Gå til innhold

Teslas nye pickup: Opp til 805 kilometer rekkevidde, 0-100 km/t på 3 sekunder og er skuddsikker


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Nimrad said:

Men det er da haugevis med biler som er bredere enn denne. Den er vel et par cm bredere enn Model X, skjønner ikke hvorfor det skal kommenteres her da?

Bredden er såpass stor at det er en absolutt faktor, ikke en relativ. Ser det eksisterer bl.a. et review for Ford Edge der de bemerket at den var vanskelig å manøvrere i trafikk på grunn av bredden. Det vil da også gjelde for Model X. Uten speil blir dog en Cybertruck en god del smalere enn tilsvarende modell med speil. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (2 timer siden):

Men det er da haugevis med biler som er bredere enn denne. Den er vel et par cm bredere enn Model X, skjønner ikke hvorfor det skal kommenteres her da?

Det er sånn jeg ser det høyden og lengden, ikke bredden, som er problemet her.

Jeg kommenterte store pickup'er generelt.

Er vel derfor Model X har de måkevingdørene da, for å kunne åpne bakdørene på trange plasser.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (12 minutter siden):

Er vel derfor Model X har de måkevingdørene da, for å kunne åpne bakdørene på trange plasser.

Tja, det er flere grunner til at de er praktiske, men jeg tipper design/gimmick var hovedgrunnen. De fører jo til problemer i høyden igjen i garasjer.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på parkeringshus så er jeg glad for at vi nå har kommet dit hvor kameraer i bil med god kvalitet er en greie man kan klare seg med alene for å rygge inn på plasser i trange parkeringshus.

Selv med god AC og inneklima i bilen så instadugger alle sidevinduer veldig ofte på vinterstid inne i fuktige parkeringshus så man ikke ser en dritt i sidespeilene uansett. Har heldigvis hatt 360 kamera med bilen sett ovenfra + rygge og sideview i mange år og det har vært nydelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 13.12.2019 den 14.30):

Tja, det er flere grunner til at de er praktiske, men jeg tipper design/gimmick var hovedgrunnen. De fører jo til problemer i høyden igjen i garasjer.

Problemer i høyden? De har jo sensor som gjør at de stopper før de treffer taket. Hvilke problemer tenker du på?

Lenke til kommentar
3 hours ago, Nimrad said:

Model X går inn, men med normal høyde i garasjen åpnes ikke bakdørene særlig høyt.

Man gjør det som trengs i bakdørene utenfor garagen, også bruker man bare summon så bilen parkerer seg selv i garagen.

Å komme seg inn å ut av bilen i trange garager er jo ett problem omtrent uansett hvilken type dør man har.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Model X går inn, men med normal høyde i garasjen åpnes ikke bakdørene særlig høyt.

Hva regner du som "normal" takhøyde i garasjen da?

Tesla-Bjørn har 220 - 230cm takhøyde, og han sier at det går helt greit. Jeg har 245cm så jeg er ikke så bekymret.

Lenke til kommentar

He

Ramler inn i tråden uten å, forhåpentligvis, forklundre noen pågående diskusjon. Hva tenker folk om denne?

Falt for fristelsen i dag og la igjen en bestilling. Vel viten om at jeg ikke er først i køen vel og merke. Personlig tror jeg dette vil korte ned leveringstid fordi de aller færreste har C/C1 og vil heller ikke ta seg bryet med å skaffe seg det for en el-bil. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
8 hours ago, Bordplate said:

Hva tenker folk om denne?

Det blir neppe noen volum modell, sannsynligvis tilsvarende salgstall som andre pickup'er har i Norge/Eu. 

Kort fortalt vil gjerne kostnadene ved å etablere Cybertruck i Norge/Eu med mekanikere, logistikk ved salg, karosseri verksteder etc koste langt mer enn fortjenesten på salget.

Lenke til kommentar

Cybertruck er jo åpenbart utelukkende myntet på amerikanske rednecks. Jeg skjønner ikke hvorfor de har verdenslansering på den eller bestillingsmulighet fra europeiske land. Den strider jo mot både kultur og regler på vår side av Atlanteren.

Jeg håper de kan la denne forbigå i stillet borte i Texas også lansere en annen bil ment for hele verden, en 2-seters varebil/persontaxi med følgende opsjoner: ekstra seterader, ekstra høyde, ekstra lengde, skillevegg, hengerfeste, camping-inventar, solcelletak vs glasstak vs metalltak, kjøle/varme-aggregat til f.eks matfrakt. Varebilvarianten bør ha ekstra godt isolerte vegger, plass til to paller i bredden (80+80 cm) og to i lengden (120+120 cm) , jekketralle og integrert lift. Personvarianten bør ha mulighet for integrert HC-lift. Alle variantene bør kunne kjøres på B-sertifikat. Bakhjuls eller firehjulsdrift. To batteristørrelser, der man kan velge om man vil ha den lille, store eller begge montert i bilen. Altså oppgraderbart etter kjøp. Dette hadde vært en svært allsidig bil med gode fraktemuligheter for ikke bare det europeiske markedet, men hele verden. Cybertruck er en smal nisje i forhold til dette konseptet.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Cybertruck er jo åpenbart utelukkende myntet på amerikanske rednecks. Jeg skjønner ikke hvorfor de har verdenslansering på den eller bestillingsmulighet fra europeiske land. Den strider jo mot både kultur og regler på vår side av Atlanteren.

Jeg håper de kan la denne forbigå i stillet borte i Texas også lansere en annen bil ment for hele verden, en 2-seters varebil/persontaxi med følgende opsjoner: ekstra seterader, ekstra høyde, ekstra lengde, skillevegg, hengerfeste, camping-inventar, solcelletak vs glasstak vs metalltak, kjøle/varme-aggregat til f.eks matfrakt. Varebilvarianten bør ha ekstra godt isolerte vegger, plass til to paller i bredden (80+80 cm) og to i lengden (120+120 cm) , jekketralle og integrert lift. Personvarianten bør ha mulighet for integrert HC-lift. Alle variantene bør kunne kjøres på B-sertifikat. Bakhjuls eller firehjulsdrift. To batteristørrelser, der man kan velge om man vil ha den lille, store eller begge montert i bilen. Altså oppgraderbart etter kjøp. Dette hadde vært en svært allsidig bil med gode fraktemuligheter for ikke bare det europeiske markedet, men hele verden. Cybertruck er en smal nisje i forhold til dette konseptet.

Enig, hadde vært artig om de så på VW ID. Buzz og lagde en konkurrent til den, med tilbehør som kan plassere den i enda flere klasser. 

Cybertruck er bare tøys, og håpløst dårlig utnyttelse av batteriene våre. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...