Adrax Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 Skal kjøpe bil og ser på noen alternativer innenfor mitt budsjett. Valgene jeg har sett på er blant annet en CR-V 2005 mod og en RAV4 2005 mod. Noen som har erfaring med disse bilene på generelt grunnlag? Hva er bra og hva er dårlig? Bilen skal brukes som pendlebil mellom store avstander, så for meg er det viktig at den er komfortabel og er lett å kjøre. Legger også vekt på hvor bra den ligger i svinger og at den ikke føles som en buss, selv om jeg er klar over at disse ikke er sportsbiler.. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 22. november 2019 Del Skrevet 22. november 2019 Har eid en del asiatiske biler i denne kategorien. Min erfaring er at det er mer rustproblemer på Honda generelt. Finner man eksemplarer uten mye rust, vil jeg rangere dem omtrent likt mekanisk. (gitt det er 2.0 VTEC vs 2.0 VVTi og manuell). Generelt holdbart, billige deler, enkelt å skru på. Hvis du legger vekt på komfort og kjøreegenskaper på landevei må man vel se på varebiler for å finne noe dårligere. Må du ha den type bil og vil ha litt bedre kjøreegenskaper kan du se på 2. generasjon Forester. Den er litt mer en stasjonsvogn/crossover enn SUV i disse årgangene. Vektbalansen litt lavere og mer mot midten av bilen samtidig som den ikke sitter litt lavere på understellet. Og så er interiøret bedre på Subaru i disse årgangene markant penere enn på de to andre her (3. gen Forester var en nedgradering her) Jeg finner dog at det er litt mer styr å skru på Subaru, spesielt i motorrommet. Og ting går litt oftere i stykker, og mindre billige uorginale deler tilgjengelig enn til Toyota eller Honda. Og drivstofforbruket er noe høyere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå