Gå til innhold

Skjermen flimrer når jeg spiller

trouble-man

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått meg KOTOR og det gikk helt fint. Men plutselig en dag

begynte spillet å flimre. Jeg trodde det bare var et engangstilfelle men det bare

fortsatte. Nå flimrer det på alle spillene mine, og jeg vet ikke hva som er galt. :dontgetit:

Det kom bare helt plutselig en dag og jeg lengter etter en ren skjerm.

P.S: Skrivebordet er helt fint

Alle forslag mottas med stor glede :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags skjerm/skjermkort har du?Hvordan flimrer det?Hvis du beveger kontakten fra skjermen/skjermkortet,hva skjer da?Du har ikke installert annen hardware da det begynte å flimre?Virker flimringen forstyrrende eller ser du ikke i det hele tatt.Har du sjekket at skjermledningen til skjermen er skikklelig festet i begge ender?

Lenke til kommentar
Hva slags skjerm/skjermkort har du?Hvordan flimrer det?Hvis du beveger kontakten fra skjermen/skjermkortet,hva skjer da?Du har ikke installert annen hardware da det begynte å flimre?Virker flimringen forstyrrende eller ser du ikke i det hele tatt.Har du sjekket at skjermledningen til skjermen er skikklelig festet i begge ender?

Jeg har NVIDIA GeForce4 MX 440. Når jeg spiller kommer det opp små streker som farer ujevnt over skjermen. Det har ikke vært sånn før. Hva betyr "Hvis du beveger kontakten fra skjermen/skjermkortet,hva skjer da?". Og nei, jeg har bare oppgradert skjermkortet, men strekene kom en god stund etter at jeg gjorde det. Flimringen virker forstyrrende, men jeg ser helt fint. Skjermledningen er skikkelig festet.

Vær så snill å gi meg svar :D

Endret av trouble-man
Lenke til kommentar

Hva slags skjerm har du.Hvis du har mindre oppløsning enn du har nå kan det hjelpe?Har du prøvd å stille på selve skjermen?Har du tatt ut grafikk kortet og satt det inn i igjen?Har du innstallert nye driver til grafikk kortet?

Lenke til kommentar
Hva slags skjerm har du.Hvis du har mindre oppløsning enn du har nå kan det hjelpe?Har du prøvd å stille på selve skjermen?Har du tatt ut grafikk kortet og satt det inn i igjen?Har du innstallert nye driver til grafikk kortet?

Jeg har plug and play skjerm. Jeg har prøvd å innstille oppløsningen, men til ingen nytte. Hvordan stiller jeg på selve skjermen? Jeg har installert ny driver til grafikkortet, men ikke prøvd å tatt ut grafikkortet og satt det inn igjen. :scared:

Lenke til kommentar

Jeg har plug and play skjerm. Jeg har prøvd å innstille oppløsningen, men til ingen nytte. Hvordan stiller jeg på selve skjermen? Jeg har installert ny driver til grafikkortet, men ikke prøvd å tatt ut grafikkortet og satt det inn igjen. :scared:

Lenke til kommentar

Har du crt eller Lcd skjerm?.Hva heter skjermen din?Jeg går ut i fra at det er Crt fordi Lcd skal ikke flimre har jeg lest.

Noen ideer:GL extension OFF v-sync ON

Høyreklikk på skrivebordet-egenskaper-advance-settings-sette opp HZ.

Start-kjør-skriv dxdiag-display-og disable noe der?

Slå av AA.

Endret av Sunni
Lenke til kommentar
Har du crt eller Lcd skjerm?.Hva heter skjermen din?Jeg går ut i fra at det er Crt fordi Lcd skal ikke flimre har jeg lest.

Noen ideer:GL extension OFF v-sync ON

Høyreklikk på skrivebordet-egenskaper-advance-settings-sette opp HZ.

Start-kjør-skriv dxdiag-display-og disable noe der?

Slå av AA.

Jeg har crt skjerm ja, men nå har jeg ikke så mye peiling på data. Så kan du forklare litt nærmere de ideene. Vær så snill. Takk.

Lenke til kommentar

Jeg skrev et svar til deg som forsvant da jeg skulle sende det.Hadde blitt utlogget fra Hardware.no

Er desverre ingen ekspert,men jeg vil prøve å komme med noen ideer som jeg har lest på dette forumet og i mitt lille praktiske liv med Pc.Jeg hører mere til gruppen PC. forbruker som desverre mange ganger må riste min kokkosnøtt for å komme med ideer for å være mest mulig selvhjulpen.Jeg liker ikke tanken på å levere fra meg min Pc. Det blir vel som å være en revolvermann uten gunner.

Jeg mistenker spessielt to hardwaredeler i særdeleshet å kunne være årsaken til ditt problem.Skjermkort eller skjerm (skader ikke å ta ut rammen og sette den inn igjen forsikkerhets skyld).

Her er noen ideer.

1.Skjerm

A)Forann på skjermen din er det noen knapper.Trykk på dem for å komme deg in i skjerm menyen.Her velger du Degauss.Den er for å avmagnetisere skjermen.

B)Sjekk om skjermledningen er skikkelig festet til skjermen.

C)Mobiltelefon,andre duppetitter,ledninger,elektiske panelovner ol. kan forstyrre dine signaler til skjermen gjennom din skjermledning.

D)Jeg kjenner ikke ditt skjermkort,men på noen skjermkort er det to utganger til skjerm.Den ene er Crt skjerm den andre til Lcd skjerm(Avi kontakt).Hvis du har to utganger har du også fått med en Crt konverter.Den setter du i Avi utgangen og skrur på skjermledningen på den.Har hjulpet noen her på forumet.

E) En annen teori som har blitt skrevet om her på forumet er at noen skjermer ikke takler enkelte skjermkort på grunn av for sterke signaler fra skjermkortet.Kjøp en lengre skjermledning.

Det kan være lurt å prøve dine spill og din skjerm på et annen Pc. for å sjekke om det er noe feil med skjermen.

2)Sjermkortet.

A)Drivere.Installer nye drivere.Slett først gamle drivere.Noen installerer Windows pånytt.Noen formaterer hele hardisken og installerer alt på nytt.Nye drvere til skjermen.

B)Hmm.her er et par ville teorier.Oppdatteringer fra Windows.Den ene oppdatteringen er SPD1(skal være en slags spilleplattform).Har du SPD1 oppdatteringen.Kansje den hjelper.SPD2 var etter det jeg husker en oppdattering som fjernet Java fra Windows.Nå vet jeg ikke om Java har noe å si i spill.I såfall skaff deg Java på internett.

C)Direct X.Hvilken utgave av direct X har du og hvilken direct X skal skjermkortet ditt ha?

D)Redusere stresset av skjermkortet.

1)Slå av AA(Anti-aliasing). Det kan gjøres i de enkelte spill tror jeg og på selve skjermkortet.Jeg vet ikke hvordan du gjør det på ditt skjermkort,men på mitt gjør jeg følgende: høyreklikke med musa på skrivebordet-velge egenskaper-velge settings-velge advanced-En av de mappene har navnet på grafikk kortet mitt.Jeg velger den og her får jeg mange valg som kan redusrere stresset av grafikk kortet.Blandt annet AA.

2)GL extension OFF v-sync ON kan du gjøre på samme sted som nevn ovenfor.

3)Prøv deg frem med å slå av ting på det samme sted som er nevnt ovenfor.

4)Gå in i Biosen og slå av fastwrithe og AGP.

5)Gå ned på oppløsninga(eks.1024-768).Høyreklikk på skrivebordet- egenskaper-settings

6)Sette opp screenrefresh rate.Høyreklikk skrivebord-settings-advance-monitor

NB! Når du har gjort endringer så husk å restarte Pc.

Dette var mine ideer.Tror ikke jeg kommer på flere.

Hvis du blir sikker på at du har en hardware feil som dekkes av garantien så bytt kortet.Noen av mine ideer reparerer ikke kortet.

PLz hold meg orientert om hvordan det går med deg.Jeg vil fremmover sjekke om du har postet i denne tråden. :)

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

For å komme inn i biosen så trykk delete knappen når Pc starter opp.

Som jeg har skrevet over,så er ikke jeg noe flink,men jeg mankerer ikke ideer.

Hvis vi nå utelukker skjermen,så kan det høres ut som feilen oppstår når Pc blir stresset som skjer i spill.Fastwrithe i Biosen skriver direkte til AGP fra Cpu og kan skape problemer har jeg hørt.

Et annet sted du kan prøve å slå av ting er i dirext X.

For å komme ditt så trykker du på start-kjør(run) i ruta skriver du dxdiag-display.

Her kan du prøve å slå av noe.

Ja,det er trolig at det kan være noe galt med skjermkortet ditt.Mer eksagt kan jeg ikke være.Beklager. :dontgetit:

Hvis du sender inn kortet og de ikke finner feil så er det du som blir belastet.

Håper at andre her med mere peiling kan hjelpe deg. :)

Plzz fortell meg videre hva som skjer med ditt grafikk kort.

Lenke til kommentar

Egentlig, for meg, høres dette ut som en varmeproblem, alltså at sentrale deler av skjermkortet blir så varmt at såkalte prosesseringsfeil forekommer eller lignende.

Kommer "stripene" tvert når du starter spillet/ene?

Må du bevege deg/se deg rundt for å få stripene, eller kommer de uansett?

Om skjermkortet ditt har en vifte, går denne?

Prøvd med å åpne kabinettdøra for å lufte ut litt varme/slippe inn litt kjøligere luft...?

Hva er ellers din maskins spesifikasjoner?

Skjer dette i alle 3d-spill? Bare OpenGL-spill, Direct3D-spill?

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Noen ganger kommer ikke "stripene" før i løpet av et kvarter, mens andre ganger kan de være der med en gang jeg starter spillet. Hvis jeg holder musa i ro et halvt minutt-ett minutt forsvinner det, men med en gang jeg beveger den skjer det. I begynnelsen bare litt, men etter en times spilling er det helt utrolig irriterende og plagsomt. Vifta mi går, men jeg skal prøve å lufte. Det skjer i alle de "store spillene".

Takk for nok et råd :yes:

Endret av trouble-man
Lenke til kommentar

Trouble-man skrev:

Hvis jeg holder musa i ro et halvt minutt-ett minutt forsvinner det, men med en gang jeg beveger den skjer det.

Slik du beskriver det hadde jeg også med mitt siste grafikk kort.

Det kan tyde på at det er "gåent".

Mitt har jeg levert inn og venter på svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...