_CandyKing_ Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 faren min har kjøpt seg ASDL nå, men det fulgte bare med et modem. hvordan skal jeg få delt tilkoblingen til min maskin også, må jeg kjøpe en router???? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 fra hvilket selskap abonnemerer dere adsl fra? Er det nextgentel, er det en innebygd router i modemet, dvs at du trenger bare å kjøpe en switch, som billigere enn en router. Er du i tvil, kan du bare ringe å høre med isp'en deres (selskapet dere abonnerer adsl'en fra ) Har dere Telenor er det sikreste å bruke en router. Dette gjelder også for Tele2, så vidt jeg husker... Lenke til kommentar
Evial Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 du kan installere 2 nettverks kort i pc 1 og installere 1 nettverskkort i pc2. du kobbler pc 1 til internet, deretter kobbler du pc1 til pc2 og aktiverer internett deling. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) eller du kan gjøre det på den enkleste måten som er, kjøp deg en router. de er lette å sette opp pluss at da kan du ha flere enn bare 2 maskiner på nette samtidig. men jo flere som laster på samme linje jo seinere går det for hver enkelt å laste EDIT: Men har du adsl fra et selskap som har innebygget switch er ikke dette nødvendig, men hos telenor(tullenor) er en router enkleste mulighet, muligens den billigste også Endret 27. desember 2003 av Bull_Dogg Lenke til kommentar
Royal Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du kan jo kjøpe en switch f.eks denne: 3com Et nettverkskort i hver av maskinene, og koble alt til switch`n også ADSL modemet. Funker hos de fleste ISP`er, mulig det er noe mere trøblete med online adsl fra Telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå