Gå til innhold

OPPSETT AV D-LINK DWL2100AP

hooli

Anbefalte innlegg

Eg har eit “husmellom” nettverk som utvidar trådløsnettet mit til eit hus i nabolaget via to stk D-link dwl2100ap sett opp med utvendige antenner. Dette oppsette var ferdig konfigurert når eg kjøpte det for sikkert 15 år sidan og einaste vedlikehald det har vore bruk for til no var å skifte eine strømadapteren. No tok imildertid d-link2100ap -en i “mottakerhuset” og har fått tak på ein “ny” brukt. Eg klarer imidlertid ikkje å logge inn på den for å rediger oppsette slik at dei kan kommunisere. Nokon som har idear eller lenker til sider der eg kan få hjelp? Har funne ut at eg har samme problem som fleire på dette forumet rapporterer om: http://forums.dlink.com/index.php?topic=45131.0 men der er inga løysing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk en kabel direkte fra PC til router (LAN tilkobling). PC skal ikke være tilkoblet noe annet.
Sett statisk IP på PC, samme subnet som router. Siden den er brukt og du ikke kan være sikker på hvilken IP den har, så du må ta en 'factory reset' først. Da skal den ha en kjent IP adressse.

Dette er en generisk metode som skal fungere uansett utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...