Gå til innhold

Kjøp av pc til helst rundt 9000,-


Anbefalte innlegg

Hei!

Har to alternativer eg tenker på. En build er en Intel basert en, og den andre er en AMD basert en.

amd

intel

Er det for eksempel noe innsparing å hente inn på hovedkort e.l? Er fristende med en prossessor fra AMD. Disse buildene er begge over 10000,- så lurer på om dere kan hjelpe meg å finne noen billigere pc deler.

Setter stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelene med AMD er at de selger et bedre produkt til en lavere pris enn Intel for 99.99% av alle brukere i dag. i7-8700 ikke-K er rett og slett dårligere enn R5 3600
Unntaket er de som sitter med ekstremt god kjøling, RTX 2080 Ti eller lignene toppgrafikk, og liker å overklokke. Det er også en håndfull ekstremt sære produktivitetsprogrammer som kjører bedre, men det finnes gode alternativer der AMD vinner igjen.

Hvis jeg skal komme med forslag, så er det to ting:

  1. Legg i et bedre skjermkort, det er den viktigste komponenten for gaming. Minimum 1650 SUPER, helst 1660 SUPER. Ikke se på kort uten SUPER-brandingen fra Nvidia som 1650, 1660, eller 1660 Ti, disse er rett og slett overpriset.
  2. Bytt lagring fra 250GB SSD + 1TB HDD til en enkelt 1TB SSD. Da får du en raskere maskin og mindre knot med forskjellige disker.

Hvis du ønsker å spare penger, så kan du droppe ekstra vifte til kabinettet og heller kjøpe en billig 240mm AIO-kjøler som vil øke luftflyt og samtidig gi bedre kjøling enn Noctua-modellen: https://www.komplett.no/product/953778/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/cooler-master-masterliquid-lite-240
Da må du ha et kabinett med plass til en 240mm AIO: https://www.komplett.no/product/901758/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/fractal-design-define-c-black

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...