NTB - digi Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Flytoget advarer: Kan bli nedlagt dersom nytt togtilbud vedtas Lenke til kommentar
TFEDGGHF Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Dette er en meget god ide. Det har alltid vært en gåte hvorfor Flytoget skal kjøre uten å ta med passasjerer som skal til andre stasjoner en Gardermoen. Det har alltid vært en elendig utnyttelse av skinneressursen. Kjempebra forslag. 4 Lenke til kommentar
RoyK Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Tiltredes. Flytoget var nok en morsom ting en gang da det starta opp, men NSB - eh - Vy - kjører jo like fort til Gardermoen som det Flytoget gjør, og til en brøkdel av prisen, spesielt hvis du har månedskort i Oslo. Flytoget kjører ofte med halvtomme tog, mens pendlertogene er stappfulle. I tillegg har (eller i hvert fall hadde) Flytoget prioritet over NSB/Vy/hvanåsomkommerseinere, slik at Vy blir enda mer forsinka når noe oppstår. 6 Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Lurt. Bedre utnyttelse av skinnene. Eventuelt kan flytoget ta over for NSB over hele landet =) Lenke til kommentar
MrL Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 TFEDGGHF skrev (2 timer siden): Dette er en meget god ide. Det har alltid vært en gåte hvorfor Flytoget skal kjøre uten å ta med passasjerer som skal til andre stasjoner en Gardermoen. Det har alltid vært en elendig utnyttelse av skinneressursen. Kjempebra forslag. Det er vel ikke akkurat en veldig stor gåte, flytoget er et express tog. Å stoppe på flere stasjoner tar lang tid, og fjerner halve hensikten. 6 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 (endret) Tror mange reisende går i fella i troen om at flytoget er eneste tog fra flyplassen når de skal til oslo første gang. Spesielt turister som ikke er kjent med Norge i det hele tatt. NSB/Fy bruker vel noen minutter lengre til Oslo, men til 1/3 av prisen, så flytoget er egentlig på grensa til en scam. Endret 23. november 2019 av Tåkefyrste 3 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Tåkefyrste skrev (34 minutter siden): Tror mange reisende går i fella i troen om at flytoget er eneste tog fra flyplassen når de skal til oslo første gang. Spesielt turister som ikke er kjent med Norge i det hele tatt. NSB/Fy bruker vel noen minutter lengre til Oslo, men til 1/3 av prisen, så flytoget er egentlig på grensa til en scam. Det kommer ganske tydelig frem at man kan velge mellom både Flytoget og Vy når man skal reise fra Gardermoen og sørover. Jeg er enig i at prisen er litt stiv, men å kalle Flytoget for svindel blir en overdrivelse. Flytoget har mange avganger, bedre seter, og kommer raskere frem, så jeg tar gjerne Flytoget fra Oslo S til Gardermoen. Andre veien, til sentrum, tar jeg Vy da jeg som regel har bedre tid og togene er mindre fulle. 2 Lenke til kommentar
OPV Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Flytoget er et kvalitetsprodukt, som jeg kan stole på kommer som forventet og ankommer Oslo lufthavn på oppgitt tid. De har reisegaranti ved forsinkelse. Mellom Drammen og Oslo S fylles toget opp, og på Oslo S er det svært ofte fullt. Det drives uten statsstøtte og bør få fortsette med det. 4 Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 OPV skrev (1 time siden): Flytoget er et kvalitetsprodukt, som jeg kan stole på kommer som forventet og ankommer Oslo lufthavn på oppgitt tid. De har reisegaranti ved forsinkelse. Mellom Drammen og Oslo S fylles toget opp, og på Oslo S er det svært ofte fullt. Det drives uten statsstøtte og bør få fortsette med det. Grunnen til at du kan stole på at det går, er på bekostning av alle andre som blir nedprioritert. Flytoget bruker opp seks avganger i timen hver vei mellom Oslo S og Lysaker, og tre hver vei videre mot Drammen. De avgangene kunne med fordel blitt brukt til noe mer fornuftig enn å spare noen få minutter for flypassasjerer. Det med manglende statsstøtte forutsetter en smule historieløshet. De som var våkne for 20 år siden husker et visst pengesluk som ble tettet med statlige midler før det ble sminket opp og omdøpt til Flytoget. 4 Lenke til kommentar
Kjetil Kjernsmo Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Se nå å få bygd ny Oslotunnel! 2 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 (endret) TFEDGGHF skrev (7 timer siden): Dette er en meget god ide. Det har alltid vært en gåte hvorfor Flytoget skal kjøre uten å ta med passasjerer som skal til andre stasjoner en Gardermoen. Det har alltid vært en elendig utnyttelse av skinneressursen. Kjempebra forslag. Når man er verdt 3000 kroner i timen er fem minutter verdt den ekstra hundrelappen å betale. Endret 23. november 2019 av coffeee 2 Lenke til kommentar
TFEDGGHF Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Men det stemmer jo ikke. Flytoget stopper i Asker, Sandvika, Lysaker, Skøyen, Nathionalteateret, Oslo S og Lillestrøm før Gardermoen. Men kun for å ta på folk. NSB/VY kjører akkurat samme strekning og har samme stopp, men lar folk gå både av og på, og bruker like lang tid som Flytoget. Det du forfekter er det samme selvbedraget som politikerne kommer med. 4 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 (endret) TFEDGGHF skrev (8 minutter siden): Men det stemmer jo ikke. Flytoget stopper i Asker, Sandvika, Lysaker, Skøyen, Nathionalteateret, Oslo S og Lillestrøm før Gardermoen. Men kun for å ta på folk. NSB/VY kjører akkurat samme strekning og har samme stopp, men lar folk gå både av og på, og bruker like lang tid som Flytoget. Det du forfekter er det samme selvbedraget som politikerne kommer med. Flytoget er den bedriften i Norge med de mest fornøyde kundene, mens NSB, eller «VY», som de av en eller annen idiotisk grunn har valgt å kalle seg, har landets minst fornøyde. Endret 23. november 2019 av coffeee 1 Lenke til kommentar
magb Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 RoyK skrev (8 timer siden): Tiltredes. Flytoget var nok en morsom ting en gang da det starta opp, men NSB - eh - Vy - kjører jo like fort til Gardermoen som det Flytoget gjør, og til en brøkdel av prisen, spesielt hvis du har månedskort i Oslo. Flytoget kjører ofte med halvtomme tog, mens pendlertogene er stappfulle. I tillegg har (eller i hvert fall hadde) Flytoget prioritet over NSB/Vy/hvanåsomkommerseinere, slik at Vy blir enda mer forsinka når noe oppstår. Nå er vel Vy billig pga statsstøtte via Ruter, har du tenkt på prisen det vil koste hvis flytoget's 7 millioner reisende skal få samme støtte? hvis alt samles i ett felles togselskap? 7 millioner ganger ca 70kr pr reisende (jeg tipper), så snakker vi 500 millioner kr i året. Flytoget har heller ikke prioritet ovenfor Vy. Togleder prioriterer tog i rute, og hva som er best for trafikken generelt. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Det jeg liker med Flytoget er ikke reisetiden, men hyppighet i antall avganger. Det går jo et tog hvert tiende minutt!! Med mindre Vy klarer å konkurrerer sånn halvveis på dette, forstår jeg egentlig ikke frykten for Flytogets eksistens ... 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 5 hours ago, 2N1711 said: Grunnen til at du kan stole på at det går, er på bekostning av alle andre som blir nedprioritert. Flytoget bruker opp seks avganger i timen hver vei mellom Oslo S og Lysaker, og tre hver vei videre mot Drammen. De avgangene kunne med fordel blitt brukt til noe mer fornuftig enn å spare noen få minutter for flypassasjerer. Det med manglende statsstøtte forutsetter en smule historieløshet. De som var våkne for 20 år siden husker et visst pengesluk som ble tettet med statlige midler før det ble sminket opp og omdøpt til Flytoget. Ok, jeg skal slutte å bruke Gardermoen som mellomstasjonsflyplass i hvor stor utstrekning jeg kan klare det. Hater å reise til Gardermoen uansett som mellomlanding. Spis den! Bare forverr Oslo ytterligere. Kan du ikke ta en buss da istedetfor togskinner dersom det er så grusomt å kjøre lokaltoget istedetfor flytoget? Lenke til kommentar
G Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 4 hours ago, Kjetil Kjernsmo said: Se nå å få bygd ny Oslotunnel! Se nå å få bygd Hyperloop mellom Øst og Vest, Sør og Nord ? 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 (endret) 1 hour ago, magb said: Nå er vel Vy billig pga statsstøtte via Ruter, har du tenkt på prisen det vil koste hvis flytoget's 7 millioner reisende skal få samme støtte? hvis alt samles i ett felles togselskap? 7 millioner ganger ca 70kr pr reisende (jeg tipper), så snakker vi 500 millioner kr i året. Flytoget har heller ikke prioritet ovenfor Vy. Togleder prioriterer tog i rute, og hva som er best for trafikken generelt. Bygg inn et par spor til da vel, og saus det inn med rikeslige mengder akrylamid når dere først er i gang med det ? Alternativt bygg et nytt flytogspor til Kongsberg, som jo begynner å vokse som teknologihovedstad i landet istedetfor, slik at de slipper å reise via Oslo by. Endret 23. november 2019 av G Lenke til kommentar
Lodium Skrevet 24. november 2019 Del Skrevet 24. november 2019 Man kunne eventuelt stoppet på noen av stasjonene får både å slippe av passasjerer og ta på men ikke alle slik at flytoget hadde blitt ett slags ekpresstogtilbud. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 24. november 2019 Del Skrevet 24. november 2019 2N1711 skrev (21 timer siden): Grunnen til at du kan stole på at det går, er på bekostning av alle andre som blir nedprioritert. Flytoget bruker opp seks avganger i timen hver vei mellom Oslo S og Lysaker, og tre hver vei videre mot Drammen. De avgangene kunne med fordel blitt brukt til noe mer fornuftig enn å spare noen få minutter for flypassasjerer. Det med manglende statsstøtte forutsetter en smule historieløshet. De som var våkne for 20 år siden husker et visst pengesluk som ble tettet med statlige midler før det ble sminket opp og omdøpt til Flytoget. Som beviser at å fullfinansiere transportinfrastruktur er særdeles samfunnsøkonomisk lønnsomt. Fjern bompenger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå