Gå til innhold

Vannkjølt ALT


Anbefalte innlegg

Trenger jeg noen vifter i det hele tatt hvis jeg vannkjøler alt dette?

 

GFX CPU PSU HDD HK PSU og har en varme spreder på ram'en..

 

 

mere som må kjøles..?

 

har ikke lyst på vifter i kabinettet..:smile:

 

Tenkte å ha en mazda radiator som skal stå ute i snøen på taket.. vann hverket (skal) drives av en AquaVia 1300 (2280l/H 10%+-)

 

og pumpe.. hm, finner vel en plass å ha den..:smile:

 

Kun WD 120Gb'n som kommer til å lage lyd da :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du først vannkjøle alt så ville jeg satsa på å vannkjøle ramen på skjermkortet også. Dessuten trenger du vel egentlig ikke vannkjøling på hdd og varmespredere på ram? Min hdd går ihvertfall fint uten (ingen kabinettvifter, snart vannkjølt alt)...

Lenke til kommentar

Innen den tid har jeg skaffa meg en FET vifte som skal blåååååååååse på den...

 

og hvorfor i **** blander jeg en variator inn i dette? variatorer er på (snø)scootrer.. og ingen sier noe? Radiator mente jeg SELF! :smile:

Lenke til kommentar

Også brukt på bil. Noen her som husker DAF Variomatic :lol: :lol: :lol: :lol:.......

 

Men har også blitt brukt på nyere biler, den japanske utg av honda hrv kan fåes med en variomat gir, i norge vet jeg ikke om den er tilgjengelig. Tror den typen gir er mest pop i japan.

 

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-03-06 18:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 19:54, Andlier skrev:

Ikke bry deg om harddisk, det er unødvendig å kjøle.

Tror ikke det er noe point i å kjøle grafikk-rammen heller. Hvis du kjenner på den så er den bare lunken.


 

Å nei du... mitt geforce2ULTRA kort har temmelig varme ram!

 

Det er ikke for ingen grunn kortet kommer med heatsinks påmontert...

Lenke til kommentar

Quote:


Arctic skrev (2002-03-07 02:47):

Variatorer på bil, er vel et ganske så uvanlig og lite brukt.

Men på snøscooter, så er det godt utviklet og meget effektivt.

For på hvilke andre kjøretøyer klarer man 0-100 på 2,9 sek, med 800ccm?
:grin:


 

Er det ikke variator som blir brukt på de nye audiene!? Mener å huske å ha lest noe sånn. Hadde vært litt digg egnentlig når man skal ut å kjøre stripa å alltid ha optimalt turtall, dvs ved maks effekt :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-07 02:47, Arctic skrev:

Variatorer på bil, er vel et ganske så uvanlig og lite brukt.

Men på snøscooter, så er det godt utviklet og meget effektivt.

For på hvilke andre kjøretøyer klarer man 0-100 på 2,9 sek, med 800ccm?
:grin:


 

 

Nå skal det jo sies at en snøscooter veier ganske mye mindre enn en bil da... Dessuten er overføringen fra motor til belte direkte dårlig sammenligna med en motorsykkel eller bil. 50% av hestekreftene går tapt før de blir brukt til å dytte scootern framover. Men det skyldes vel forresten tyngden på beltet, variatoren er jo effektiv nok så det holder... Men uansett så er scooter jævli gøy :grin:

 

Mener å ha lest et sted at Audi (tror jeg det var) driver og utvikler en slags trinnløs girkasse bygd på samme prinsipper som variatorer...

Lenke til kommentar

Jepp, jeg vet 50% av effekten går tapt :sad: Men det er egentlig ikke variatoren sin skyld. Men selvfølgelig så går det tapt effekt i alle ledd, inkl variator. Hovedproblemet til scoter er jo at det er flere ledd, og stor friksjon i belte og understell.

En stillestående snøscooter er jo like tung og dytte som en liten bil!

Men det jeg skulle si var jo at dette store effekttapet gjør akselasjonen ennå mer imponerende, spesielt i forhold til motorsykler.

PS, skjekk denne!> http://www.scooternorge.no/juli%2001/evene...nes%20drag.html

 

*glis*

Lenke til kommentar

Heftig! :grin:

 

Og enda heftigere blir d nå som de for alvor har begynt å produsere 4-takts motorer... Yamaha RX-1 f.eks, basert på R1-sykkelmotoren... "This engine not only has more horsepower than competitor's 800cc twins do… it also develops an incredible 65% more low-end torque." *Sikle*

 

Og da gikk dene diskusjonen en "smule" off topic :smile:

Lenke til kommentar

Jepp, firetakteren har definitivt potensiale.

Effekten klarer man greit og ta ut, men vekten er den store stygge jæ... som er etter deg hele tiden!

Jeg har ikke hørt den eksakte vekten på den R1 saken der, men den var vel godt over 250 kg?

Uansett, utviklingen går framover. Og jeg skulle gjerne ha visst hva som står på gårdsplassen min om 10 år :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...