Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med PCI-E porter på X570 Build.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har stanget hodet i veggen nå og søkt meg opp og ned på en del forumer for å finne en løsning, til ingen nytte. Relevant PC Specs er som følgende : 

Asus X570-F Hovedkort

AMD Ryzen 3900X CPU

Nvidia 2080ti GPU

Corsair MP600 1tb M.2 PCI-E 4.0 SSD + et par andre SATA SSDer

Ting jeg prøver å få til å fungere i andre PCI-E slots :

Asus xonar essence stx II lydkort 

Asus PCE-AC58BT Wifi og Bluetooth kort

Problemet som oppstår er når jeg har enten lydkortet eller nettverkskortet tilkoblet noen av PCI-E portene går PCen rett til Bluescreen ved bootup til stopcode : BUGCODE_NDIS_DRIVER. Tar jeg ut kortene fungerer PCen helt perfekt, men med enten lydkortet eller nettverks kortet koblet til går det rett til bluescreen. Ting jeg har prøvd: 

Oppdatert bios til siste version 1404 , oppdatert alle drivere til hovedkortet og ellers tilkoblede enheter , testet begge kortene i en annen PC hvor de fungerer perfekt og prøvd å formatert hele PCen, men under installasjon av windows går PCen til bluescreen igjen dersom jeg har noen av kortene tilkoblet. 

Så nå sitter jeg litt fast rett og slett, skulle veldig gjerne fått lydkortet opp å gå da jeg bruker den digitale coaxial utgangen på dette til å koble til alt lydutstyret mitt. 

Noen som har eller har hørt om lignende problem og eventuelle løsninger?

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hårek skrev (8 timer siden):

Mulig å kutte ut lydkortet og heller bruke en optisk til coax converter? 

Kjører digitalsignalet allrede gjennom USB som en midlertidig løsning så helt krise er det ikke, men skulle likevel gjerne fått PCen til å akseptere at jeg har koblet noe i PCI-E slotsa.  Men takker for svar likevel :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...