Gå til innhold

Vil ikke boote... Svart skjerm

Catola

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe?

Har etter å ha funnet ut at mine to andre CPU'er var defekte (AMD XP1800 og XP1900), kjøpe en ny (AMD XP2400 Thoroughbred) Men det samme hender hver gang... Maskinen vil ikke boote. Viften til prosseroer begynner, harddisken begynner, men det er det eneste. Ingen feilmeldingslyder fra høyttaleren eller HK, heller ingen informasjon til skjermen. Den forblir svart.

Har prøvd to forskjellige kabinetter, samme feil.

Håper noen kan hjelpe :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vel litt til at alle disse cpu`ene du har prøvd er defekte, kan jo hende du har kobla til power/ideLed/reset osv feil(når du byttet kabinett), kan fort bli svart skjerm hvis disse ikke er koblet til riiktig. Eller andre vanlige feil som RAM Strømforsyning.

Lenke til kommentar

Jo, jeg vet. Men XP 1800'en og XP1900'en ha jeg fått testet hos en som driver et PC verkste. Så de er bekreftet defekte.

Om RAM'en skulle vært ødelagt, ville det da ikke gitt en pipelyd eller i alle fall begynt å boote så feilmeldingen ville kommet opp på skjermen?

Lenke til kommentar
jeg tror det er strømforsyningen... eller at du har koblet de start knappene feil til hovedkortet....

Ja dette er også min teori, sjekk grundig de "start-knappene" power-led også videre, noen hovedkort er litt sære så prøv å snu/vend kabelen(Har hjulpet meg utallige ganger) thumbup:

Eller så kan du jo prøve å levere maskinen til han som sjekka prosessorene dine, kanskje han kan hjelpe.?

Lenke til kommentar
Hat hatt nøyaktig samme problem, enten må du resette biosen, ellers er hovedkortet kaputt...

Har misstenkt HK en stund, i alle fall etter jeg fikk bekreftet de defekte CPU'ene.

Men har drøyd med å kjøpe et nytt et til jeg har forsøkt alle andre muligheter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...