Gå til innhold

Microsoft Windows Trekkes Fra Markedet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jippi! :smile:

 

Tenk for en revolusjon det ville blitt dersom windows har blitt borte!

Ingen monopol! :smile: Åpen kildekode! :smile: Folk har blitt tvunget til å lære seg linux, og linux ville blitt utviklet i mye større grad! :smile: slutt på pengesluk! :smile:

 

Dersom windows fjernes blir det FEST på Reipå! (ihvertfall for antimicrosoftlere!)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 20:47, ThaJaCkal skrev:

Hmmmm... Microsoft lager gode OS. slik er det bare, mange som synes Linux/Unix er bedre, men saken er at folk liker det fordi det er innviklet, hva i all verden skal en med slikt? briefe? Linux er meget bra, ikke misforstå meg. Bruker det litt selv til LAN server. Men bruker WinXP fast liksom. Får utnytta det så masse bedre på måten jeg bruker d.


 

...jeg gjentar, MS lager ikke gode OS. Jeg kan være enig i at MS har gjort mye for å gjøre det enklere for nybegynnere, men til hvilken pris? Alle forsøkene på å hjelpe nybegynnere er mer egnet til å irritere brukere som har litt over middels datakunnskaper. Saken er vel at man gjør folk en bjørnetjeneste ved å late som om det skal være like lett å betjene en datamaskin som en skrivemaskin.

 

Quote:


Saken er det at vist du kjører Win** på en maskin uten å ha innstallert noe ekstra har du mest sannsynlig en av verdens mest stabile maskiner. Med en gang du legger inn noe, så er det d som kræsjer maskinen. noen som husker win98? "PROGRAMMET har utført en ulovlig operasjon."


 

Saken er at et OS skal ikke kræsje fordi en applikasjon gjør det - da er det i tilfellet et dårlig OS. Win9x/ME har seriøse problemer med dette, NT/2000/XP i mindre grad - men det er fortsatt et problem.

 

Quote:


konklusjon: En maskin med bare Windows er J**** stabil!!! programvarer som Winamp (eks) kræsjer! fordi den bruker Windows på feil måte.


 

...og bare MS vet hvordan Windows skal brukes riktig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 22:23, GeeZuZz skrev:

herregud så syke MS er da!!? hvorfor ikke bare lage en versjon uten Iexplorer og messenger? har det så mye betydning for dem?


Nekter å tro at det kan være et problem.


 

Hmmm... Tipper det bryter med MS sine planer for verdensherredømme.

Lenke til kommentar

Det er jo ganske utopisk å tro at BG/MS fjerner Windows fra marked (t.o.m. i de 9 statene). Hverken BG, aksjeholderne eller flesteparten av Windows-brukere ville være tjent med det.

Man skal heller ikke se bort ifra at det er "vanskelig" for MS å fjerne IE, Messenger osv. ettersom det er så tett integrert i systemet (ingen vet egentlig hvor mye). Jeg tror at MS ikke har modulert Windows godt nok, og dermed har gjort det vanskelig for seg selv. Skal ikke si det sikkert, men har hørt historier om personer som har fjernet IE og Messenger og fått mindre problemer i ettertid.

Balmers utsagn om at MS må gi ut 6-8000 forskjellige Windows-versjoner er helt på trynet. Alt de trenger å gjøre er å modulere OS'et og gi brukerne kontroll over hva som innstalleres. Det kan de gjerne begynne med på sitt neste OS... 98/ME/2000/XP er det for sent å gjøre noe med - dvs. hvis ikke MS må gi fra seg kildekoden som "avslører" hvordan man fjerner uønskede komponenter.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 23:20, kingkong skrev:

Saken er at et OS skal ikke kræsje fordi en applikasjon gjør det - da er det i tilfellet et dårlig OS. Win9x/ME har seriøse problemer med dette, NT/2000/XP i mindre grad - men det er fortsatt et problem.


 

Helt korrekt, men jeg har ikke hatt noe problem med å krasje en Linux-innstallasjon med dårlige drivere.

Lenke til kommentar

Er vi ikke ved monopolistsakens kjerne når et

programvare selskap har så stor markedsandel

at de kan true(/glede) med at de trekker

produktene sine fra markedet?

 

Og når det kommer til å lage en strippa

versjon av Windos er den eneste mulige

forklaringen på at dette ikke går ann at

windows er en svær tallerken shpagetti-kode

med registry-boller og monopolist-saus.

 

-Eljar

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 20:06, chma skrev:

Og dat blir det slutt på denne websiden og 70% i verden.....ønsker du det!


De fleste websidene stinker allikevel :smile: Men seriøst: sist jeg sjekket var Apache den desidert mest populære webserveren, og denne kjører bedre på unix enn windows. Tror du ikke de stakkars folka som kjører webserveren sin på windows hadde konvertert til linux/bsd eller noe slikt hvis windows forsvant fra markedet. Det er jo ikke snakk om at den ville forsvunnet over natta. Måten du og andre uttaler dere på vitner bare om hvor lite dere kan om data, dere har vel aldri brukt noe annet enn windows, og da må jo det være best ikke sant. Det tar heller ikke 5 år å lære seg å installere linux m/ apache som noen tydeligvis tror.

 

February Results:

Server Market Share

Apache 58.43%

Microsoft-IIS 29.13%

(tatt fra serverwatch.com)

Quote:


Du og resten av denne dobbelt moralske verden har tydeligvis allergi mot store selskap som tjener penger!!!!


Hvor i huleste får du dette fra? Ifølge tankegangen din må jo alle linux-entusiaster boykotte Rimi også, for Rimi-Hagen er jo stinn av gryn. Det er selvfølgelig helt andre ting ved Microsoft vi misliker, bl.a. alle de råtne avtalene de har inngått med pc-produsenter opp gjennom årene, som bare en total monopolist kan gjøre. Kort sagt er det ikke innovasjon som har ført Microsoft dit de er i dag, men at de har brukt alle skitne triks som finnes i boka. Det er stadig Microsoft-fans som maser om innovasjon, men det er sjelden de kommer med noen konkrete eksempler, noe som selvsagt skyldes at de fleste "oppfinnelsene" deres er utviklet av et annet firma eller universitet for 10 år siden. Det tar bare litt tid før Microsoft oppdager ting.

Quote:


og til GeeZuZz

Det er ikke snakk om kun MSN Messenger og ie, forresten er ie en del av nav. sys. i PC-en....

det er snakk om som det står i itavisen art at man må bygge om hele windows og det er en jobb selv ikke ms kan gi til sine programerere Det blir som å ta å lese koranen og gjenfortell den på nytt i moderne version....


Selvsagt må Windows programmeres fra bunnen av for å bli kvitt MSN Messenger, for det har jo Steve Ballmer sagt...

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-03-06 01:16 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-03-06 01:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:


chma skrev (2002-03-05 22:39):

Om JeG vIlL bruke caps bestemmer jeg og ikke du eller gud,allah etc. Jeg gjør som jeg vil med andre ord!


 

Det vert rekna som uhøfleg å skriva innlegg berre i CAPS, som du gjorde lenger oppe. Om du ikkje syns dette er irriterande, så gjer andre det, og venlegst hold dette borte frå forumet. Sjå òg retningslinjene.

 

mvh.,

Vegard A. Larsen,

moderator

Lenke til kommentar

Linux og UNIX - folk:

 

Kan deres OS'er kjøre 3D S MAX, Photoshop, Maya, Premiere, AfterFX...

Jeg kunne hold på sånn lenge.

 

Saken er at Linux og UNIX er OS'er for utviklere av kode, databaseutvikling, serverdrift og kjøring av SVÆRT enkle aplikasjoner.

Derav stabiliteten.

En kompleks aplikasjon krever et kompleks OS, noe som ugjennkallelig vil føre til bugs.

 

"to err is human, to forgive is divine"

Lenke til kommentar

Noen av innleggene her går på OS. Jeg har jobbet i trykkebransjen der de nesten bare bruker Mac. Selv hater jeg Mac av den enkle grunn at jeg selv alltid har vært PC-frik. Og når jeg for 10 år siden kom til et trykkeri med en PC-fil, var det ingen som kunne behandle den. J..... Mac-folk tenkte jeg, men...

Måten Mac OS er bygd opp på er mye mer enkelt og genialt enn Windows. Du har en enkel og strømlinjeformet oppbygging som gjør at det er mye lettere å lage programmer og programmere på den "riktige" måten i forhold til OS'et. Derfor er det sjelden feil ved bruk av Mac. Husker at jeg bannet Microsoft opp og i mente da win95 kom. Det var en revolusjon. De hadde liksom tatt det beste fra Mac og Win3.1 og kommet med noe stort. Men hvorfor kunne de ikke brukt litt mer at Mac OS'et sine prinsipper også. Da hadde vi sluppet all denne problemstillingen om driverproblemer etc. Klart de får problemer på Mac av og til også, men likevel...

 

Jeg er selv PC-frik, men ser at blant annet Mac sin oppbygging og arkitektur er mye mer genial. Selv kunne jeg aldri tenkt å kjøpe meg en Mac. Til slutt vil jeg sitere Øystein Sunde:

 

"Hvis du vil ha noe gjort, så bruker du Mac'en. Hvis du vil få tiden til å gå, bruker du PC'en".

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 08:30, Jalla skrev:

Linux og UNIX - folk:


Kan deres OS'er kjøre 3D S MAX, Photoshop, Maya, Premiere, AfterFX...

Jeg kunne hold på sånn lenge.


Saken er at Linux og UNIX er OS'er for utviklere av kode, databaseutvikling, serverdrift og kjøring av SVÆRT enkle aplikasjoner.

Derav stabiliteten.

En kompleks aplikasjon krever et kompleks OS, noe som ugjennkallelig vil føre til bugs.


"to err is human, to forgive is divine"


 

Maya fins til Linux det da din gjøk,.. Også til Irix som også er UNIX basert,..

 

Har faktisk hørt at deler av Lord of the rings ble laget i Maya på LINUX !!!!!!!!

 

De programmene du nevner er ofte kun til Windows på grunn av det ellengide monopolet,.. og i senere tid også mer og mer til Mac (en lettelse egentlig,.. så slipper MS å dele tronen alene der på alle områder,...)

 

Noe av det du sier er riktig,.. Men KUN kjøre SVÆRT enkle applikasjoner er latterlig,.. ta Maya som et overstående eksempel ,... er dette en av de enklere appliasjonene dine ? Linux har for det meste privatlagede open source programmer,... dermed kan de ikke alltid få til like STORE programmer,... Og på grunn av monopolet så velger svært få av de større software selskapene å støtte på denne måten,.. men folka bak maya derimot gjør det riktige,...

 

Og stabiliteten kommer nok heller av at det er basert på en UNIX kjerne,... Hvorfor tror du egentlig at Mac OS X var så mye mer stabilt enn tidligere versjoner,... På grunn av de enkle applikasjonene dine ? ( NEI !!! Det er heller på grunn av UNIX at det ble så stabilt skal jeg si deg,... )

 

Og et koplex OS ja..., hmmz,... Ingen OS er bugfrie,... alltid noen,... Men De fleste OS hare mindre enn det M$ sine har,...

Lenke til kommentar

On 2002-03-06 08:48, lavizh skrev:

Bruk Linux istedet, det er enkelt og mye mer stabilt enn noen Windows OS'r noengang kommer til og bli!!

 

** I det øyeblikket Linux blir like brukervennlig og får like stor tilgang på programvare så vil det være like ustabilt som Windows ! (?)**

________________________________

 

De kan bare fjerne WinXP eller Windows programmer fra markedet ... Bare i går kræsja WinXP 15 ganger :smile:

 

** Ja, men i såfall så er det jo du som gjør noe rart eller har konfilter med drivere/hardware. Hos meg krasjer det ikke.**

________________________________

 

så jeg skal nok fjerne alt og legge inn Linux snart!

 

** Jeg bruker Linux jeg også, men det er HELT uaktuelt å kun bruke Linux !**

________________________________

 

 

Men dessverre, så har Microsoft lagd det slik at vi er avhengig av windows til og kjøre enkelte programmer, mao. MONOPOL....

 

** Enig i det, men man kan ikke si hvordan det ville vært hvis MS Windows ikke hadde eksistert eller ikke hadde hatt samme posisjon i markedet som idag. Det blir bare spekulasjoner. Det kunne vært bedre eller værre.

Tenk hva Amiga hadde vært idag da. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

I avhøret gjør Ballmer det klart at dersom de ni statene som ikke godtok det føderale forliket mellom amerikanske myndigheter og Microsoft får det som de vil, kommer Microsoft til å trekke Windows fra markedet.


I de ni statenes forlag heter det blant annet at Mirosoft må lage en versjon av Windows uten Microsofts tilleggsprogramvare som fildefragmentering, Explorer og Messenger.


 

 

Det er kun i de 9 statene de kommer til å trekke produktet tilbake fra.. eller modifisere det til.

 

Det er de som ikke godtar forliket. Dvs. fortsatt gnomer med antitrust loven...

 

Resten av verden gjør ikke...

Lenke til kommentar

For å svare på det å kunne fjerne MSN Messenger og masse andre "innebygde" programmer.

 

det er lagt ut programmer for å kunne "identifisere" dem, slik at de kommer inn i _legg til/fjern programmer_ panelet, og da... da kan man fjerne dem.

 

tror det er ganske enkelt... er bare å skrive "show" en plass, noe som M$ ikke har gjort, p.g.a. den forbanna monopolistiske tankegangen...

 

men, det finnes der ute på nettet, har hatt det på PC-en, men jeg har sletta det og husker ikke hva det heter....

 

og p.g.a. at dette KAN GJØRES, så trenger ikke M$ å strippe ned sin windows, men bare gjøre det mere kjent for folk å uninstalle de features som man ikke vil ha....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...