Gå til innhold

Diskusjon om lagringsstørrelse og backup

G

Anbefalte innlegg

I fare for å spore av i Black Friday-tråden så fortsetter diskusjon evt. her. Diskusjonen føler ihvertfall jeg har dreid seg i mot hvem som skal få rett, framfor nyttig på siden informasjon til evt. kjøp av utstyr på tilbud.

Backup er vel en selvfølge for de fleste, selv for de som nesten aldri foretar det. Jeg tror at de innerst inne vet om viktigheten av backup, men at latskapen gjør at det blir utsatt og utsatt.

Ørten smådisker vil selvsagt ikke erstatte backup, men det vil uansett fordele risiko bedre enn på en stor disk. Det viker jeg rett og slett ikke på. Selvsagt så bør man regne på det slik du foreslår, men det er ikke så sikkert at noen av de tre forslagene skulle bli det riktige for meg, og alle andre. For noen så vil nok et av de tre forslagene passe som hånd i hanske.

I og med at jeg ikke tenker at du diskuterer disklagring for å diskutere disklagring lengre i debatten, så lot jeg være å poste dette under Data, og heller i Off Topic.

10 hours ago, Simen1 said:

Hvis lagringsbehovet ditt er 4 TB, del TB-tallene i de tre forslagene mine på 4 og sjekk opp priser på det du får opp.

Poenget er det samme, backup er din sikkerhet, ikke Raid eller JBOD.

Om du velger 1 stor i stedet for mange små så gjør du oppsettet og jobben enklere og billigere. Det er rasjonelle gode grunner til at selv oppegående IT-folk ikke har ørten smådisker i systemet sitt. Du har gang på gang vist at du ikke forstår hvorfor mange små disker ikke sikrer dataene bedre enn færre store disker (med samme totale kapasitet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...