Gå til innhold

Microsoft Windows Trekkes Fra Markedet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-06 18:01, Ola PeK skrev:

Quote:


On 2002-03-06 17:43, Afseth skrev:

Lot PC'n stå på i 4 dager i strekk uten restart,


4 dagar er ikkje spesielt lenge. Skulle berre mangle at den ikkje krasja på den tida.

 

Bare mimret over de dager Windows (98) krasjet og krasjet og krasjet og krasjet og krasjet og krasjet og krasjet og krasjet og krasjet og krasjet og krasjet og krasjet og krasjet. Heldigvis en ting som tilhører fortiden etter at jeg fikk XP i hus.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 18:08, alaruz skrev:


Tror nok du får mye kjeft av Mac fans fordi du nettop skjelte ut OSet deres,... Men det er ikke min jobb å gjøre,.. Men det med at den sletta hele harddisken din er faktisk mer din egen feil en Mandrakes,.. DiskDrake er en genial utiluty for å endre størrelsen og opprette nye partisjoner før bruk,.. og har du en NTFS partisjon fra (eks. XP) så bare trykker du endre størrelse (og ikke slett,... eller hva nå enn du fikk til,... og forvente at dataen er der enda etterpå,.... )og bruk what so ever space du vil bruke til linux native og swap,.. Vet heller ikke hva slags Mandrake du prøvde,.. men det finnes da andre distroer du kan gnåle deg på,.....




 

Vet bare at jeg gjorde alt slik det skulle gjøres i følge installasjonsveiledninga. Problemet var at på den harddisken hvor jeg SÅ at Linux ble installert til, var det ingenting etterpå, selv om jeg lagde en egen, separat partisjon til Linux.

 

Mener selv at jeg vet en del om data, og hvis jeg da klarer å slette harddisken på Linux (selv om det var min egen feil), så må jo andre, mindre it-begavede personer være minst like store kandidater til å miste harddisk-innholdet som det jeg var.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 18:11, alaruz skrev:

Quote:


On 2002-03-06 18:01, Dollar skrev:

Håper inderlig det amerikanske justisdepartementet slutter med den tåplige "jakten" på Microsoft - hadde rett og slett SUGD hvis PC skulle være like håpløst som Linux.


Windows er grunnen til at PC er blitt så stort som det er - og praktisk, folk (linux folk mest) klager og klager, men trass at det er gratis(linux) er det jo så håpløst at det er totalt ute av stand til å kapre markedsandeler. Latterlig at det "eneste" brukbare OS'et (og dets skapere) skal trakaseres noe så til de grader.




 

Haha,.... ja,.. god humor har du hvertfall,.... :smile:

 

...intelligens derimot, var det dårligere med.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 18:26, SuperDude skrev:

eg programmerer litt selv og det du sier er ikkje sant. Det er windows som kuker opp programmene som andre lager. Det vet eg!!!!!! Eg merket det nor eg skulle bejynne på ett nytt program. eg kjørte programmet (UTEN NOE KODE) en gang og avsluttet det. (Uten feil!!) men nor eg kjørte programmet en gang til stod det "Programmet Project1 har utført en ulåvlig operasjon" Hvordan kan du legge skjylden på ett programm uten noe kode!!!!!!

Ta den ThaJaCkal!!!!!!!



 

Kan det ha vært fordi du... tja... prøvde å kjøre et program som ikke var der? DAH!!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 16:07, goose skrev:

<snip>

Linux: Tror dere at vannlig dum PC bruker som kjøper maskinen sin på Elkjøp vil klare å legge inn og bruke Linux? Da tar dere SOOOR feil. Elkjøp og Ekspert står for 85% av PC salget for det private markedet i norge. Og deter en god grunn til det.

Når det gjelder MS og alle de programene som er intergert i Win OS så er jeg helt enig med MS. DEm må f... få lov til å integrere det dem vil på sitt OS.

Hva vis du lager et system og noen vil pålege deg om å fjerne ting fra dem fordi det passer ikke konkurransen?


 

Vel. Let me see; Ja! Jeg tror en hvemsomhelst kan lære Linux like så bra som Windows, om han begynner med Linux. Linux har blitt meget brukervennlig i det siste. La meg gjette, har du data-fobi?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 22:18, WebWarrior skrev:


Vel. La meg se;

1. Pris. WinXP Home: 2,499 Schpenn, og Home er ikke aktuelt engang! Pro kommer på 6,490, NOK (!)

Win 98 ligger fremdeles på 1500 NOK. Og Windows 95 er fremdeles ikke gratis det heller. Se på hva Apple har gjort, de har sluppet OS eldre enn so-and-so til gratis download. Linux er gratis, og mye mer kraftig.


 

Eh... hvor i h*****e kjøper du programvare? I butikken "vi lurer idioter til å kjøpe overprisede produkter", eller er du virkelig bare så dum at du kjøper de dyreste versjonene? Du MÅ ikke har retail versjonene... de aller færreste trenger det.

 

På komplett.no finner jeg WinXP home til 1275 og Pro til 2190. Dette er ikke oppgraderinger. Studenter kan få Pro norsk oppgradering til 639. Hvorfor du må kjøpe de dyreste versjonene? Du trenger ikke de!

 

Greit, dette er også dyrt, men du kommer jo med helt sinnsyke priser da.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 22:30, Afseth skrev:

Quote:


On 2002-03-06 18:08, alaruz skrev:


Tror nok du får mye kjeft av Mac fans fordi du nettop skjelte ut OSet deres,... Men det er ikke min jobb å gjøre,.. Men det med at den sletta hele harddisken din er faktisk mer din egen feil en Mandrakes,.. DiskDrake er en genial utiluty for å endre størrelsen og opprette nye partisjoner før bruk,.. og har du en NTFS partisjon fra (eks. XP) så bare trykker du endre størrelse (og ikke slett,... eller hva nå enn du fikk til,... og forvente at dataen er der enda etterpå,.... )og bruk what so ever space du vil bruke til linux native og swap,.. Vet heller ikke hva slags Mandrake du prøvde,.. men det finnes da andre distroer du kan gnåle deg på,.....




 

Vet bare at jeg gjorde alt slik det skulle gjøres i følge installasjonsveiledninga. Problemet var at på den harddisken hvor jeg SÅ at Linux ble installert til, var det ingenting etterpå, selv om jeg lagde en egen, separat partisjon til Linux.

 

Mener selv at jeg vet en del om data, og hvis jeg da klarer å slette harddisken på Linux (selv om det var min egen feil), så må jo andre, mindre it-begavede personer være minst like store kandidater til å miste harddisk-innholdet som det jeg var.

 

 

Prøv å få tak i en eldre harddisk el. lignende til å eksperimentere med Linux på siden du er redd for å miste all data igjen,.. Og installer så Linux på denne,.. og prøv deg frem :wink: - verd å prøve er Linux i det minste uansett hvilke meninger man har om OSet,...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 22:38, Dj_Offset skrev:

Enkelte finner det forvirrende at harddisken ikke er delt opp

med navn C: D: E: etc.

Det er like lett å "tilfeldigvis" slette hele disken

i Disk manageren i Windows også.

OS'et suger ikke av den grunn.





 

Windows spør i det minste om du vil gjøre ditt og datt ettersom det vil slette hele partisjonen eller harddisken. Linux spurte meg ikke en eneste gang om jeg var sikker, bare satte i gang med hva den nå gjorde. Og vips, var ting borte for godt.

Lenke til kommentar

uansett så er det krystallklart at Linux ikke har 100% støtte for de fleste spillene per i dag. noen ser kanskje på meg som en som "bare" sitter og spiller på pc'n min. jeg har ingen kommentarer akkurat der da. selv om ikke 'du' spiller så er vi ganske mange! og da mener jeg ikke bare norge, men hele verden.

 

jeg mener selvsagt ikke bare spill, men det finnes en ganske så stor og nyttig mengde med programmer (som er skrevet i VB og kan ikke kjøre på linux) flytende (også gratis!) rundt på nettet.

 

MEN hva med Lindows? noen hørt noe om det os'et?

Lenke til kommentar

Jo Linux er vel vanskelig! Men jeg tror folk flest har hatt det litt for enkelt når det gjelder PC og OS. De fleste kan jo bare sette seg ned foran en Windowsburk, uten egentlig å kunne noen ting om PC'er. Da har det egentlig gått for langt etter min mening. Det er ikke særlig sunt for menneskeheten og teknologien!

 

 

Hvorfor ikke prøve å lære seg mest mulig om det verktøyet man har foran seg?!?

Jeg prøver (er "tvunget frivillig") å gjøre det med Linux. Har aldri lært så mye om data siden jeg hev ut Windowsen, på så kort tid t.o.m.

 

Linux er godteri for hjernen!!!

 

runmad

 

[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-03-07 01:39 ]

Lenke til kommentar

Helt off topic ,.. men kan bare ikke dy meg,...

Det er blitt så mye Linux versus Windows i denne diskusjonen at jeg tenkte jeg ville komme med noe interesant !

 

Her er noe av det jeg ser på som GODE alternativer til populære applikasjoner i Windows brukt på Linux ! :

 

M$ Office - SUN Star Office (6.0 er rett rundt hjørnet,...) :smile:

Outlook - Cronos II (i tidclig beta,.. men zero probb. her med den,.. også veldig mange andre alternativ da seff !!)

WinAMP - De kommer med Linux versjon snart da men,... (kun i alpha nå) alternativ til dette : XMMS (dritbra spiller...)

Mediaplayer/eller hva dere nå enn bruker - Mplayer (dritt bra spiller med gode codecs,.. og enkelt å skinne...(just for fun!!!)

Trillian (da jeg syns denne er bedre enn MSN messenger og støtter flere klienter enn kun MSN! -Everybuddy, bra program samme opplegg som trillian støtter flere Messenger klienter,.. enn kun fra MSN (.. en her i forumet som anbefalte denne,.. meget bra !!! :wink:

Mirc - Det er så mange alternativ til denne,... bruker selv Xchat og er veldig fornøyd !

Explorer(fil behandleren) - Endel alternativ til denne,.. da ingen er integrerte) eks. Konqueror, Nautilus, osv...

Internett Explorer - Netscape, Opera, Galleon, Mozilla, Konqueror , ... *LynX* (hehe)

hehe : Command Prompt - Aterm , og mange, mange andre,... samt the real thing !!!

Windows fildelingsnettverk greier - Samba

Osv...

jeg kunne holdt på i evigheter,.. (overdrevet da ? )

 

Men uansett,.. så er det alltid kjekt å vite for en som lurer da ikke sant ?

Lenke til kommentar

Å hvordan i helvette tror du verden hadde vært hvis alle hadde tenkt som du? Hvis det ikke hadde vært for MS og sine "nobrain" OS har hvertfall ikke PC-markedet sett ut sånn som det gjør i dag din anal.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: n35h4u6 på 2002-03-06 23:11 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 23:05, n35h4u6 skrev:

Å hvordan i helvette tror du verden hadde vært hvis alle har tenkt som du? Hvis det ikke hadde vært for MS og sine "nobrain" OS har hvertfall ikke PC-markedet sett ut sånn som det gjør i dag din anal.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: n35h4u6 på 2002-03-06 23:08 ]</font>


 

Det er jo akkurat "anal" jeg prøver å IKKE være!

 

Du får finne fram AG'n da vettu :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


I gamledager var Netscape kongen på haugen og folk

ristet på hodet over hvor håpløs Internet Explorer var.

Etter at M$ gjorde IE til en del av OS'et gadd folk ikke

lenger å laste ned Netscape (som var ~20MB, litt i største

laget med modem) da de allerede hadde en browser som

_fungerte_.


 

Netopp. Dermed hadde MS et tilbud som var bedre en Netscape sitt. Selv om browsern ikke nødvendigvis var bedre teknisk sett, var den å foretrekke for folk flest.

 

Quote:


Et like bra eksempel er office pakka som har kommet i

ny versjon annet hvert år de siste årene. Med tanke på at

word-formatet hver gang skiftes og at den gamle word

versjonen ikke klarer å åpne de nye filene, "tvinges" folk

til å oppgradere. Jeg vet faktisk om svært få som trenger

de nye "funksjonene" som blir lagt til mellom hver utgave.

Bedrifter må ut med millioner av kroner for oppgradering

av Office pakker hvert år pga dette.


 

Jaha? Office 97 håndterer fint filer fra Office XP som da altså er to utgaver nyere. Bedriftene står fritt til å velge gratis alternativer om de måtte ønske! Microsoft har dessuten gratis 'viewers' som man kan bruke til å lese filene. Om MS vil ødelegge produktene (som du sier de gjør), bør ingen _tvinge_ dem til å gjøre noe annet. Den eneste legitime måten for "tvang" er: La være å kjøpe produktene deres og hold tåta!

 

Quote:


Et annet eksempel er hva de har gjort i I.M. markedet,

som for ikke lenge siden var dominert av ICQ og AIM.

Nå har nesten alle WindowsXP bruker MSN Messenger

installert som standard.

En som observant sjel oppdager fort at MSN er mye mindre

funksjonsrik enn de to første, men dekker i bunn og grunn

de samme behov, så hvorfor skal en WinXP bruker laste gidde

å laste ned AIM nå?

Dette er _ikke_ fordi MSN Messenger er bedre enn AIM eller

ICQ, men fordi M$ utnytter sin posisjon som verdens største

OS produsent til å "tre disse produktene over hodet på folk".


 

Du skjønner visst ikke dette med fri konkurranse. Om Microsft vil lage et OS der det ikke går an å installere programmer laget av Netscape eller Sun må de få lov til det. Om folk ikke liker dette må de kjøpe et annet OS, MS taper penger, og tenker seg om igjen før de gjør det samme igjen. Om MS selger XP med MSN, og dette gjør at ICQ taper brukere, so what? Det er opp til forbrukerne å kjøpe hva de måtte ønske, og igen har noen rett til å tvinge Microsof til noe som helst!

 

Om noen bruker MSN framfor ICQ, må jo dette bety at det er å foretrekke for dem? Hvis ikke hadde de jo brukt ICQ! (personlig skjønner jeg ikke hvordan man kan påstå at ICQ er teknisk bedre en MSN. Mer rot og fler idiotiske funksjoner skal du lete lenge etter)

 

Quote:


Så hvis f.eks. Rimi-Hagen finner ut at han skal kjøpe opp

Rema, Coop, Mega, Kiwi og alle andre konkurrenter slik at

han får 100% markedsdominans, så er det greit så lenge

STATEN ikke bryr seg?? - Også når han tredobbler prisene?


 

Selfølgelig. Om han tredobler prisene er det null problem å starte et nytt firma som selger varene folk vil ha mye billigere. Sålenge staten ikke blander seg inn, kan man bare ha et "monopol" om man tilbyr så gode produkter, bedre en konkurentenes.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 23:05, n35h4u6 skrev:

Å hvordan i helvette tror du verden hadde vært hvis alle hadde tenkt som du? Hvis det ikke hadde vært for MS og sine "nobrain" OS har hvertfall ikke PC-markedet sett ut sånn som det gjør i dag din anal.


For 100 og ørtende gang: Det er ikke Microsoft som har funnet opp brukervennlige OS. Amiga, Atari, Mac hadde enkle grafiske brukergrensesnitt på 80-tallet. Xerox fant opprinnelig opp grafiske brukergrensesnitt. Micrsoft har bare dilta etter i alle år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...