvfølgelig kan Linux/Unix kjøre de nevnte applikasjoner, men det kreves selvfølgelig at de er utviklet for plattformen de skal kjøre på, eller hva?

Har du overhodet noen grunnleggende teoretiske kunnskaper om hvordan et OS fungerer?

Lenke til kommentar

Hmm, må berre konstantere at Ballmer har oppnådd akurat det han ville. Slepp eit par tårer, sei at MS går konk og at 45000 vil miste jobben - vips så strøymer sympati-erklæringane på.

Siv Jensen og Carl Ivar anyone?

Lenke til kommentar

Jeje... det er vist mange her som skal ta de rike jaevlene i M$ i forsvar.

For min del spiller det ingen rolle hvor rike de er - saann bortsett fra at pengene kommer fra andre folk da selvfoelgelig.

Men poenget med hat av M$ gaar paa mer enn hvor mye penger de har, fordi de har skviset andre aktoerer inn i en marginal situasjon ved diverse sleipe triks, og da kan sitte og diktere pris paa sine buggy og usikre produkter.

Det gaar simpelthen paa at:

Det beste man har er ikke noedvendighvis saa godt som det kunne vaert hvis andre alternativer hadde vaert i en konkurransedyktig situasjon.

[ Denne Melding var redigert av: DrDoogie på 2002-03-06 14:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 22:39, chma skrev:

Om JeG vIlL bruke caps bestemmer jeg og ikke du eller gud,allah etc. Jeg gjør som jeg vil med andre ord!

(snip)

At noen roper og skriker med store bokstaver, det kan jeg sikkert leve med. Men om du ønsker at posten din skal bli lest, er det sikkert lurt å skrive slik at teksten er leselig. Versal-tekst er jo som kjent ikke akkurat lettlest.

Men for all del, du bestemmer selv. Skriv gjerne Urdu eller Mandarin - eller med caps-lock, det går for det samme.

Lenke til kommentar

Mye rare innlegg her ja,

men en ting skal være sagt, og det er at MS får litt for mye kritikk som de ikke fortjener bestandig. Men ærlig talt, de har mye funksjoner innlagt som svekker litt tillit, blant annet som vi har hørt nå i det siste om media playeren som sender info til MS om hva vi sitter å ser på. Og for en god stund siden var det også et tilfelle av en åpning som MS hadde laget. + + + + (masse tilfeller å slå opp her)

MEN win9x/me er noe av det dårligere de har prestert ville jeg si. W2k og XP er to bra OS, XP har jo derimot ikke fått servicepack osv. enda, så w2k ligger i litt bedre lys enn XP akuratt nå, på grunn av tiden den har vært ute. XP kommer til å bli like fin som w2k den også bare den også blir "shinet" opp.

Det med XP's aka "disney os" dette er jeg helt enig i, de burde heller satse på stabilitet og ikke utseende, selv om disse themene kan slås av.

[ Denne Melding var redigert av: shivac på 2002-03-06 15:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 14:56, gamesman skrev:

jeg fatte ikke hvorfor alle vil klå microsoft. det er jo deres os de som bør få velge hvordan det skal se ut hva som skal være på fra deres kontor det er så idiotisk.

Det har seg nå slik at de fleste land har lover som skal begrense monopoler. Dessverre blir de ofte ikke brukt så flittig som de burde.

De fleste er vel enig om at Microsoft i praksis har et monopol, selv om spesielt interesserte kan fjerne windows og legge inn linux o.l på egenhånd. Nettopp pga. monopolet deres må myndighetene kunne gripe inn, og regulere utviklingen av Windows.

Syns du det er ok med selskaper som har monopol. Ingen tjener på det annet enn selskapet selv. Hva om SAS hadde vært det eneste flyselskapet her i landet, tror du kundene hadde tjent på det?? Det er akkurat det samme med Microsoft.

Lenke til kommentar

Og så var det dette med fakta da.... det er ikke 70% av tjenermaskinene i verdensveven som kjører Windows 2000 eller XP, det er vel heller slik at 70% ikke kjører en av disse to Windows-versjonene. En stor del kjører Linux, en hel del kjører UNIX, og en del kjører Windows NT (fordi feilene i Windows NT versjon 4 er mye bedre kjent/beskrevet enn feilene i 2000 og XP).

Jeg kunne jo kanskje ønske at Windows forsvant slik at du ikke var i stand til å skrive hjernedøde innlegg, men det er en annen diskusjon.

Hvis du ikke er en liten drittunge som nettopp har fått datamaskin så har du kanskje hørt at Microsoft allerede er dømt for lovstridig forretningspraksis. Det ble de på grunnlag av OEM-avtalene de hadde i 1980- og 1990-årene (jada, lenge siden) når de klarte å ta knekken på OS/2 som konkurrent ved å lage avtaler med maskinleverandørene som i praksis hindret disse leverandørene i å tilby å levere andre operativsystemer enn Microsoft sine. Disse avtalene ble kjent lovstridige og "straffen" var at de måtte inngå nye avtaler som ikke var lovstridige. Jada, republikanerne er "tough on crime".

Quote:

On 2002-03-05 20:06, chma skrev:

Og dat blir det slutt på denne websiden og 70% i verden.....ønsker du det!

Du og resten av denne dobbelt moralske verden har tydeligvis allergi mot store selskap som tjener penger!!!!

Lenke til kommentar

Alle kan jo hat BG. Men som en har sagt dem har ikke spes. grunn til det.

Uten Windows hadde ingen spill hadde fungert.

Ja jeg vet vi har andre OS som linux osv. Jeg bruker linux selv og er god på det, men jeg fortsatt foretrekker Windows til daglig bruk. Sant Linux er best, men kun når det gjelder servere ( siden den er stabil ), men ellers så er det Windows som er det OS folk bruker. 2k og XP er meget gode OS!

Linux: Tror dere at vannlig dum PC bruker som kjøper maskinen sin på Elkjøp vil klare å legge inn og bruke Linux? Da tar dere SOOOR feil. Elkjøp og Ekspert står for 85% av PC salget for det private markedet i norge. Og deter en god grunn til det.

Når det gjelder MS og alle de programene som er intergert i Win OS så er jeg helt enig med MS. DEm må f... få lov til å integrere det dem vil på sitt OS.

Hva vis du lager et system og noen vil pålege deg om å fjerne ting fra dem fordi det passer ikke konkurransen?

Lenke til kommentar

Hadde M$ bare sånn plutselig falt ut av hele markedet,.. ville nok noen geeker/ nerder (what/whoever...) verden over kjempe for å lage eks. en Linux Distribusjon,.. som var så lett i bruk at hver enkelt kunne fatte å bruke det,... Mandrake Soft er på gå vei til å gjøre dette,.. og det er dette som også er deres største budskap,..

Så jeg tror ikke verden ville slitt noe sånn egentlig viss M$ hadde falt ut av markedet,...

Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker med Micrsoft er selve politikken de driver. Med så maksimal overvåkning og løgner. Og det at de sier at det ikke er mulig å renske windows for outlook og alt det andre dritet kan jeg ikke fatte! Det er jo greit at IE osv. bruker de samme biblotekene osv. som resten av windows for å loade raskere, men det må da for f... være mulig å fjerne det! Og som noen påpekte med nokia.. jeg har 3330 og den virker som bare **** :smile: De kommer jo også til å få litt konkuranse regner jeg med, de nye telefonene til Sony Ericsson så jo ekstreme ut!

Lenke til kommentar

Bruker WinXP og har brukt det siden... tror det var begynnelsen av november i fjor. Med en gang det kom ut i Norge faktisk. Det har ikke kræsja EN ENESTE GANG!!! Lot PC'n stå på i 4 dager i strekk uten restart, reboot eller lignende, kjørte flere programmer samtidig, lagde web-sider, surfet, brukte WinMX og hentet ned stuff i 80k/s samtidig som jeg uploadet i 45 k/s (bare lovlige ting of course) :smile: Brukte Photoshop til bildemanipulering osv... osv... Det gikk uten så mye som ett eneste problem. Og jeg bruker maskinen ganske ekstremt, og har masse installert på den.

Prøvde Linux Mandrake for en liten stund siden. Den sletta hele den ene harddisken min på grunn av en feil i programmet. ÆÆÆÆÆ!!!!! Jeg kommer ALDRI til å prøve Linux igjen etter den skrekkopplevelsen.

Bruker MaxOS på jobben. Fy **** for noe dritt. Er ikke annet enn problemer selv om vi har hatt eksperthjelp for å prøve å ordne ting (reninstallering osv...). MacOSX? Ei venninne av meg bruker det, og hun er like misfornøyd som meg, forstår jeg etter hva hun har fortalt.

Konklusjon : WinXP er det beste OS som noen gang er laget.

Lenke til kommentar

Håper inderlig det amerikanske justisdepartementet slutter med den tåplige "jakten" på Microsoft - hadde rett og slett SUGD hvis PC skulle være like håpløst som Linux.

Windows er grunnen til at PC er blitt så stort som det er - og praktisk, folk (linux folk mest) klager og klager, men trass at det er gratis(linux) er det jo så håpløst at det er totalt ute av stand til å kapre markedsandeler. Latterlig at det "eneste" brukbare OS'et (og dets skapere) skal trakaseres noe så til de grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...