Gaea Skrevet 22. november 2019 Del Skrevet 22. november 2019 Under helse (beskrivelsen av emnet) står det idag: Sitat Problemer eller spørsmål vedrørende helse, skader og sykdom? Still dem her Jeg ville omformulert dette til: Sitat Diskusjon om helse og sykdom. Still gjerne spørsmål vedrørende helse, skader og sykdom, men husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Derfor oppfordrer vi til å være kildekritiske, samt å ta kontakt med fastlege ved bekymringer. Jeg foreslår denne endringen (eller noe lignende) da jeg tenker "diskusjon om helse og sykdom" åpner i større enn "problemer eller spørsmål (...) opp for flere typer diskusjoner innen temaet. Helse og sykdom er jo mer enn hva som gjelder på individnivå og diagnosespesifikt nivå; det kan belyses ut fra et samfunnsnivå og det kan diskuteres uten at det sykdom eller skade trenger å være fokus, for eksempel ren nysgjerrighet rundt anatomi, fysiologi og patologi. Slike diskusjoner jeg sikter til finnes allerede i helseforumet, men vi kan i større grad legge opp til flere typer diskusjoner i dette området. For nye brukere på forumet vil det også være greit med en påminnelse i forumbeskrivelsen om at det de leser ikke nødvendigvis representerer sannheten eller korrekthet , at de bør være kildekritiske og at vi oppfordrer kontakt med fastlege ved bekymringer (Jeg tenker etterhvert å skrive et innlegg vedrørende kildekritikk med sjekklister til vurdering av innhold og kilder, tilpasset helse, fordi det vil gi en ressurs til de som skriver og leser i denne delen av forumet) 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Forslaget er bra, men jeg tror ikke det er riktig sted. Jeg skal se om vi får til en form for infoboks som tar opp kjernepunktene dine. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 23. november 2019 Forfatter Del Skrevet 23. november 2019 Gavekort skrev (39 minutter siden): Forslaget er bra, men jeg tror ikke det er riktig sted. Jeg skal se om vi får til en form for infoboks som tar opp kjernepunktene dine All right! Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 23. november 2019 Forfatter Del Skrevet 23. november 2019 Så infoboksen hadde kommet opp allerede! Supert, og fin plassering. Da får man den påminnelsen hver gang. Dere er flinke med å ta kjapt tak i ting! Keep up the good work Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Jeg tok meg frihet til å korte det ned til færrest mulig tekstlinjer for å hindre overbelastning av vertikal plass på mobil. Gjerne gi tilbakemelding om du har innvendinger til dette. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 23. november 2019 Forfatter Del Skrevet 23. november 2019 Nei, jeg synes det ble bra jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå