Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk D-link

Anbefalte innlegg

Jeg kjører WinXP på to maskiner og har en Dlink DI-614+ router. Begge maskinene har i utgangspunktet trådløst nettverkskort Et DWL 520+ og et DWL G520+.

Har ingen problemer med det initielle oppsettet og begge maskiner er på Internett og jeg kan dele filer mellom maskinene.

Problemet mitt er at jeg ved ujevne mellomrom mister den trådløse forbindelsen fordi nettverkskortet frigjøres (i følge hendelsesloggen). Dette skjer spesielt med G520+ kortet, men også tidvis med 520+ kortet.

I tillegg er filoverføringen noe treg i mellom maskinene og dersom jeg overfører store filer blir overføringen brutt underveis.

Jeg mistenker at jeg ikke har fått konfigurert G520+ kortet 100% til 614+ routeren, men jeg har testet det meste uten å komme i mål.

Dersom jeg kjører den maskinen med G520+ kortet over kabel er det ingen problemer.

Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde også problemer med at jeg mista kontakten i nettverket. Har DLink 614+,2 PCMCIA(610) og en USB-adapter.

Tenkte det at det kanskje ville hjelpe med ny firmware i routeren, og havna tilslutt inne på de engelske DLink-sidene.Fant der en firmware som hadde samme betegnelse som den jeg allerede hadde(3.20), men fila var ikke like stor. La inn den, og etter dette har routeren vært betydelig mer stabil.

Link til den engelske DLink-siden

Husk at det er 2 forskjellig revisjoner av 614+, så pass på at du henter ned den rette.

Kanskje dette kunne hjelpe på stabiliteten?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...