Espensi Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg har trådløst bredbånd fra hesbynett.. jeg har en USB-adapter som er koblet til en maskin. Denne maskinen deler internett via den innebygde DHCP funksjonen i Win98SE. dette har fungert meget bra fremt til i dag.. så fikk jeg en trådløs router til jul. Problemet er hvordan jeg kan få delt internett ved hjelp av denne. Er forresten en topcom Skyr@cer WBR 244. Det beste måtte vel vært å deaktivere hele routerdelen og kun bruke den som aksesspunkt, og la den pcen som i dag er serven fortsatt dele internett? men jeg finner ikke helt ut hvordan/om det går an å deaktivere hele routerdelen. Evt. går det an å få routeren til å koble seg til pcen og at det er routeren som deler videre? Ble litt rart formulert. men håper at noen skjønner problemet. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Er det ikke enklere for deg å bare se i manualen? Jeg tipper de færreste her på forumet har intrikat kjennskap til både "Hesbynett" sin internett-tilgang og denne routeren du har fått. Generelt sett kjører man ADSL-modem/router inn i uplink-porten på routeren og konfigurerer DHCP eller statiske IP-adresser på denne. Hvis ADSL-modemet ditt har en innebyttet routerdel så forward alle portene til ditt nye subnett som den nye routeren lager (jeg har f.eks. NextGenTel og forwarder da all trafikk fra 10.0.0.x-nettet til 192.168.1.x-nettet som 3Com-routeren min benytter seg av). Et litt rotete svar til et rotete spørsmål. ..ah, mer ribbe! *gone* Endret 27. desember 2003 av transistorbass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå