Catola Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Er det noen som kan hjelpe? Har etter å ha funnet ut at mine to andre CPU'er var defekte (AMD XP1800 og XP1900), kjøpe en ny (AMD XP2400 Thoroughbred) Men det samme hender hver gang... Maskinen vil ikke boote. Viften til prosseroer begynner, harddisken begynner, men det er det eneste. Ingen feilmeldingslyder fra høyttaleren eller HK, heller ingen informasjon til skjermen. Den forblir svart. Har prøvd to forskjellige kabinetter, samme feil. Håper noen kan hjelpe :-) Lenke til kommentar
orjanf Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Har du prøvd å resete BIOS på Hovedkortet. Hadde samme problem for en stund siden. Lenke til kommentar
Catola Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Nei jeg har ikke resatt BIOS på HK. Det rare var at det hele virket før jeg skulle skifte kabinett... Lenke til kommentar
Royal Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Skal vel litt til at alle disse cpu`ene du har prøvd er defekte, kan jo hende du har kobla til power/ideLed/reset osv feil(når du byttet kabinett), kan fort bli svart skjerm hvis disse ikke er koblet til riiktig. Eller andre vanlige feil som RAM Strømforsyning. Lenke til kommentar
Catola Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Jo, jeg vet. Men XP 1800'en og XP1900'en ha jeg fått testet hos en som driver et PC verkste. Så de er bekreftet defekte. Om RAM'en skulle vært ødelagt, ville det da ikke gitt en pipelyd eller i alle fall begynt å boote så feilmeldingen ville kommet opp på skjermen? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 er strøm forsyningen litt ødelagt slik at cpu ikke får spenningen den skal ha eller noe? jeg tror det er strømforsyningen... eller at du har koblet de start knappene feil til hovedkortet.... Lenke til kommentar
Catola Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg har skiftet strømforsyningen også, til en som er kraftigere, så det er nok ikke den. Symtomene er det samme både før og etter skifte av strømforsyning. Lenke til kommentar
Royal Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 jeg tror det er strømforsyningen... eller at du har koblet de start knappene feil til hovedkortet.... Ja dette er også min teori, sjekk grundig de "start-knappene" power-led også videre, noen hovedkort er litt sære så prøv å snu/vend kabelen(Har hjulpet meg utallige ganger) thumbup: Eller så kan du jo prøve å levere maskinen til han som sjekka prosessorene dine, kanskje han kan hjelpe.? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Sjekk alle ledninger ja... Lenke til kommentar
Catola Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Ok. Skal gjøre alle forsøk en gang til! Tusen takk for all hjelp og alle innspill. C. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hat hatt nøyaktig samme problem, enten må du resette biosen, ellers er hovedkortet kaputt... Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 sjekk i manualen om hovedkortet har noen slags reset-jumper eller noe, og les samtidig etter om det er andre jumpere som er nødvendige (fsb-jumpere f.eks.) Lenke til kommentar
Catola Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Hat hatt nøyaktig samme problem, enten må du resette biosen, ellers er hovedkortet kaputt... Har misstenkt HK en stund, i alle fall etter jeg fikk bekreftet de defekte CPU'ene. Men har drøyd med å kjøpe et nytt et til jeg har forsøkt alle andre muligheter.. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Akkurat det samme skjedde hos meg uansett hvilken cpu som jeg prøvde og det var hk som var feilen. Når jeg ringte til komplett sa de at det var en ganske vanlig feil på amd hk.. Desverre. Lykke til. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 prøvd et annet skjermkort? Lenke til kommentar
Catola Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 prøvd et annet skjermkort? Ja, skjermkortet virker. Det er testet i en annen maskin. I tillegg har jeg prøvd et annet et også... Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 hadde samme feil. men da var det mitt kjære neo fis2-r som kvelda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå