halla69 Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Lurte på om noen kan hjelpe meg med ett stort problem?? Har ett (godt) gammelt hovedkort av typen p55-vp 2 og en amd k6 200Mhz cpu... Problemet er at d rett og slett ikke skjer noen ting når jeg prøver å skru på maskinen... Det kommer lys i lampene forann på kabinettet og det lyser på cd-rommen, men d kommer ingenting på skjermen og maskinen prøver heller ikke å lese på diskettstasjonen... hører heller ingen andre lyder (skal være være ett lite "pip" med en gang når man skrur på? Hva kan dette være for noe? Er det noe feil med Biosen? eller er det noe feil med cpu'en? eller er det kanskje noe helt annet som er feil? hva kan man eventuellt gjøre viss det er noe galt med biosen? Håper noen kan hjelpe meg med dette snarest!!!!?? Hilsen Øyvind Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Quote: On 2001-10-24 02:33, halla69 skrev:Lurte på om noen kan hjelpe meg med ett stort problem??Har ett (godt) gammelt hovedkort av typen p55-vp 2 og en amd k6 200Mhz cpu... Problemet er at d rett og slett ikke skjer noen ting når jeg prøver å skru på maskinen... Det kommer lys i lampene forann på kabinettet og det lyser på cd-rommen, men d kommer ingenting på skjermen og maskinen prøver heller ikke å lese på diskettstasjonen... hører heller ingen andre lyder (skal være være ett lite "pip" med en gang når man skrur på?Hva kan dette være for noe? Er det noe feil med Biosen? eller er det noe feil med cpu'en? eller er det kanskje noe helt annet som er feil? hva kan man eventuellt gjøre viss det er noe galt med biosen?Håper noen kan hjelpe meg med dette snarest!!!!??Hilsen Øyvind Sjekk om alle små ledninger har kontakt på hovedkortet. Er det en hovedbryter på PSU? Slå den av en stund og trekk ut 220V. Reset COMS, se howto i HK manualen. [ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2001-10-24 05:47 ] Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Hmmm... vanskelig.... Er det ikke på tide og bytte hovedkort og CPU ? :smile: Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Regner med det er et AT kabinett du har ... Så tenk over det jeg sa om bare rett og slett og bytte hovedkort og CPU... Kjøp deg ett Sochet 7 hovedkort og en 350-400 Mhz AMD K6 2... du får kjøpt alt dettte på qxl.no får ca 250-400,- så slippe su og holde på og slite med den feilen... og får deg ett mye raskere system :smile: :smile: :smile: Noe og tenke på ? Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Jeg har ASUS A7A266-E med 1.4 ghz og har akkurat samme problemet! Kan noen hjelpe meg? Gidder noen sende et svar til [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå