1G FSB Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=9560 hva er fordelen med dual cpu? Hadde det ikke vært noen dakdel hadde vel alle kjøpt det? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Tja, den største bakdelen er kanskje prisen? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Intel kjører "dual" på en CPU. Og da så..... Lenke til kommentar
pskard Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Fordelen er at dualsystemer på applikasjoner som er optimalisert for dual går veldig mye fortere. F.eks. Photoshop er optimalisert for dual. Ellers oppleves dualsystemer som mer "behagelige" å jobbe på. Når det er sagt så er jeg ikke sikker på om P4 virker i dual. Intel har XEON serien for dual. Intel har også en "juksedual" med alle nyere P4 som støtter HyperThreading. HyperThreading kan du lese mer om å de fleste P4-testene våre eller ved å søke litt på forumet siden vår. En kan muligens kalle Hy perThreading "dual light". AMD har AMD MP og Operon 2xx for dual. Opteron er har den beste dualløsningen av alle disse CPUene (med tanke på ytelse og pris). Lenke til kommentar
audunr Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Bakdelen er prisen i forhold til hva du får tilbake i form av ytelsesforbedringer, om du bare er en vanlig PC-bruker. MVH Audun Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Du kan f eks kjøpe 2stk Duron Cpu'er(360kr stk) og modde prøve og modde til en MP istedenfor med en liten blyant. Det står litt om det her. Edit: Så nå at Hk'et du linket var Intel basert Glem det jeg sa. /Out. Endret 27. desember 2003 av nikkor Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jahh...For tiden ligger på barspråket kallt dubbel dubbel på lur. Med det mener jeg at en Opteron som i seg selv er dobbel kan bli lager i dual core. Intel har også noe lignende på beddingen i CPU-smia si. .... Vi får vente og se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå