Paal Kvamme Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 Taycan og Model 3 kan bli Årets bil Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 Tyskerne klarer nok å lobbyere Taycan inn på første plass, men jeg håper på Model 3. Uansett så er det viktigste at en elbil vinner. 2 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 Porsche er en fossil som kjemper for livets rett i en tidsalder der fossiler hører hjemme på museum. Håper TM3 vinner! 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 (endret) 8 minutes ago, nessuno said: Porsche er en fossil som kjemper for livets rett i en tidsalder der fossiler hører hjemme på museum. Håper TM3 vinner! Du vet at Porsche Taycan er en elektrisk bil? Endret 28. november 2019 av Complexity 4 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 nessuno skrev (19 minutter siden): Porsche er en fossil som kjemper for livets rett i en tidsalder der fossiler hører hjemme på museum. Håper TM3 vinner! Jeg syns da Porsche har gjort mye bra med elbilen Porsche Taycan? Hva med den er "fossilt"? 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 (endret) Den er jo egentlig utsatt da, nesten ingen som har fått sin enda. Hvordan kan den da bli «årets bil»? Endret 28. november 2019 av bshagen 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 bshagen skrev (7 minutter siden): Den er jo egentlig utsatt da, nesten ingen som har fått sin enda. Hvordan kan den da bli «årets bil»? TM3 ble vell årets bil i Tyskland i en periode der få hadde fått den? Så trur ikke reglementet handler om mengden leverte biler. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 oophus3do skrev (1 time siden): Jeg syns da Porsche har gjort mye bra med elbilen Porsche Taycan? Hva med den er "fossilt"? Arkaisk design fra et arkaisk selskap som selger biler til særinteresserte. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 (endret) nessuno skrev (8 minutter siden): Arkaisk design fra et arkaisk selskap som selger biler til særinteresserte. Ok, altså ifølge deg. Ifølge salgstall og økonomi, så har da Porsche levd greit, med gode skussmål i segmentene de blander seg inn i. Så din mening trenger ikke nødvendigvis være noen fasit - og etter normale målemetoder, så er dem heller ikke det. Porsche Taycan gjør nok nytt til å holde folk interessert, innenfor den kundegruppen de sikter seg imot - den samme kundegruppen som har holdt dem levende i mange, mange år. Porsche har også god historie når det gjelder lek med batterier og elektriske motorer. Så de er neppe noen "fossil", og designet deres liker jeg i mye større grad enn konkurrenten. Endret 28. november 2019 av oophus3do 2 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 nessuno skrev (5 minutter siden): Arkaisk design fra et arkaisk selskap som selger biler til særinteresserte. Det samme kan sies om Tesla, i alle andre land enn Norge, Porsche selger tross alt tre ganger så mange biler som Tesla på verdensbasis. 2 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 oophus3do skrev (8 timer siden): Jeg syns da Porsche har gjort mye bra med elbilen Porsche Taycan? Hva med den er "fossilt"? Turbo! Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 0laf skrev (6 timer siden): Det samme kan sies om Tesla, i alle andre land enn Norge, Porsche selger tross alt tre ganger så mange biler som Tesla på verdensbasis. Tenker du tilbake til den tid da Tesla kun produserte Roadster? Lenke til kommentar
trikola Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 https://de.statista.com/statistik/daten/studie/235145/umfrage/fahrzeugproduktion-von-porsche-nach-modell/ Porsche snaue 270000 i 2018. https://qz.com/1513166/tesla-reports-record-production-numbers-in-2018/ Tesla i 2018 ca 350000 tre ganger du liksom... Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 Porsche er vel den fabrikanten som har størst inntjening PR bil. Der tror jeg tesla kommer litt bak. Ellers så blir det rart å se om en bil basert på lommelyktsbatterier bli årets bil. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 (endret) 6 minutes ago, Trestein said: Porsche er vel den fabrikanten som har størst inntjening PR bil. Der tror jeg tesla kommer litt bak. Ellers så blir det rart å se om en bil basert på lommelyktsbatterier bli årets bil. Har tilgode å se noen 2070 celler bli brukt i lommelykter. men 18650 cellene som Tesla brukte før er vanlig i lommelykter\laptopper\powerbanks\luftkompressorer osv. Men hvorfor er det så rart? Model 3 er en helt fantastisk bil og vant jo nylig Dinside sin kåring. Endret 28. november 2019 av Complexity Lenke til kommentar
0laf Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 (endret) trikola skrev (25 minutter siden): Tesla i 2018 ca 350000 For det første er tallet feil, Tesla leverte 244 920 biler i 2018, tror de i hvert fall, de teller ikke alltid riktig, de aller fleste av disse var Model 3, som var solgt i de tre foregående årene. Porsche leverte 256 255 biler i 2018, men tok ikke forhåndsbestillinger flere år i forveien. Endret 28. november 2019 av 0laf Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 Vi får håpe at disse batteriene kommer til PC er og lommelykter snart da om de er bedre. Syntes hverdagen er et evig kav med å lade diverse telefoner, nettbrett, lykter, PC er , instrumenter osv. Plus å finne rett kabel. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 29. november 2019 Del Skrevet 29. november 2019 Trestein skrev (9 timer siden): Porsche er vel den fabrikanten som har størst inntjening PR bil. Der tror jeg tesla kommer litt bak. Ellers så blir det rart å se om en bil basert på lommelyktsbatterier bli årets bil. Ja klart gjør de de! De selger (ytelsesmessig) en gammel Model S så å si, for prisen større enn en "fullt pimpet" Model X. Som jeg sa Porsche er en bil for spesielt interesserte. For selv hvis man hadde tatt deres "toppmodeller" med bensinmotor som har mener de bør ha noe som helst med en S bokstav å gjøre, så kan man meget enkelt uten å lete mye finne biler ril div bilentusiaster som har tatt en ca 300-400k bil, lagt i ca 100k i tuning, og fått bedre ytelse. Porsche er statussymbol og/eller Midtlivskrise-o-matic 9000 2 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. november 2019 Del Skrevet 29. november 2019 Har du noen gang kjørt Porsche? Og du må gjerne vise meg hvilken elbil til 300k-400k du hadde kjøpt og deretter "pimpet opp" for 100k som kan matche en Taycan ytelsesmessig, kjøremessig og teknologisk. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 29. november 2019 Del Skrevet 29. november 2019 nessuno skrev (27 minutter siden): Ja klart gjør de de! De selger (ytelsesmessig) en gammel Model S så å si, for prisen større enn en "fullt pimpet" Model X. Som jeg sa Porsche er en bil for spesielt interesserte. For selv hvis man hadde tatt deres "toppmodeller" med bensinmotor som har mener de bør ha noe som helst med en S bokstav å gjøre, så kan man meget enkelt uten å lete mye finne biler ril div bilentusiaster som har tatt en ca 300-400k bil, lagt i ca 100k i tuning, og fått bedre ytelse. Porsche er statussymbol og/eller Midtlivskrise-o-matic 9000 Si ifra når Porsche taper rekordene sine med Taycan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå