DForce Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Maskinen virket fint før, satte inn en S-ATA disk som bootdisk, gjorde noe i bios, ->svart skjerm. Har et abit nf7-s v2.0 hk med amd xp 2500. har koblet fra alle diskene, og booter. Kommer ikke noe poå skjermen, bare "no signal". Kan selfølgelig ikke komme meg inn i bios derav. Skjermen funker, testet den på annen maskin. Skjermkortet funker, testet det på annen maskin. Clearet CMOS, forandret jumper i et par minutter med all strøm av. Ingen forandring, fremdeles svart skjerm. Skal ikke dette i teorien sette bios-settings til default, dvs som ny? I så fall skulle jo greia funket... Håper noen kan hjelpe, eller har forslag, eller evt. kan låne meg en slegge. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Leste litt for igjennom her. Du kunne vel ikke si noe om hva slags instillinger du gjorde i BIOS? Jeg kjenner ikke det aktuelle hovedkortet, men at flere her inne på forumet har det hovedkortet. Lenke til kommentar
DForce Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Forandringen i bios var vel bare at jeg satte boot disk til å være S-ATA disken... Men etter å ha reset cmos skal det vel være likgyldig hva jeg gjorde i bios FØR jeg resetter CMOS. Har tenkt på at hk sender til pci-skjermkort i stedet for agp, men hvordan skal jeg ha kunnet forandre dette i edru tilstand... ? Har også tenkt på å lage en boot-cd med en batfil som oppgradere bios og flasher den etterpå. Om dette ikke går sender jeg det i retur... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå