Gå til innhold

Intet skjermbilde

DForce

Anbefalte innlegg

Maskinen virket fint før, satte inn en S-ATA disk som bootdisk, gjorde noe i bios, ->svart skjerm.

Har et abit nf7-s v2.0 hk med amd xp 2500. har koblet fra alle diskene, og booter. Kommer ikke noe poå skjermen, bare "no signal". Kan selfølgelig ikke komme meg inn i bios derav. Skjermen funker, testet den på annen maskin. Skjermkortet funker, testet det på annen maskin.

Clearet CMOS, forandret jumper i et par minutter med all strøm av. Ingen forandring, fremdeles svart skjerm. Skal ikke dette i teorien sette bios-settings til default, dvs som ny? I så fall skulle jo greia funket...

Håper noen kan hjelpe, eller har forslag, eller evt. kan låne meg en slegge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forandringen i bios var vel bare at jeg satte boot disk til å være S-ATA disken...

Men etter å ha reset cmos skal det vel være likgyldig hva jeg gjorde i bios FØR jeg resetter CMOS.

Har tenkt på at hk sender til pci-skjermkort i stedet for agp, men hvordan skal jeg ha kunnet forandre dette i edru tilstand... ?

Har også tenkt på å lage en boot-cd med en batfil som oppgradere bios og flasher den etterpå. Om dette ikke går sender jeg det i retur...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...