Merko Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 uname -l skrev (8 timer siden): og prøver å tenke ut hva som gikk feil med de "uknuselige" vinduene Er ikke det åpenbart da? At slagene fra sleggen lagde sprekker i vinduet slik at styrken forsvant når de skulle kaste kulene på vinduet? 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 Salvesen. skrev (27 minutter siden): Igjen, når har de "skrønet" på reservasjoner? Slike ting er jo ganske ulovlig, så det er kraftige påstander... Jeg har aldri skrevet at "de", hvem enn det er, har skrønet på reservasjoner, jeg skrev at Elon har et noe lemfeldig forhold til sannheten og tall, at du forsøker å vri det til noe annet får du selv stå for. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 nessuno skrev (5 minutter siden): Fordi der du ser saken som "å skyte seg selv i foten" ser de (Tesla) som "gjøre atter et kupp i et nytt marked". Vi skal vente og se, men fra det jeg ser/leser så langt skal dette bli "Pickupenes Model 3" så å si. Jeg er nok mer skeptisk der gitt. Tyske lover og regler dukker nok snart opp i ferdig format, og jeg forventer at EU tar lærdom og følger etter. Der er det allerede en haug av ting som vil gjøre det vanskelig for Musk og produktene. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 Merko. skrev (17 minutter siden): Er ikke det åpenbart da? At slagene fra sleggen lagde sprekker i vinduet slik at styrken forsvant når de skulle kaste kulene på vinduet? Det kan godt være en teori han trommet opp mens han så ut i lufta. Problemet med den teorien er for det første at det ikke en ordentlig slegge men en såkalt "dead blow hammer" laget i plast. Dernest så ble det bare slått på førerdøra, mens passasjervinduet knuste på første kast. Det var stor humor hvertfall. 2 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 Kyberlastebil blir det på norsk. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 oophus3do skrev (1 time siden): Jeg er nok mer skeptisk der gitt. Tyske lover og regler dukker nok snart opp i ferdig format, og jeg forventer at EU tar lærdom og følger etter. Der er det allerede en haug av ting som vil gjøre det vanskelig for Musk og produktene. Forhåpentligvis ikke. For de nærmeste konkurrentene - spesielt de i EU, er evneveike, gamle mastadonter i form av VW, Audi, Mercedes, diverse nyttige idioter/satelitter som Open og Škoda, som "kan" elbil slil jeg "kan" spille fiolin. Dvs vet sånn ca hva det går i men generelt sett har ikke snøring. Lik Tesla eller ei - de er nettopp sparket i bakenden hele industrien trengte. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 nessuno skrev (4 minutter siden): Forhåpentligvis ikke. For de nærmeste konkurrentene - spesielt de i EU, er evneveike, gamle mastadonter i form av VW, Audi, Mercedes, diverse nyttige idioter/satelitter som Open og Škoda, som "kan" elbil slil jeg "kan" spille fiolin. Dvs vet sånn ca hva det går i men generelt sett har ikke snøring. Lik Tesla eller ei - de er nettopp sparket i bakenden hele industrien trengte. Forhåpentligvis ikke? Du ønsker ikke mer kontroll på batteriproduksjon, og resirkulasjon? Ser du på VAG gruppen, så lager de i det minste batteripakker som man kan separere og resirkulere når batteriene har gjort sitt, i motsetning til hva Tesla gjør. Jeg har spurt før. Hvordan i allverden trur du man skal klare å resirkulere Tesla batteripakker? Har du sett dem? 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 uname -l skrev (1 time siden): Problemet med den teorien er for det første at det ikke en ordentlig slegge men en såkalt "dead blow hammer" laget i plast. Spiller ingen rolle om det er av hard metall, eller sokker han kaster på døra så lenge det er i samme kraft som treffer. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 nessuno skrev (1 time siden): Forhåpentligvis ikke. For de nærmeste konkurrentene - spesielt de i EU, er evneveike, gamle mastadonter i form av VW, Audi, Mercedes, diverse nyttige idioter/satelitter som Open og Škoda, som "kan" elbil slil jeg "kan" spille fiolin. E-tron, Zoe, i3, Golf med flere, ser da ut til å fungere helt utmerket, og har langt færre klager enn Tesla, så da antar jeg at du er fantastisk flink til å spille fiolin ? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 To innlegg er fjernet grunnet useriøs karakter. Vennligst kommenter kun dersom du ønsker å bidra i diskusjonen. Innlegg som fokuserer på andre brukere VIL bli fjernet. Kommentarer på dette tas på PM. /mod Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 0laf skrev (2 timer siden): Jeg har aldri skrevet at "de", hvem enn det er, har skrønet på reservasjoner, jeg skrev at Elon har et noe lemfeldig forhold til sannheten og tall, at du forsøker å vri det til noe annet får du selv stå for. De som i Selskapet Tesla, men nei det er ikke jeg som må stå for noe. Det var du som kom med antydningen om at reservasjonene ikke stemte. Så det må nettopp du stå for, og som jeg kan se var det kun en useriøs påstand. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 (endret) Salvesen. skrev (4 minutter siden): Det var du som kom med antydningen om at reservasjonene ikke stemte. Så det må nettopp du stå for, og som jeg kan se var det kun en useriøs påstand. Tja, det jeg kom med var at tallene er ubekreftet, og kun er noe Elon har liret av seg : 0laf skrev (4 timer siden): 200 mill stemmer vel kun dersom de har fått 200 000 forhåndsbestillinger, og den eneste som har kommet med slike tall er Elon, som jo som kjent har et noe lemfeldig forhold til sannheten og tall. baddabing -> https://www.elonmusk.today/ Endret 26. november 2019 av 0laf 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 0laf skrev (2 minutter siden): Tja, det jeg kom med var at tallene er ubekreftet, og kun er noe Elon har liret av seg : baddabing -> https://www.elonmusk.today/ Ja, du prøvde å avfeie noe med svada. Og du klager på at Elon "lirer av seg".... Av og til er det vanskelig å se seg i speilet forstår jeg. Det er ingen grunn til å tro at disse tallene ikke stemmer, de har ikke blitt tatt for juks av slike tall tidligere og de har enda ikke blitt tatt i denne omgang. 2 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ja, du prøvde å avfeie noe med svada. Og du klager på at Elon "lirer av seg".... Av og til er det vanskelig å se seg i speilet forstår jeg. Jeg trenger ikke speil, jeg kan bla tilbake å lese hva som er skrevet rett her i denne tråden, det kan du også, å se at du bommer grovt. 0laf skrev (4 timer siden): 200 mill stemmer vel kun dersom de har fått 200 000 forhåndsbestillinger, og den eneste som har kommet med slike tall er Elon, som jo som kjent har et noe lemfeldig forhold til sannheten og tall. Salvesen. skrev (4 timer siden): Har det kommet noen slike kommentarer etter dette? Har de løyet om reservasjoner før? Og er det ikke bra å få inn 200 mill? 0laf skrev (2 timer siden): Jeg har aldri skrevet at "de", hvem enn det er, har skrønet på reservasjoner, jeg skrev at Elon har et noe lemfeldig forhold til sannheten og tall, at du forsøker å vri det til noe annet får du selv stå for. Salvesen. skrev (3 timer siden): Igjen, når har de "skrønet" på reservasjoner? Slike ting er jo ganske ulovlig, så det er kraftige påstander... 0laf skrev (3 timer siden): Nja, Elon har vel skrønet litt om både det ene og det andre, det er jo ingen bekreftede tall på disse reservasjonene, de kommer fra Elon. Igjen, Tesla har ikke kommet med noen tall, det er Elon som har kommet med tall på dette Dersom du ikke har fått med deg at Elon Tusk er en løgnhals, så er altså et lite utvalg av hans løgner tilgjengelig her :https://www.elonmusk.today/ Et par av disse var også ulovlige, og kostet dyrt. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 0laf skrev (2 minutter siden): Ser virkelig ikke poenget i å diskutere konspirasjonsteoriene dine i det uendelige. Tar gjerne opp ballen igjen når du kan påvise at reservasjonene var usanne. God kveld til deg. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 (endret) Salvesen. skrev (19 minutter siden): Ser virkelig ikke poenget i å diskutere konspirasjonsteoriene dine i det uendelige. Tar gjerne opp ballen igjen når du kan påvise at reservasjonene var usanne. God kveld til deg. Ah, så når er jeg tvilende til tall Elon Musk slenger ut på Twitter, basert på hans tidligere løgner, er det konspirasjonsteorier, og må påvises først? Jeg har aldri en gang hevdet at tallene ikke stemmer, kun at de ikke er bekreftet, og kommer fra Elons Twitter-konto, som historisk sett er lite pålitelig og full av løgner, alt sammen står svart på hvitt ovenfor, at du vrir dette til noe helt annet, er ditt problem, jeg forstår godt at du ikke vil fortsette denne diskusjonen, etter å ha feilet totalt. Trenger du bekreftelse på at Elon har et lemfeldig forhold til sannheten, så finnes nok en gang beviset her ->https://www.elonmusk.today/ Annen anbefalt lesing, er politirapporten vedrørende Martin Tripp, som ble offentliggjort nylig. Endret 26. november 2019 av 0laf 2 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 0laf skrev (10 timer siden): E-tron, Zoe, i3, Golf med flere, ser da ut til å fungere helt utmerket, og har langt færre klager enn Tesla, så da antar jeg at du er fantastisk flink til å spille fiolin ? La oss ta hver for seg: E-tron er grovt overpriset, per definisjon en ombygget bensinbil, og har alt mellom 30-50% større energiforbruk enn Teslas nærmeste bil. Zoë er priset okay, men er en laber sak som lager ufattelig mye støy fra VSD og etter hva jeg hører fra de jeg kjenner trenger usedvanlig mange verkstedsbesøk. eGolf er overpriset selv som basemodell, med tilbehøret som er vanlig for Tesla blir prisen rett og slett uspiselig høy, har meget kort rekkevidde og slik VW selv har innrømmet er egentlig en ombygget bensinbil derav ikke minst dårlig rekkevidde og høy pris - noe som skal fikses på ID.3 ganske bra både ifht produksjonskostnaden og rekkevidden. BMW i3 er også grovt overpriset, er ufattelig stygg, og ærlig sagt vet ikke jeg hvem kjøper en sånn i det hele tatt da samtlige bortsett fra e-Tron på denne listen er dårlige kjøp ifht både Leaf og Ioniq, spesielt den nyeste Leafen. Da det gjelder pris vs hva man får dankes samtlige ut av TM3, så nisjene for "lavpris" er egentlig dominert av Leaf og Ioniq, "mid-range" av TM3 RWD, og premium totalt dominert av TM3 AWD, S og X. At det er mange klager på Tesla har vært tatt opp før: en del av de er sakelige for all del, en del er egentlig syt og flisespikkeri, og alt i alt klagene til tross er dette helt forventet mtp bilmerkets ufattelige popularitet. Merkelig nok nevnte ikke du e-UP! som faktisk i low-range prisklassen er noe VW fikk helt okay til, ulikt eGolfen. 3 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 Skjønner ikke hvorfor folk synes det er så urealistisk at det er 200k forhåndsbestillinger? Det koster 1000kr for reserverasjon.. ikke utenkelig at 200k har gjort dette. 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 oophus3do skrev (14 timer siden): Er det greit å lage Cybertruck kun fordi de kan tjene penger på det? Hvorfor gå så grasalt tilbake mot utgangspunktet, og skyte seg selv så hardt i foten? Hvordan skyter de seg selv i foten? De kommer med et elektrisk alternativ i et markedssegment hvor elektrisk fremdrift er totalt fraværende i dag. Om de skal selge til mer enn de mest ihuga treklemmerne så må produktet være attraktivt og om de skal fortsette å tilby produktet over tid må de også tjene penger på produktet. 3 Lenke til kommentar
Arne Sletten Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 Det eneste vi lærer av videoen er at Teslaen er tyngre enn forden . Tull å tøys 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå