Anonym2001 Skrevet 25. november 2019 Del Skrevet 25. november 2019 Hei. Jeg er 17 år og går i 2 klasse på vgs. I begynnelsen av november var jeg borte i 2 uker fra skolen på grunn av kyssesyke. Jeg hadde legeerklæring begge ukene. Jeg gikk glipp av en spansk muntlig prøve den ene uka. Sist uke kom spansk læreren min bort til meg å sa at hvis jeg ikke har den vurderingen jeg gikk glipp av neste uke, kan hun ikke gi meg halvårs vurdering. Jeg synes i utgangspunktet at det var rart at hun påstår hun ikke kan gi meg halvårsvurdering når jeg har hatt 2 vurderinger i spansk dette halvåret som holder i alle andre fag. Grunnen for at jeg lurer på hvor viktig det er med halvårsvurdering er fordi jeg har så mange vurderinger de neste ukene at jeg ikke har sjans til å øve på denne også. Ut i fra det jeg har forstått er en halvårsvurdering bare for å se hvor man ligger an, og den skal ikke ha noe å si for standpunkt karakterene til sommeren. Har dere tanker/erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Seigmann99 Skrevet 25. november 2019 Del Skrevet 25. november 2019 Hei! Synes det er veldig merkelig å ikke skulle gi halvårsvurdering når man har hatt to vurderinger allerede, spesielt med tanke på at du har vært syk. Egentlig har ikke halvårsvurderingen veldig mye å si, i og med at det er helårsvurderingen som teller. Men læreren skal jo se hele året under ett når hen setter karakterer til sommeren. Har du prøvd å forklare situasjonen din (at du har vært syk og har mange andre vurderinger) ovenfor læreren din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå