Gå til innhold

Teslas nye pickup: Opp til 805 kilometer rekkevidde, 0-100 km/t på 3 sekunder og er skuddsikker


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, de skal ha for at de forsøker noe nytt! Hadde jeg hatt pengene i den størrelsesorden som er her, kunne jeg fint endt opp med en slik fordi den ser sjuk ut (ikke pen men er ikke så snobbete på bilens utseende). Det jeg tenker blir utfordringen er at (nå antar jeg) gruppen mennesker som kjøper pickup er gammeldagse folk som sikkert synes elbiler er noe herk, og med et sånt utseende så spørs det ikke om det blir litt for mye for konservative sjeler.

Men kudos for å forsøke noe nytt, ja til mer av slikt! Skal forøvrig bli artig å se de gamle surkukene gå bananas i kommentarfeltene i dag Haha!

Endret av The Very End
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Wow... Må innrømme at jeg trodde at det var en dårlig spøk når jeg så de første bildene... Er enig med The Very End om at her blir det vanskelig å lokke konservative amerikanske truck-eiere over på elektrisk. Dette spranget blir FOR stort.

Her ser det ut til at Tesla har fokusert for mye på å lage en bil med lave produksjonskostnader. Rette plater er enklere og billigere å lage enn plater med dobbelkurvatur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Ja ja. Hummer solgte jo til en liten elite. En helt ubrukelig bil i det sivile, og sånn blir det med denne Tesla-tingen også. Hvis den noen sinne vil bli produsert. 

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Runar said:

Hvor får du den påstanden fra? Autoxo leverer pansrede biler, og har gjort dette i mange år.

Her må jeg innrømme at jeg tok myndighetenes utspill for noen år siden for god fisk og antok at de da også etablerte forbudet det ble pratet om.. Det var vel rundt da Nokas-ranet inntraff det var snakk om forbud mot pansrede kjøretøy for annet enn godkjente aktører i Norge.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne visst kva legering dei har brukt. Elles ruster jo rustfritt stål om det ikkje er reint, så spyling med syre, sandblåsing eller vask med rustfri stålull bør vel utførast stundom.

Elles ventar eg på kommentarar om bruk av kobolt i rustfritt stål og gruveborna i Kongo.

Lenke til kommentar

Etter som den er firedørs ser det ut som at passasjerer i baksete skal få månesveis, om de har tenkt å beholde den taklinja der.

En hevet taklinje bakover hadde tatt seg bedre ut

etter min smak, og baksetet hadde ikke virket så klaustrofobisk.

Ellers en spennende bil.

Selv om den er rustfri vil den bli ganske skjoldete i praksis.

Men det er jo en røff bruksgjenstand.

Vært noe å "karva" bortetter jævlige grusveier med dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi gamlingene som har fornyet førerkortet vårt kan nok det. Eller ungdommen kan ta førerkort klasse C1E. "Klasse C1E kreves når bil i klasse B trekker tilhenger med tillatt totalvekt over 3500 kg forutsatt at vogntogets samlede tillatte totalvekt ikke overstiger 12.000 kg." https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/Hva+har+du+lov+a+kjore/Lett+Lastebil+%28klasse+C1+og+C1E%29

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...